Gorguss Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) #3VIDEO 1.1.3 Bloodcur(Farseer) vs ZoninSilver(Commando) Trykk på linken for å komme til video: http://www.wegame.com/watch/3_Bloodcur_FA_vs_ZoninSilver_CO/ Her kommer en ny gamecast, denne gangen i 2x speed. Vi gjorde dette som ett forsøk for å få litt mer fart i replayen. Kampen viser ett par sjeldent brukte helter og noen uvanlige taktikker. Hvor mange Warp Spiders skal til for å ta ut en Loota Tank? Hva har en Commando å stille opp med mot en Prism Tank? Drive-by granatkasting? Hvordan bruke infiltration? Mer om dette og mye annet i replayen. Er du en dyktig Dawn of War 2 spiller og mener at vi burde kjøre en gamecast om en av dine store kamper, send meg en melding så kanskje vi lager en. Send oss gjerne tilbakemeldinger på hva dere vil ha mer av, eller hva dere vil ha mindre av. Dersom noen ønsker den originale replayen så er den lagt til som vedlegg. #2VIDEO 1.1.3 Aniketos(Force Commander) vs Kakheimba(Ravener Alpha) Trykk på linken for å komme til video: http://www.wegame.com/watch/Aniketos_FC_VS_Kakheimba_RA/ Dette er en ordentlig spennende match mellom to dyktige spillere. Aniketos spiller Space Marines og er rank 38, Kakheimba er utfordrer og spiller Tyranids med rank 32. Vil tyranidsvermen til slutt oversvømme de kraftige Space Marines, eller vil de ble slått tilbake av deres ustanselige vrede? Kan en Predator ta en oppgradert Carnifex? Mer om dette og mye annet i videoen. Er du en dyktig Dawn of War 2 spiller og mener at vi burde kjøre en gamecast om en av dine store kamper, send meg en melding så kanskje vi lager en. Send oss gjerne tilbakemeldinger på hva dere vil ha mer av, eller hva dere vil ha mindre av. Dersom noen ønsker den originale replayen så er den lagt til som vedlegg. #1VIDEO 1.1.2 Bentguru(Warlock) vs Malgari(Hive Tyrant) Trykk på linken for å komme til video: http://www.wegame.com/watch/Bentguru_WA_VS_Malgari_HT/ Vi har laget vår første videocast. Først må jeg bare beklage at den er litt rotete, det er tross alt den aller første. En slags beta. Den er først og fremst myntet på spillere som spiller Warhammer 40,000: Dawn of War 2, men kan også være interessant for de som ennå ikke har skaffet seg det. Gi oss gjerne tilbakemeldinger på hva vi kan forbedre, jeg vet det er MYE. Også dersom det er noen som faktisk er interessert i å få fler norske shoutcasts. Jeg tror egentlig ikke miljøet er stort nok i Norge, men går jo ann å prøve. Dersom noen ønsker den originale replayen så er den lagt til som vedlegg. Endret 18. mars 2009 av Gorguss Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 En helt grei videocast. Men dere burde kanskje planlegge saker litt bedre neste gang. Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Takk for at du så gjennom :-) Vi skal forsøke å lage noen fler, og disse vil bli arbeided mer med. Spesielt i forhold til klipping og innhold. Endret 9. mars 2009 av Gorguss Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Så hele greia nå og det virket som et greit førsteforsøk, men jeg følte at mye av poenget av en cast ble borte. Jeg skal forklare hvorfor. Når jeg ser på en tcast gjør jeg det får å lære noe. For å forstå hvorfor man bruker x mot y, hvorfor det funker bedre enn z osv. Jeg følte at det var veldig lite analyse her og mer repetering av hva som skjedde og ikke hvorfor det skjedde. F.eks, hvorfor plottet Tyranid spillern ned et brood nest (eller hva det nå heter). Jeg vet det fordi jeg har spillt en del DoW2, men det er ikke sikkert alle vet hva den brukes til eller kanskje hvorfor det er et bra/dårlig valg å sette den der han gjorde. En ting som irriterte meg litt var at dere brukte unødvendig lang tid på å forklare hvordan man kunne se hvilken tier spillern er i. Dette kan dere lett hoppe over og heller nevne ettersom det skjer. "X spiller er nå i Tier 2 som vi kan se pga blablabla". som sagt, en god start men dere har en lang vei å gå. og som Habitats sa, det er greit å planlegge på forhånd slik at man slipper å sette på pause utallige ganger i løpet av en match. Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Så hele greia nå og det virket som et greit førsteforsøk, men jeg følte at mye av poenget av en cast ble borte. Jeg skal forklare hvorfor.Når jeg ser på en tcast gjør jeg det får å lære noe. For å forstå hvorfor man bruker x mot y, hvorfor det funker bedre enn z osv. Jeg følte at det var veldig lite analyse her og mer repetering av hva som skjedde og ikke hvorfor det skjedde. F.eks, hvorfor plottet Tyranid spillern ned et brood nest (eller hva det nå heter). Jeg vet det fordi jeg har spillt en del DoW2, men det er ikke sikkert alle vet hva den brukes til eller kanskje hvorfor det er et bra/dårlig valg å sette den der han gjorde. En ting som irriterte meg litt var at dere brukte unødvendig lang tid på å forklare hvordan man kunne se hvilken tier spillern er i. Dette kan dere lett hoppe over og heller nevne ettersom det skjer. "X spiller er nå i Tier 2 som vi kan se pga blablabla". som sagt, en god start men dere har en lang vei å gå. og som Habitats sa, det er greit å planlegge på forhånd slik at man slipper å sette på pause utallige ganger i løpet av en match. Det var mange gode konkrete tips. I kampens hete så er det mye vi trolig ikke vil få lagt merke til, en ting vi kommer til å gjøre for å forbedre dette er å se gjennom replayen en gang først og snakke litt oss i mellom om hva vi som er interessant. Ulempen er at dette kan ødelegge litt av overraskelsesmomentet hvor vi sier "wow hva skjedde der". Her vil det variere litt hva seeren setter mest pris på; Undersholdningsverdi, eller kunnskapsverdi. Jeg vil tro at de fleste som ser en slik gamecast primært er interresert i å få mer info om hva som fungerer mot hva, men samtidig få litt underholdning. Tusen takk for svært nyttige tips. Vi har ikke fått satt igang noen ny gamecast, men dette er fordi co-hosten min er har vært rimelig utilgengelig i det siste. Han har tross alt en studentradio på si som han må følge opp :-) Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Så hele greia nå og det virket som et greit førsteforsøk, men jeg følte at mye av poenget av en cast ble borte. Jeg skal forklare hvorfor.Når jeg ser på en tcast gjør jeg det får å lære noe. For å forstå hvorfor man bruker x mot y, hvorfor det funker bedre enn z osv. Jeg følte at det var veldig lite analyse her og mer repetering av hva som skjedde og ikke hvorfor det skjedde. F.eks, hvorfor plottet Tyranid spillern ned et brood nest (eller hva det nå heter). Jeg vet det fordi jeg har spillt en del DoW2, men det er ikke sikkert alle vet hva den brukes til eller kanskje hvorfor det er et bra/dårlig valg å sette den der han gjorde. En ting som irriterte meg litt var at dere brukte unødvendig lang tid på å forklare hvordan man kunne se hvilken tier spillern er i. Dette kan dere lett hoppe over og heller nevne ettersom det skjer. "X spiller er nå i Tier 2 som vi kan se pga blablabla". som sagt, en god start men dere har en lang vei å gå. og som Habitats sa, det er greit å planlegge på forhånd slik at man slipper å sette på pause utallige ganger i løpet av en match. Det var mange gode konkrete tips. I kampens hete så er det mye vi trolig ikke vil få lagt merke til, en ting vi kommer til å gjøre for å forbedre dette er å se gjennom replayen en gang først og snakke litt oss i mellom om hva vi som er interessant. Ulempen er at dette kan ødelegge litt av overraskelsesmomentet hvor vi sier "wow hva skjedde der". Her vil det variere litt hva seeren setter mest pris på; Undersholdningsverdi, eller kunnskapsverdi. Jeg vil tro at de fleste som ser en slik gamecast primært er interresert i å få mer info om hva som fungerer mot hva, men samtidig få litt underholdning. Tusen takk for svært nyttige tips. Vi har ikke fått satt igang noen ny gamecast, men dette er fordi co-hosten min er har vært rimelig utilgengelig i det siste. Han har tross alt en studentradio på si som han må følge opp :-) er helt enig med det du sier om balansering av underholding og kunnskap, og det er vanvittig vanskelig å få til. Det er bare å fortsette med det dere driver med så kommer dynamikken etterhvert . Det med å evt. se replays før dere mekker casten er en vanskelig ting. Hvis dere klarer å gå helt til kampens ende uten å hele tiden hinte til hvem som kommer ut øverst vil ikke dette være noe problem i det hele tatt. Som alt går det an å prøve for å se hvordan det blir. kanskje det funker, kanskje ikke? Store deler av vanskeligheten med å få med seg ting i DoW2 akkurat nå har vanvittig mye med replay modusen å gjøre (hvertfall etter min mening) siden den er så strippet ned som det går an å være. Vet du forresten om en norsk DoW2 side? Elsker spillet, men begynner å bli litt lei av å møte Tyranid-spillere stort sett hele tiden S: Som sagt tidligere, for guds skyld fortsett med hva dere driver med! Får et stort smil om munnen da jeg ser fler og fler viser interesse for et høyere nivå i spill. Castere som djWHEAT, Bridger, Bunny, Tasteless osv ble ikke så gode de er over natta. dette krever tid Endret 13. mars 2009 av zeox Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) er helt enig med det du sier om balansering av underholding og kunnskap, og det er vanvittig vanskelig å få til. Det er bare å fortsette med det dere driver med så kommer dynamikken etterhvert .Det med å evt. se replays før dere mekker casten er en vanskelig ting. Hvis dere klarer å gå helt til kampens ende uten å hele tiden hinte til hvem som kommer ut øverst vil ikke dette være noe problem i det hele tatt. Som alt går det an å prøve for å se hvordan det blir. kanskje det funker, kanskje ikke? Store deler av vanskeligheten med å få med seg ting i DoW2 akkurat nå har vanvittig mye med replay modusen å gjøre (hvertfall etter min mening) siden den er så strippet ned som det går an å være. Vet du forresten om en norsk DoW2 side? Elsker spillet, men begynner å bli litt lei av å møte Tyranid-spillere stort sett hele tiden S: Som sagt tidligere, for guds skyld fortsett med hva dere driver med! Får et stort smil om munnen da jeg ser fler og fler viser interesse for et høyere nivå i spill. Castere som djWHEAT, Bridger, Bunny, Tasteless osv ble ikke så gode de er over natta. dette krever tid Men vi kommer til å gjøre som du foreslo; se gjennom replay først og gjøre noen notater. Snakket med co-hosten i dag og han var gira på lage fler, så da er det vel egentlig bare å komme i gang. Artig at du nevner Bridger, han er jo en god miks mellom underholdning og info ...men så har han vel også rundt 74 gamecasts bak seg fra Company of Heroes Replay modusen kunne vært mye bedre ...jeg vet ikke hvorfor de valgte å gjøre det slik, den er faktisk så begrenset at det nesten kan virke som om de har gjort med med full hensikt. Man må nesten memorere hva heltene sier når de får kjøpt diverse utstyr for å kunne vite det, med unntak av det utstyret man faktisk kan se forandre seg. Det første målet må være å komme opp i ett tosifret antall gamecasts og så se hvordan kvaliteten og interessen er etter det. Igjen, takk for gode tips Og forresten, det du nevner med Tyranids skjønner jeg veldig godt. Pr. 6. mars så er 6 av de 10 øverste i ladderen er tyranid spiller. Øverste er faktisk Eldar. http://www.gamereplays.org/dawnofwar2/port...;news_id=462101 Jeg kjenner ikke til noen norske DoW2 sider, men om du finner en så si ifra. Kanskje vi kan lage gamecasts til den Endret 13. mars 2009 av Gorguss Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Har slått sammen alle Dawn of War 2 gamecast trådene til en tråd. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 #2: Må bare si at dette er en veldig merkbar forbedring fra den første casten. Bra analyse ut hele. Det var rett og slett pinlig å se på tyranid spillern utover matchen da det virket som han hadde mest lyst til å gi opp, spesiellt etter den første Carnifexen døde :S. som sagt, meget god forbedring, fortsett slik! smile.gif Et lite tips angående sync: Still ned grafikken slik at begge ligger ganske stødig på rundt 30fps. Replay-funksjonen har en tendens til å strekke sekundene når den sliter med å prossesere alt som foregår i matchen. Skal se #3 så snart jeg får tid Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) #2:Må bare si at dette er en veldig merkbar forbedring fra den første casten. Bra analyse ut hele. Det var rett og slett pinlig å se på tyranid spillern utover matchen da det virket som han hadde mest lyst til å gi opp, spesiellt etter den første Carnifexen døde :S. som sagt, meget god forbedring, fortsett slik! smile.gif Et lite tips angående sync: Still ned grafikken slik at begge ligger ganske stødig på rundt 30fps. Replay-funksjonen har en tendens til å strekke sekundene når den sliter med å prossesere alt som foregår i matchen. Skal se #3 så snart jeg får tid Det hadde vært morro å kjørt en gamecast av en av dine kamper Zeox. Kan ikke du sende meg en replay på en kamp som du synes er forholdsvis jevn, eller en hvor du fullstendig knuser fienden? Tyranid spilleren gjorde seg selv helt til skamme. Merkelig egentlig, for han gjorde det jo veldig bra early game. Den nye replayen i 2x speed ble ikke like bra som den forrige, litt fordi den gikk i 2x, litt fordi pcen til Vidar er altfor treg så den hang etter, men mest fordi vi hadde gjort litt dårlig forarbeid. Endret 18. mars 2009 av Gorguss Lenke til kommentar
zeox Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Det hadde vært morro å kjørt en gamecast av en av dine kamper Zeox. Kan ikke du sende meg en replay på en kamp som du synes er forholdsvis jevn, eller en hvor du fullstendig knuser fienden? heh. Har ikke spillt på en stund pga hovedoppgaven jeg holder på med (har ingen games i 1.1.3), desverre. er ikke spesiellt god heller, så tviler på at du hadde fått noe ut av det Endret 18. mars 2009 av zeox Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) heh. Har ikke spillt på en stund pga hovedoppgaven jeg holder på med (har ingen games i 1.1.3), desverre. er ikke spesiellt god heller, så tviler på at du hadde fått noe ut av det Hehe, vi kunne jo vinklet den slik at den viser hvordan man IKKE burde spille Endret 18. mars 2009 av Gorguss Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Lever prosjektet fremdeles, eller har dere kastet inn håndkledet? Etter en pause på en del år fra alt som het RTS eller RTT begynte jeg å spille Dawn of War 1 og siden 2 fornyligen. Har ikke så fryktelig mye tid til å spille lenger, så jeg holder fremdeles på med SP Campaign-delen av DoW2, og regner med jeg skal prøve å fullføre den før jeg våger meg på multiplayer. Begynte med å se #2, så jeg har ikke inntrykkene fra den første. I 2 og 3 synes jeg "driiiiiiiit"-bra/god/kraftig/kult/awesome/osv. forekommer litt for ofte, særlig fra han med dårligst lyd (og tregest pc). Samme med "jææævlig bra/god/kraftig/kult/awesome" osv., fra samme kommentator, som ofte også går opp i fistel og snakker veldig fort når ting skjer. Siden det er minst like mye snakking i en videocast som i en podcast, er dere sikkert tjent med å benytte dere av generelle podcastprinsipper - et av dem er å moderere språk og åpenlyst engasjement ned til NRK-nivå, selv når det er mye action som foregår. Slik som det er nå høres det på enkelte punkter fryktelig fjortis ut, og ødelegger en del av inntrykket. Rent bortsett fra det var det både morsomt og lærerikt, og jeg ser gjerne flere slike videocasts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå