Gå til innhold

Anmeldelse: Race Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble ikke imponert av dette spillet. Mest av alt mangler det på det grafiske og skademodeller for å fremstå som en mer seriøs simulator. Det at de har begrenset spillet til å kjøre i <30fps hjelper heller ikke. Skrur man alle hjelpemidler av har man ikke god nok følsomhet med gamepaden til å beherske bilen. De skulle gitt det ut til ps3, der får man jo skikkelige ratt i alle fall. Nurburgring mangler.

Nå dette er sagt er det veldig morsomt å kjøre (gode kontroller så lenge man har litt hjelp på) og det er mange spennende baner.

Lenke til kommentar

Syntes spillet virker glatt og har null problemer med å manurere bilen selv om alle hjelpemidler er avslått så hvilket spill Opus har spilt er for meg en gåte og jeg spiller det på det vanlige xbox-kontrolllen og jeg syntes att det er for lett som er det store minuset for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har bare PC-ekvivalentene, men tenkte jeg kunne skrive en liten kommentar her for å forklare noe av årsaken til at Race Pro har dårligere grafikk enn f.eks. Forza, og det er rett og slett det at spillet bruker masse cpu-kraft til å simulere bilens fysikk. Dette går da på bekostning av grafikken (det spiller liten rolle at gpu/cpu er adskilt da de må "snakke" sammen for at spillet skal henge i hop).

 

I pc-verdenen jobber spill/simulatorutviklere veldig mye med akkurat denne biten - og avsetter som regel et visst antall klokkesykluser dedikert til fysikk-utregning. Selv om de avsetter store deler av CPU til nettopp dette klarer de allikevel bare å regne ut en brøkdel av det de ønsker.

rFactor, GTR Evolution (som Race Pro er et utspring fra), Live for Speed og iRacing er noen eksempler på spill hvor simulering av fysikk er langt viktigere enn snasen grafikk...

 

Uansett - slike spill er langt artigere å spille online mot likesinnede enn å spille mot AI'er. :)

(Merk også at offentlige online servere uten passord ofte kun består av idiotkjørere som enten jukser eller kjører ufint.)

Lenke til kommentar

Greit anmeldelse dette.

 

Jeg hadde null interesse for den ubrukelige karrieredelen i utgangspunktet, og det ble jo ikke akkurat bedre av at jeg kjørte 10 sekunder raskere rundetid enn kravet med minien selv om jeg var av banen to ganger - og så ble kastet inn i et løp på hele to - 2 - runder... Irriterende at jeg tydeligvis må bruke tid på dette tullet for å låse opp alle bilene.

 

(Merk også at offentlige online servere uten passord ofte kun består av idiotkjørere som enten jukser eller kjører ufint.)

Dette er vel et problem i omtrent alle onlinespill... :angry:

Lenke til kommentar

Hadde store håp for dette spillet. Virkelig. Men etter å ha sett gameplay og lest diverse anmeldelser tror jeg at jeg kan stå over.

Er vel ikke glad nok i biler for å kunne like det vil jeg tro. Litt synd egentlig, da "simulatorer" er som oftest ganske morsomme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Syntes spillet virker glatt og har null problemer med å manurere bilen selv om alle hjelpemidler er avslått så hvilket spill Opus har spilt er for meg en gåte og jeg spiller det på det vanlige xbox-kontrolllen og jeg syntes att det er for lett som er det store minuset for min del.

Jeg snakker om de mer ekstreme bakhjulsdrevne bilene. Det går helt fint å styre dem helt til de slår seg løs og du må kontrastyre. Dette kan kureres til en viss grad ved å øke grensen for hvor mye hjulene kan svinge i car setup, men da kommer problemet med at du bare har en liten analog stikke til å kontrollere disse >60 graderne med svinging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...