Gå til innhold

Sniktitt: Demigod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt skuffet over at du ikke har nevnt DotA med et ord i denne artikkelen, siden spillet åpenbart har sine likheter.

Dessuten har jeg hørt at de bare vil ha 8 halvguder klare ved release, dette vil jeg tro er utilgivelig for mange.

Lenke til kommentar
Er litt skuffet over at du ikke har nevnt DotA med et ord i denne artikkelen, siden spillet åpenbart har sine likheter.

Dessuten har jeg hørt at de bare vil ha 8 halvguder klare ved release, dette vil jeg tro er utilgivelig for mange.

Ja, det ville være ganske naturlig å nevne DotA når man snakker om Demigod. De har absolutt sine likheter, og tidligere gamer.no-artikler har vitterlig nevnt DotA i sammenheng med Demigod. Men det er jo grenser for hvor mange ganger man skal bruke sammenligningen også da. Jeg ville tro de fleste som har lest gamer.no fast en stund har fått med seg at Demigod nærmest er løst basert på Defence of the Ancients. Nuvel.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om Demigod før nå. Virker utroligt interesant !

Liker DoTA veldig godt på WC3. Så jeg skal definitivt sjekke Demigod ut!^^.

Demigod minner meg om "Sacrifice" fra Shiny tilbake i år 2000.

I "Sacrifice" så var man en trollmann, og i kampanjen spiller du historien til trollmannen(tilbake i tid). Og du kan da velge mellom 5 guder å kjempe for. Alle med egne units og spells, styrker og svakheter. I likhet hvor du har de forskjellige generaler men forskjellige typer units og abilities.

Sacrifice var en blanding av 3rd person FPS, RPG og RTS. Du er begrenset til Skuldersyn fra trollmannen, du levler når du er i kamp som låser opp sterkere units og spells og du hadde minimap. Sacrifice er veldig taktisk, du må "Plukke" opp døde fienders sjeler for å få flere sjeler som du kan bruke til å summonere units. Og du må ta kontroll over såkalte "Mana founts" som ga helten din mana via noen små skapninger kalt mana hoars.

---

Skal ikke snakke så mye mer om Sacrifice, men jeg anbefaler det på det sterkeste! Viss du liker en veldig taktisk blanding av de sjangrene. Genialt for små LAN parties :lol:

her er en film jeg lagde om " Sacrifice " viss du er interesert:

Litt kjedelig babbel i starten men det går ingame rundt 2 minutter.

Lenke til kommentar

Ja, det ville være ganske naturlig å nevne DotA når man snakker om Demigod. De har absolutt sine likheter, og tidligere gamer.no-artikler har vitterlig nevnt DotA i sammenheng med Demigod. Men det er jo grenser for hvor mange ganger man skal bruke sammenligningen også da. Jeg ville tro de fleste som har lest gamer.no fast en stund har fått med seg at Demigod nærmest er løst basert på Defence of the Ancients. Nuvel.

Så klart, men tror at flere ville skjønt mer av spillet om det DotA hadde blitt nevnt som en inspirasjonskilde, har selv hørt så mye dårlig om demigod at jeg holder meg til Guinsoos League of Legends:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...