- FuzioN Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) KREATIV SJEF I ACCLAIM:- Jeg vet PSP 2 finnes Det virker mer og mer sannsynlig at Playstation Portable får en solid overhaling innen nyttår. Det har gått rykter om en ny og vesentlig oppgradert versjon av Sonys Playstation Portable en stund. Nå snakker for første gang en utvikler om den kommende konsollen, skriver Eurogamer. Den første PSP-en ble lansert i Japan i desember 2004 og bærer versjonsnavnet PSP-1000. Nå er vi fremme ved PSP-3000 og en regner med at den omtalte, nye konsollen blir PSP-4000. Kreativ sjef i Acclaim. David Perru sier at han med sikkerhet vet at PSP-4000 eksisterer og at han har snakket med utviklere som jobber med konsollen.Kreativ sjef i Acclaim. David Perru sier at han med sikkerhet vet at PSP-4000 eksisterer og at han har snakket med utviklere som jobber med konsollen. UMD-en forsvinner Utvikleren Eurogamer har snakket med skal være en kilde nær Sony og ønsker å være anonym. Ifølge denne personen vil PSP-4000 ha en skyvbar skjerm, UMD-drevet er fjernet og når skjermen er i «lukket» posisjon vil det bare være mulig å bruke spill som utnytter skulderknappene, skriver nettsiden. - Skjermen er grunnleggende lik dagens PSP-skjerm bortsett fra at den kan skyves fram og tilbake. Når den er lukket vil ikke skjermen dekke hele konsollen, men gjør enheten betydelig mindre, sier kilden til Eurogamer. Komplett overhaling Også nettsiden VG247 hevder å ha svært sikre kilder som bekrefter at UMD-en nå er ute av bildet. Formatet blir kun brukt på PSP og må ha vært et kostbart sidespor for Sony. Opprinnelig fikk formatet bred støtte fra utviklere og filmstudioer som slapp sine største filmer på UMD. En skyhøy pris i forhold til DVD i tillegg til at filmene bare kunne avspilles på PSP gjorde nok sitt UMD-en floppet. Ifølge VG247 må ikke PSP-4000 ses på som en slags PSP 2, den nye konsollen skal være en komplett estetisk overhaling av maskinvaren basert på den eksisterende PSP-teknologien. - Jeg vet den finnes David Perry, kreativ sjef i spillstudioet Acclaim, forteller til bloggen Kotaku at han vet at det eksisterer en ny versjon av PSP. - Jeg snakket med en utvikler som jobber på den akkurat nå, så det betyr at de allerede har en prototype. For meg høres det ut som om maskinen da slippes til høsten, sier Perry til nettsiden. Dersom den nye PSP-en kommer uten UMD åpner det seg et spørsmål om hvordan du får spill inn på maskinen. Perry mener Apples suksess med iPhone er et forbilde og at Sonys mål er å distribuere spill hundre prosent digitalt. Acclaim-sjefen påpeker samtidig at det helt og holdent er spekulasjoner fra hans side. Eurogamer deler Perrys oppfatning om lanseringen av PSP-4000 og skriver at de regner med å se konsollen på markedet innen utgangen av 2009. Kilde: www.spill.no ---- Så hva sier dere? Jeg er glad jeg ikke har kjøpt PSP, har ventet på PSP2/PSP-400 Endret 3. mars 2009 av HardC0re Gamer 1997 Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har den første versjonen, men komemr nok til å sakffe meg den (eventuelle) nye også. Sånn at jeg får mulighet til AV osv Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Leste ikke alt, men det jeg ble mest overraska over var å høre navnet Acclaim... Tror vel jeg har hørt noe om psp2 uansett før. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg venter på en PSP2. Har enda PSP-1000 med CFW, og er strålende fornøyd med den. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Har den første PSPen (Altså PSP 2000) og kommer helt sikkert til å kjøpe den nye med mindre den har bare søppel spill eller at den er dårligere en den første. Var svært fornøyd med den første som jeg har nå, så håper PSP 2 blir mye bedre Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser for meg at de nylanserte psp spillene: LBP, Motorstorm osv, og kanskje et nytt GTA (ryktene flommer) vil være sterke lanseringstitler. Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dette bildet har jo sirkulert nettet en stund, ganske så pent. Lenke til kommentar
VIGGO123 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det bildet er ikke offisielt. Det er en konsepttegning laget av den fanboy... Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Men anyway, så ligner det på beskrivelsen til han fyren som sier han <<Jeg vet PSP2 finnes>>. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dette bildet har jo sirkulert nettet en stund, ganske så pent. Hvis det der er PSP 2 er jeg skuffet. Hadde forventet meg den koselige PSP formen bare litt stilligere. Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Syns ikke det konseptbilde så veldig godt ut å spille på. Vi får vente å se hvordan PSP 4000 blir. Jeg tviler egentlig på at jeg kjøper den, men jeg må se den og spillbibloteket før jeg bestemmer meg for noe som helst. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Spillbibloteket blir ikke så stort med det første, sånn som med PS3. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Spillbibloteket blir ikke så stort med det første, sånn som med PS3. Da bæsjer jo sony seg på leggen! En av de grunnene til at ps3 ikke solgte så godt var jo at det var få gode lanseringstitler. og det er gode titler som å være tilstede for å sparke igang en lansering. Sony bruker jo penger på en ny psp og da regner jeg med at de vil den skal selge bedre enn dagens psp, og da må de ha spill, ikke sant? PSP har ikke solgt godt, men det er ikke rart når det ikke er spill til den, og den flausen kommer nok de ikke til å gjøre igjen. Det er bare dumt å skrive slik, da sony ikke kommer til å gjøre den samme tabben igjen. De nye spillene som har blitt annonsert for psp er sikkert lanseringstitler, og de er jo gode og kjente titler som trengs. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Altså, jeg mente altså det ville ikke være 140 spill til den rett med lanseringen PSP2/4000. Kanskje 20-50. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 mangen mener dette er kanskje PSP's år.. noe som jeg synes er latterlig Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ikke noen PSP2, men videreutvikling UTEN UMD? Bare jeg som reagerte på det? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 PSP2 + PSN + PS3 = EPIC!! Etter som det blir bare mer og mer spill på PSN for nedlastning til din PSP og muligheten for å koble samens PS3 og PSP/PSP2 så blir det bra. Se film høre på musikk og laste ned billige og bra spill via PSN/PS3 = PSP'n sitt år Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg har nesten ikke brukt PSP sammen med PS3. Prøvde litt og lastet ned litt, men ingenting spesielt synes jeg. Men nå har det kanskje dukket mye mer på PSN. Får ta en titt innom i kveld. Lenke til kommentar
neo2001 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Vil vurdere å kjøpe en PSP 2 som inneholder alle nyheter som ryktene sier. Men om det blir en mye mindre dramatisk oppdatering så gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå