Zwugi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Vet ikke helt hvor jeg skal spørre om dette, jeg, så tar det bare her. Jeg får ikke lyd når jeg bruker HD på TVn! Utrolig irriterende. Greia er at det er det samme problemet på begge HD-TV'ne vi har(skilte foreldre), samt to av kompisene mine som har HD-TV og Xbox360. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Enig med AltF4 her. Overdreven bruk av grå og brunt gjør spill kjedelige å se på. Battlefield: Bad Company hadde sine punkter hvor ironien kom godt frem (grønne enger, blomster etc. med eksplosjoner og kulehaggel rundt en) men fikk dessverre et veldig kjedelig gråfilter over seg utover i spillet. Halo 3 er godt å se på fordi det skiller seg veldig ut. Et godt eksempel er CoD4 som briljerer med artistiske vinklinger på ting, men "All ghillied up" er en vannvittig kjedelig bane å se på, uansett hvor morsom den er å spille. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 All ghillied up er sånn fordi den foregår i Tjernobyl og tilbake i tid. Altså ett minne. Ellers synes jeg Gears 2 har truffet balansen mellom på farge veldig fint. Har ikke prøvd Killzone 2 enda selv, så kan ikke si noe der. Min personlige mening er at krig skal være møkkete, kaldt og jøvlig. Og for å få en slik følelse i ett spill takler jeg ikke Halo'ish farger. Når jeg spiller Halo tenker jeg sjeldent på krig og elendighet, men mer på en lek hvor det gjelder å treffe hodet. Jeg liker ikke spill i svart-hvitt, men farger som i Halo og Brothers in Arms kan for meg bli litt color-overload. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) *snip* Vel, etter å ha opplevet "krig" kan jeg si at landskapet ikke endrer farger pga. det, og det kan være like fargefult som i en vanlig tilværelse, sammen med regnbuer og sommerfugler. Jeg synes bare det er kjedelig å se på, og det gir en urealistisk vinkling på hvordan strid faktisk er. Noen av dere har sett litt for mye film. Gears var og er lekkert, men nå har det kommet altfor mange spill med altfor mye grå-toner. Endret 7. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Selv om folk driver å dreper verandre kvitrer jo jo fuglene mens sommerfuglene ikke vet hva faen som skjer. Der syns jeg BIA3:HH gjør en god jobb! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det har jeg heller aldri sagt noe imot, og jeg ser hvor feil det ville være å påstå noe annet. Men for at jeg som spiller skal føle at jeg er i en situasjon hvor livet står på spill trenger jeg en litt annen vinkling på fargene enn grønngrønt gress og blå himmel. Ikke fordi jeg ikke tror det er slik i ekte strid, men fordi jeg sitter å ser på det gjennom en skjerm, derfor trenger jeg litt overbevisning for å tro på det jeg ser, og for min del forbinder jeg ikke krig med farger. Og det virker som at mange her mener Gears 2 er like fargeløs som eneren, noe det absolutt ikke er. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hehe, sant, sant. Slagmarken skal være dyster og slik vi forventer den mtp. holdning og humør, men det kan bli litt i overkant til tider. Av de som er eksepsjonelle på gråtoner (som jeg vet om) har vi: Gears of War, BF: Bad Company, Far Cry 2(ikke grått, men brunt filter), Killzone 2(ingen ekte erfaring, men alle videoer jeg har sett virker det helt grått), CoD4, CoD WaW, GTA IV, Mass Effect(default) og en anelse Gears of War 2. Er det rart vi vil ha litt variasjon her og der? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Det virker som at det er mange som forventer at strid skal være dyster og trist, men i virkeligheten (nå-dagen) er den en helt annen opplevelse. Man må nesten oppleve det for å skjønne det. Variasjon er en fin ting ja Laland, jeg likte fargene til BIA:HH meget bra, selv om de var litt for fargede funket de meget bra. Grunnen til at BIA:HH har sterke kontraster i starten er fordi alt gikk bra med amerikanerne da, de trodde de ville vinne slaget enkelt,men når nazistene slår sterkt tilbake blir spillet mer og mer dystert. Gears 2 hadde veldig fine farger, nesten perfekt. Jeg likte spesielt sykehuset, sterke og fine kontraster som viser at sykehuset er et håp under strid. Mange av våpnene (spesielt lancer) har også meget fine kontraster. Endret 7. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Blir trøtt av for mye grått. Skulle likt å sett en blanding av Halo og Gears1 (det blir vel ganske likt Gears2 det, skulle jeg tro), hadde blitt bra tror jeg. Er ikke som om Marcus hadde blitt mindre macho av litt grønnere gress! Laland:Mass Effect foregår jo i rommet, er ikke mye planter der! Endret 7. mars 2009 av Joakim_B Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det er sant, men som default er det et støy-filter som gjør skjermen veldig trist å se på, selv inne i Citadel hvor det er noen planter. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ja, du mener det der Film Grain sakene? Egentlig ganske greit å ha på, mykner opp kanter litt. Men ja, det gjør det gråere enn nødvendig! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Veldig enig med Laland og Joakim_B her, jeg ble litt overrasket over at Mass Effect hadde det gråfilteret. Skjønner ikke helt hvorfor det trengte det, utover det å muke opp kantene litt som nevnt. Gråfilter minner meg også om Left 4 Dead, som også bruker dette virkemiddelet, da mer som en rein effekt ved å pøse på i mørke områder og ta unna mye når det er lysere områder. Left 4 Dead bruker forsåvidt ganske fine farger, problemet er at det er så inni skauen mørkt i denne postapokalypsen, så du ser det ikke alltid Viktige ting har skarpere farger (for eksempel medkitet på ryggen til gjengen), eller en aura for å vise at tingene ligger der (våpen, ammo osv). Men det er jo alikevel ganske interessant, og er en annen side av samme diskusjonen om bruken av farger i spill. Les dette blogginnlegget i Valves Left 4 Dead-blogg om hvordan de har kommet frem til sin bruk av farger. Jeg syns det er spennende, og fler av tingene de sier kan overføres til andre spill. Og nei, krig er ikke grått i virkeligheten. Se ut av vinduet ditt - det er sånn det ser ut. Endret 8. mars 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Og nei, krig er ikke grått i virkeligheten. Se ut av vinduet ditt - det er sånn det ser ut. Det er fremdeles ikke poenget. Men i de fleste krigsspill skal det være ganske store slag og ganske depressive tilstander. Derfor er ett gråere bilde et hjelpemiddel for å få brakt et budskap om akkurat dette til spilleren. Jeg kan ikke se for meg å storme en tyskerbunker sammen med livredde vennlige soldater i strålende solvær i Call of Duty 3 f.eks, da det sender feil inntrykk gjennom skjermen. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hadde fortsatt været en herlig ironi i det hele.. Ingen musikk, bare rop, kuleregn, eksplosjoner, fuglekvitter i bakgrunnen og dyr som leker i soloppgangen. Hadde det blitt riktig og smakfullt utført skulle jeg ha likt det! Lenke til kommentar
hakloev Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Grafikk er ikke nødvendig lenger Jeg vil heller ha en utrolig god "gameplay" enn bedre grafikk nå Grafikken er jo nesten så god at man ikke ser hva det er lenger xD Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Og nei, krig er ikke grått i virkeligheten. Se ut av vinduet ditt - det er sånn det ser ut. Det er fremdeles ikke poenget. Men i de fleste krigsspill skal det være ganske store slag og ganske depressive tilstander. Derfor er ett gråere bilde et hjelpemiddel for å få brakt et budskap om akkurat dette til spilleren. Jeg kan ikke se for meg å storme en tyskerbunker sammen med livredde vennlige soldater i strålende solvær i Call of Duty 3 f.eks, da det sender feil inntrykk gjennom skjermen. Men hvorfor må inntrykket stemme med spillets handling og historie? Et ganske søkt eksempel men som funker fordi det handler om visuelle inntrykk: Om din far dør er det ikke mindre trist fordi sola skinner? Vi greier å ta imot mer enn et par sanseinntrykk av gangen, og reflektere over det vi får, og derfor er det gjennomsnittlige skytespillet (særlig krigsspill) desverre dørgende kjedelig i mine øyne fordi det trykkes på de samme visuelle knappene i hvert bidige spill. For meg handler det vel så mye om ting som skulle ha vært, i steden for ting som er. Det er krig i verden - det blir ikke regn og tåke av den grunn. Derfor savner jeg spill som bryter med hele visuelle inntrykket om at en gitt historie skal ha en gitt stemning. Laland: Hadde fortsatt vært en herlig ironi i det hele.. Ingen musikk, bare rop, kuleregn, eksplosjoner, fuglekvitter i bakgrunnen og dyr som leker i soloppgangen. Hadde det blitt riktig og smakfullt utført skulle jeg ha likt det! Nettopp. Men riktig og smakfullt? Er det dårlig smak og feil å gjøre noe bare fordi været tilsier at du bør gjøre noe annet? (Sitte inne og spille data i 30 varmegrader og skyfri himmel er ikke gjeldende her ) Endret 8. mars 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Og nei, krig er ikke grått i virkeligheten. Se ut av vinduet ditt - det er sånn det ser ut. Det er fremdeles ikke poenget. Men i de fleste krigsspill skal det være ganske store slag og ganske depressive tilstander. Derfor er ett gråere bilde et hjelpemiddel for å få brakt et budskap om akkurat dette til spilleren. Jeg kan ikke se for meg å storme en tyskerbunker sammen med livredde vennlige soldater i strålende solvær i Call of Duty 3 f.eks, da det sender feil inntrykk gjennom skjermen. Men hvorfor må inntrykket stemme med spillets handling og historie? Et ganske søkt eksempel men som funker fordi det handler om visuelle inntrykk: Om din far dør er det ikke mindre trist fordi sola skinner? Vi greier å ta imot mer enn et par sanseinntrykk av gangen, og reflektere over det vi får, og derfor er det gjennomsnittlige skytespillet (særlig krigsspill) desverre dørgende kjedelig i mine øyne fordi det trykkes på de samme visuelle knappene i hvert bidige spill. For meg handler det vel så mye om ting som skulle ha vært, i steden for ting som er. Det er krig i verden - det blir ikke regn og tåke av den grunn. Derfor savner jeg spill som bryter med hele visuelle inntrykket om at en gitt historie skal ha en gitt stemning. Laland: Hadde fortsatt vært en herlig ironi i det hele.. Ingen musikk, bare rop, kuleregn, eksplosjoner, fuglekvitter i bakgrunnen og dyr som leker i soloppgangen. Hadde det blitt riktig og smakfullt utført skulle jeg ha likt det! Nettopp. Men riktig og smakfullt? Er det dårlig smak og feil å gjøre noe bare fordi været tilsier at du bør gjøre noe annet? (Sitte inne og spille data i 30 varmegrader og skyfri himmel er ikke gjeldende her ) Jeg synes sistebrettet på KZ2 er et av de fineste jeg har opplevd...og (spoiler!) det er ikke grått. Og det er ganske risky å blande ulike stemninger i et spill. Det kan ødelegge innlevelse Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Snart et år siden Microsoft sa at de skulle overgå Killzone 2, jeg må nesten le... Ingen 360-spill er i nærheten en gang, og vi har fått en ny grafikk-konge i Uncharted 2... Heavy Rain om litt + God of War 3 i mars, grafikkporno here I come Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Gameplay > grafikk å kontrollen i Killzone 2 syntes jeg var fryktelig, særlig i multiplayer Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 verken heavy rain eller God of war ser så bra ut viss du spør meg, men Uncharted der imot er nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå