Gå til innhold

Microsoft: "Vi skal overgå Killzone 2"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at disse forutsetningene hadde de største utslagene for salget til Halo 3 og Killzone 2:

1. Halo ble lansert samtidig som den første xboxen. Kvalitet kombinert med en skikkelig reklamekampanje gjorde Master Chief til xbox' frontfigur. Killzone måtte nøye seg med å spille annenfiolin til spill som GTA og Gran Turismo.

2. Markedsføring, markedsføring, markedsføring. Halo 3 fikk langt flere reklamer enn Killzone 2.

3. Killzone 2 er kanskje kritikerrost, men originalen fikk ikke like gode anmeldelser. Halo-spillene har fått god kritikk fra dag 1.

Nå har jeg gjort det samme som Hviterussland gjorde under OL i Vancouver. Beklager for avsporingen!

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Synes 360 pr idag skulle hatt bedre grafikk en PS3, 360en har da vært lengre ute her til lands en PS3. Er vel bare Alan Wake som kan måle seg om mot PS3, men da har vel nok PS3 noe enda bedre med Last Guardian, KZ3 eller noe annet

Gears 1 er fortsatt det flotteste 360 spillet jeg har sett på 360en enda, men det er snart 4 år gammel grafikk.. PS3 trenger jeg ikke nevne titlene som har blowet my face off!

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke Halo: Reach som skal overgå Killzone 2, jeg er ikke overrasket Killzone 2 Has 72% More Head Polygon Count than Halo: Reach

Nå må ikke Halo-fansen ta helt av her, men var det ikke Reach som skulle være storslagent og ha grafikk i toppklasse? Nei, jeg tror kanskje ikke det.

1) Renders av et spill som ikke er ferdig.Spillet er i Alfa stadiet, det andre er lansert... Hallo i luken?.. ;) De har selv sagt at det gjenstår mye.

2) Men seriøst altså: Who cares? :) Alle som liker Halo liker det ikke fordi grafikken får deg til å pisse i buksa. Den var BRA, men ikke best. Big deal. Gameplay og atmosfære er faktisk det viktigste for 95% av oss, og forresten: Grafikken blir ikke så "dårlig" (hehe) som det dem skal ha det til. Sjekk ut trailern, den er in game rendered. Eller bildene (in game) fra Halo Reach hubben. Eller ViDocen.

3) Bildet er av en marine, ikke main character. Om du ser ViDoc ser du at Noble Team har mye bedre grafikk enn en standard Marine.

Ingen trudde at Reach skulle KNUSE alt av spill på grafikkfronten, bare at den ville bli meget bra. Og det blir det. (som det ser ut nå)

Og forresten, head poly count kan betyr lite for totalresultatet alene. Bruk av andre effekter og elementer (shading mm) er med å danne totalbildet. Kanskje du bør merke deg det.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nettopp sett quick look av GoW3 på giantbomb, og grafikken på ps3 er helt klart annerledes enn hva den er på xbox. Det er jo kraftigere hardware i ps3 så så det ligger jo i kortene at ps3 ekslusive vil se bedre ut enn mange xbox spill.

Er det noen grafikkhorer som argumenterer for at xbox er bedre?

Lenke til kommentar

Jeg så også på den quick looken i går og det er jo nå helt klart at Playstation 3 presterer forbi det Xbox 360 har vist hittil. Nå har denne maskinen opptil flere spill som er teknisk overlegne og jeg tror ikke det er mange igjen som tør nekte for det. Håper iallefall ikke det.

Om man liker spillenes design eller art style er nå så sin sak, men rent teknisk er det krystallklart at Playstation 3 nå har skiftet til det giret det ikke ser ut som om Xboxen har.

Lenke til kommentar

Nettopp sett quick look av GoW3 på giantbomb, og grafikken på ps3 er helt klart annerledes enn hva den er på xbox. Det er jo kraftigere hardware i ps3 så så det ligger jo i kortene at ps3 ekslusive vil se bedre ut enn mange xbox spill.

Er det noen grafikkhorer som argumenterer for at xbox er bedre?

1) Gikk du ut i fra denne videoen?

http://www.giantbomb.com/quick-look-god-of-war-iii/17-2160/

Den er i bob-bob kvalitet, er ikke lett å se om det er "wow" grafikk, selv om det utvilsomt så bra ut. Nå har jeg fra andre kilder sjekket grafikken, og joda, den er goodie. Uansett, uavhengig av det:

2) GoW 3 kommer ikke til 360 så dette er et tynt argument egentlig. Om du ser på de 360-ps3 titlene som er ute, går ofte 360 versjonen ut som den som ser best ut. Sjekk AC2 f. eks. Og om ikke, så er det aldri stor forskjell. Om det har med utviklere som er late eller whatnot er uansett lite relevant, jeg påpeker bare fakta. Fakta som kan sammenlignes. Det kan vi ikke med GoW3. Vi kan synse, "nei det går ikke på 360", "hardware er "bedre" på ps3 enn 360, derfor må det være bedre grafikk på ps3 spillene" osv. Jo, vi kan sjekke PS3 ekslusive spill vs 360 ekslusive spill, og på den måten få en pekepinn (som for øyeblikket tilsier noe bedre (ikke noen konsoll vs PC forskjell) grafikk på ps3 titler), men noen fasit vil det ikke være.

Neida, jeg prøver ikke å blindt "forsvare" 360 vs ps3 ift. maks potensiale, bare at jeg synes det blir litt for lettvindt å bare si "nei, sånn er det. Punktum".

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er ikke urelevant om utviklerne er late og ikke gidder å porte spillet skikkelig.

At AC2 ser bedre ut på Xbox, er rett og slett fordi det er laget for xbox og portet etterpå, og dermed fikk ikke PS3 porten den samme finpussen som Xbox gjorde, samt at PS3 er langt vanskeligere og mer avansert å programmere for.

Skal en sammenligne, skal det sammenlignes mellom eksklusive spill som påstår å utnytte konsollen til det ytterste. Kan ikke sammenligne multispill, når den ene konsollen setter begrensningene for den andre.

Og slik som det er nå, så har PS3 vist best grafikk.

Det er nok godt mulig at Xboxen kan overgå grafikken i KZ2, men KZ2 har ikke nådd grensen til PS3.

Lenke til kommentar

Blir like feil å sammenligne eksklusiver. Disse er laget av forskjellige utviklere, noen gode, andre dårlige. Dessuten vil da budsjettet være forskjellige, noe som betyr mindre utviklingstid/færre som jobber med spillet. Kommer forøvrig nye spill annenhver uke som sier de bruker 100% av kraften til maskinen. Faktum er at vi enda ikke har sett toppen av hva dagens konsoller klarer å dytte ut, og kan derfor ikke peke ut en vinner.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Ikkje heilt einig der, Konamixx.

Eksklusive spel er ofte svært mykje omtala fordi det (sjølvsagt) gir "eksklusivitet" og er ein potensiell "system seller". Dette er noko både MS og Sony veit særdeles godt, som gjer at utviklarane stort sett har svært så gode budsjett og tilgang til svært mykje ressursar og kunnskap for å få eit best mogleg resultat. Dei skal tross alt vise kva systemet klarar. Dette gjer sjølvsagt utslag på grafikksida og grafikken er vel sjeldant det som gjer at eit spel "feilar" når det kjem til konsolleksklusivar.

Når det er sagt, så held eg foreløpig ein knapp på PS3 kva grafikk angår. Ikkje eit 360-spel det siste året har imponert meg nevneverdig. Mass Effect 2 ser flott ut, men ikkje veldig mykje meir enn det første spelet. Alan Wake ser lovande ut, det gjenstår berre å sjå om dei klarar å levere. PS3 har derimot hatt Uncharted 2, Heavy Rain (til tross for enkelte svake punkt grafisk sett ser det fantastisk bra ut det meste av tida) og ikkje minst God of War 3.

Og alle uttalelsar rundt "Vårt spel brukar 100% av <insert console here> si kraft" skjønar vel dei fleste her at berre er standard marketing bu**shit :)

Lenke til kommentar

Jepp. Eksklusivene vil alltid utnytte maskinen det blir skrevet til bedre enn multiplattformspillene, enkelt nok fordi utviklerne kan fokusere på en enkelt plattform. Sier seg selv at om man kan fokusere arbeidskraften sin på en ting så vil det resultere i å bli bedre. Litt som med oss mennesker generelt. Vi kan snakke i telefon og kjøre bil helt fint hver for seg, men om man skal gjøre begge deler samtidig blir begge deler litt begrenset. Det er bare sånn det er. At multiplattformspill ser likt ut på begge plattformene eller at det ser litt bedre ut på den ene eller den andre betyr ikke noe annet enn at de har gjort de like for å tilfredsstille begge leirene. De forsøker selvsagt å få det til å se så bra som mulig ut, men nevn ett multiplattformspill som ser bedre ut enn ett eksklusivt spill.

Sååååeh... å si at maskinene er like fordi utviklerne legger vekt på å få begge versjonene av et multiplatformspill likest mulig er bare tullete. Blir som å si at konsoller og PC er like kraftige fordi Mass Effect 2/Bad Company 2 ikke ser mye bedre ut på PC. Det er jo selvfølgelig bare tull og om man tviler kan man se på Crysis. Lykke til med å få til det på en konsoll.

Teknisk ytelse er ikke subjektivt.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det to store forskjeller mellom Microsoft og Sony:

1. Interne utviklere

Microsoft har kanskje Rare, Lionhead og Turn10, men Sony har bedre og flere interne utviklere: Guerilla Games, Media Molecule, Team Ico, Polyphony Digital, Naughty Dog og Studio Santa Monica.

Microsoft holder på å bygge opp nye studioer(Bigpark, Spawnpoint, Firebird og 343 industries), men det er en annen historie.

2. Strategiene

A. Sony har markedsført konsollen sin som den sterkeste konsollen på markedet. Bluray og Cell har blitt hypet i flere år. Derfor er det viktig for Sony at spillene deres fremstår som grafisk overlegne.

Sony's mest imponerende PS3-spill har ingen co-op eller splitscreen. De er vanligvis lineære og man styrer ofte den samme personen gjennom hele spillet.

Eksempler: Killzone 2, Ratchet & Clank, Uncharted 2, Heavy Rain og God of War 3.

B. Xbox Live, funksjoner og multiplayer er en viktig del av Microsoft's strategi. Microsoft tar betalt for at folk skal kunne spille online. Derfor er det viktig for Microsoft at brorparten av spillene deres har disse elementene. Mange av spillene er ofte veldig åpne og gir spilleren mulighet til å påvirke historien.

Eksempler: Halo, Forza Motorsport, Crackdown, Fable og Mass Effect.

Spill som LBP til PS3 og spill som Alan Wake til 360 er unntakene som bekrefter regelen.

Ville bare lufte tankene mine litt. :)

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil at PS3'en yter best og har produsert den beste grafikken.

Men for min del var jeg alt for opptatt med å forbanne det ubrukelige gameplayet i KZ2 til å nyte grafikken.

Gleder meg stort til å gå igang med GoW3 ikveld, dog.

Ellers må jeg si meg tålig enig med Leflus' tanker.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri satt meg inn i dette "PS3 vs Xbox360" når det gjelder grafikk, og derfor bryr det meg egentlig heller ikke hvem det er som stikker av som "vinneren".

Men når sant skal sies virker det for meg personlig at GoW3 og Heavy Rain er de første ordentlige penere spillene på PS3, og Heavy Rain det aller første som også bringer med mer til selve spill-verdenen istedet for bare hack 'n' slash eller lineær skyting (av de med såkalt über-grafikk).

For meg som spiller er det ikke viktig om grafikken er så virkelighetstro at jeg må legges inn på en eller annen institusjon grunnet problemer med å skilne virkeligheten og TV-spill, men om den faktisk passer inn i den verdenen jeg spiller.

Kameo og Banjo-Kazooie Nuts and Bolts er for meg kanskje de to virkelig peneste spillene jeg har sett så langt i denne generasjonen, da jeg har opplevd å bli oppriktig glad i verdenene spillene foregår i, det er rett og slett fantasi på sitt ypperste innen nivå-design.

Bare fordi det er fargerikt og "tegneserie animert" så betyr det jo ikke at spillet er for barnslig til å være et veldig fint grafiskt spill.

For meg personlig har det ingenting å si om enten PS3 eller Xbox 360 stikker hjem med "Prettiest makeover evurrr" tittelen, så lenge jeg får atmosfæriske, vakre, og spillbare spill på min konsoll.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...