Gcduden Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg har ikke spilt rollespill før og vil gjerne prøve et, hva anbefaler dere at jeg skal begynne med? Begrunn svarene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Fable 2 er knall, Lost Odessey skal visst være knall og. Edit: Glemte Mass Effect, hvordan kan jeg glemme det? Det er jo det beste av dem alle Endret 2. mars 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har ikke selv prøvd Oblivion men det får mye skryt blant annet på tidligere gamer.no Here Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Ingen har nevnt fallout 3! what a shame fantastisk spel Endret 2. mars 2009 av alliha Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Huff jeg har lyst på fable, men om det kommer på pc senere vil jeg heller ha det der. Ellers er min beste grunn for å eie xbox, dead rising. Det har jo visse rollespillelementer. Endret 2. mars 2009 av Gnomkraft Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det første spillet jeg tenker på når noen nevner rollespill til Xbox 360 er Lost Odyssey. Fantastisk spill som handler om Kaim sin reise gjennom 1000 år som udødelig og alle slagene har har vært i og sorgen han bærer på. Gamer.no har en anmeldelse til spillet, men den er ikke på siden enda, da de fremdeles er i startgropa. Uansett så stol på meg når jeg sier at det er blandt de beste rollespillene du finner, uavhengig av plattform og du liker/takler J-RPG (tradisjonelle rollespill med turbaserte kamper) Ellers er jo Oblivion og Fallout 3 ganske så solide valg. Begge to er laget av Bethesda og foregår i en åpen verden hvor du står fritt til å utforske hele verdenen fra første stund. Oblivion er det eldste av de to, både i produksjonsdato og i in-game tidsera. Oblivion er nemlig et sverd med sverd og magi, men også et veldig godt sverd og magi spill. Fallout 3 derimot er satt til et Post-Apocalyptisk 50-talls Amerika med våpen som pistoler, noen laservåpen og maskingevær. Det meste laget av Mistwalker (Lost Odyssey) og Bethesda (Oblivion, Fallout 3) er verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
TheParlourStrode Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg driver på med Mass Effect for tiden, og det er etter min mening helt konge. Minner svakt om KoToR (tidenes beste rpg) pga romferdstilen, og det kan bare være postitivt. Oblivion er på min liste over gamle favoritter innen sjangeren, og har jo fått en del nedlastbart ekstrainnhold, så det vil nok være et godt valg om du vil noe som varer. Fallout 3 er også verdt en titt! Det er forøvrig fra samme utvikler fra Oblivion: Bethesda, en mastodon innenfor sjangeren. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Huff jeg har lyst på fable, men om det kommer på pc senere vil jeg heller ha det der. Ellers er min beste grunn for å eie xbox, dead rising. Det har jo visse rollespillelementer. Har det ikke blitt sagt at Fable 2 ikke skal komme til PC? Lenke til kommentar
Gcduden Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Hvilke av disse spillene har lengst spilletid da? Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Mass Effect er definitivt det beste rollespillet på 360, kanskje også det beste uansett platform. Men hvis du ikke har spilt rollespill før så vil jeg kanskje anbefale Fable 2 eller Oblivion. Oblivion er ganske langt hvis du utforsker alt, tror jeg klokket inn over 100 timer der. Etter det var jeg så lei at jeg aldri rørte spillet igjen. Endret 3. mars 2009 av PushThePramAlot Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg ville ha gått for Fable 2 og Mass Effect. Viss du skal ha ett rollespill ville jeg ha valgt Mass Effect. Mass Effect har veldig god historie, dialogsystem og har fantastiske rollespillelementer. Det er også mye action. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Stemmer på Mass Effect! Supert spill. Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det begynner å bli et godt utvalg av rollespill til 360 nå, og jeg går utifra at du ikke har spilt noen av dem? Av vestlige rollespill vil jeg anbefale deg å begynne med Mass Effect, Oblivion og Fallout 3. J-RPG's: Eternal Sonata, Infinite Undiscovery og The Last Remnant. Lenke til kommentar
Gillis Oakleaf Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvis du ikke har spilt rollespill før, tror jeg du burde gå for Fable II. Det er nok litt enklere enn Oblivion, Fallout og Mass Effect.. selv om jeg synes de er bedre da.. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 For å være helt ærlig, Fable 2 gir da ikke mye tilbake for pengene? eller syns dere? Syns bare Fable 2 var ekstremt kort og litt for innesperrende, jeg koste meg jo med det, ingen tvil, men biter meg ikke på hypen. Mass Effect er herlig en fantastisk reise fra start til slutt, og god gjennspiller verdi. Skal snart begynne på min 8 gjennomspilling. Kan også anbefale Lost odyssey som blir sagt over her av flere. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Liker du skytespill anbefaler jeg deg Fallout 3 siden det er et rollespill i FPS og tredjeperson. Du kan altså velge, FPS er best. Dette er lagd av samme folka som lagde Oblivion. Styr unna Lost Odyssey hvis du er av typen som ikke liker Final Fantasy. Da går du heller over til Fallout 3 eller Mass Effect. PS: Du trenger ikke å spille tidligere Fallout-spill for å spille 3`ern. Alt startes på "scratch" i Fallout 3 da det er nye produsenter og andre folk bak spillet. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg ville gått for Oblivion, enkelt å sette seg inn i, vakkert samt en spennede historie og du kan velge mye selv. Tenker da på disse guild sakene Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Lost Oddysey hvis du liker den strikte delen med lite frihet, for det eier alle andre lignende rollespill. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Fable 2 var en enorm skuffelse for min del, ville heller gått for Oblivion. Lenke til kommentar
RRhoads_InnleggNO Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvis du ikke har spilt rollespill før ville jeg valgt en av disse: Fable: Kan lastes ned fra marketplace. Koster ikke all verden heller. Fable 2 Hvis du vil ha et rollespill med litt mindre frihet, og en mer linjebasert historie: Lost Odyssey: Et av de beste turbaserte rollespillene. Hvis du vil hoppe rett in i et mer avansert rollespill: Fallout 3 Mass Effect Oblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå