Gå til innhold

Remake av Resident Evil 2 til Wii?

Anbefalte innlegg

I tråden der Dead Rising på Wii blir sammenlignet med Dead Rising på 360, kom TCi med følgende kommentar: "Best at remaken til Resident Evil 2 som igjen ble blåst liv i nå blir kastet vekk på samme måte. Burde ikke bli noe dårligere enn remake til Gamecube."

Jeg hadde ikke hørt noe som helst om en Resi2-remake, så måtte jo sjekke dette her.

Først denne:

Japanese fan board 2ch has popped up a rumor concerning a possible remake of Biohazard 2 (aka Resident Evil 2 - but you knew that, right?) that will be exclusive to the Wii.

If the rumor is correct — and when has a random post on a Japanese fan site ever been wrong? — then we will be treated to a full Wii-ified remake, with some additional story elements. There will be a new 'swordsman' enemy (sword waggling minigame, anyone?) and 'Resident Evil 4 Viewpoints', which could mean anything - possibly 3rd-person over-the-shoulder stuff?

Its more than likely just bobbins, but even the slightest hint of RE2 is better than no RE2 at all.

Link.

Så kom denne:

"This isn't worth a comment," deemed Christian Svensson, VP of Strategic Planning & Business Development at Capcom, when pestered for a reaction.

Linksi.

Og for tre dager siden kom denne:

During a Q&A segment at the Resident Evil 5 Wondercon panel, Capcom was asked by an enthusiastic fan about a possible Resident Evil 2 remake. Mike Webster of Capcom decided to respond to the answer. He said, “Stay tuned, we absolutely understand that these are classic games,” and added, “Some announcements, that you will be very interested in [are on the way].”

Linksi.

Jeg har ikke spilt Resi2, men hvis det fikk en remake slik at fikk samme synsvinkel og kontroller som i Resi4, hadde jeg skaffet meg det på dagen.

Hva med dere andre da? Frister det med en evt remake av Resi2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at det vil komme et nytt RE-spill til Wii. Både RE4 og Umbrella Chronicles solgte utrolig bra. Jeg er dog usikker på om det nye spillet vil være av den tradisjonelle typen. Hvis jeg skulle tippe hva et eventuelt nytt RE Wii ville handle om så hadde jeg sagt et nytt on-rails spill som tar for seg hendelsene i RE4 og RE5.

Jeg håper jeg tar feil. Jeg er en av de tullingene som aldri har spilt RE2, så jeg hadde absolutt skaffet meg remaken.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Skal det komme ein remake, må det bli av samme kaliber som RE1 remaken til Gamecube, altså samme synsvinkel og gameplay. Men skal man ha full utnyttelse av wiimoten passer det seg vel bedre å gjøre om synsvinkelen til slik vi kjenner det fra RE4. Eller..kjøre noe on-rails tull slik som i RE:UC.

Såvidt meg bekjent kom det vel ein remake av RE0 tilpasset wii kontrollen i Japan..kan ikkje akkurat se for meg det spillet med noe annet enn ein tradisjonell gamepad :huh: Noen som veit hvilke løsninger man brukte tïl det spillet egentlig?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...