Gå til innhold

Grand Slam Tennis - EA Sports

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvilsom et veldig morsomt spill, men jeg synes foreløpig ikke det er veldig gøy online. Det er fordi jeg foretrekker å spille med min egen spiller. Jeg har akkurat fått tre stjerner (av fem), så jeg blir heftig gruset av folk som spiller med Nadal og Federer. På tross av en meget støl arm, så skal jeg fortsette å utvikle spilleren min i dag. Jeg har forhåpninger om at han etter hvert vil bli bedre enn Nadal og Federer.

Jeg kjøpte forresten i dag en trådløs nunchuck, men den ser ikke ut til å kunne tilkobles dersom man bruker MotionPlus. Jeg har ikke turt å åpne pakken i tilfellet jeg må returnere den. Nå venter jeg bare på svar fra produsenten (Logic3) om det er mulig å gjøre noen "modifikasjoner" på den. Og med det mener jeg å gå løs med kniven og kutte bort litt greier...

Lenke til kommentar
Okey, etter en runde på Tennisbanen i dag, så frister det veldig med et Tennisspill. Hvor realistisk er dette? Backhand, forehand, spin, slice og alt dette? Er det som om man var på Tennisbanen?

Ja, du kan gjøre alt det. Du må gjennomføre slaget skikkelig også. Vifter du slik i Wii Sports tennis klarer du ikke slaget.

Lenke til kommentar
Utvilsom et veldig morsomt spill, men jeg synes foreløpig ikke det er veldig gøy online. Det er fordi jeg foretrekker å spille med min egen spiller. Jeg har akkurat fått tre stjerner (av fem), så jeg blir heftig gruset av folk som spiller med Nadal og Federer. På tross av en meget støl arm, så skal jeg fortsette å utvikle spilleren min i dag. Jeg har forhåpninger om at han etter hvert vil bli bedre enn Nadal og Federer.

Jeg kjøpte forresten i dag en trådløs nunchuck, men den ser ikke ut til å kunne tilkobles dersom man bruker MotionPlus. Jeg har ikke turt å åpne pakken i tilfellet jeg må returnere den. Nå venter jeg bare på svar fra produsenten (Logic3) om det er mulig å gjøre noen "modifikasjoner" på den. Og med det mener jeg å gå løs med kniven og kutte bort litt greier...

Jeg fikk spillet i dag og er helt enig med deg. Du kan gjerne adde meg som venn, for jeg bruker også egen spiller. Nicknavn "Haavard". Jeg har ikke fått testet denne funksjonen enda, men du finner vel ut av det. Mye gøyere å spille mot folk som har egen spiller, da har jeg i alle fall en sjanse. Jeg klarte faktisk å slå en som hadde Bjørn Borg som sin spiller, men Nadal og Federer er som du sier helt umulige... i alle fall jeg som bare har to stjerner... Men det er et skikkelig kult spill, og man må spille det en stund før kontrollen begynner å komme.

Lenke til kommentar

Når det gjelder den trådløse nunchucken fra Logic3, så kan jeg bekrefte at den IKKE fungerer i kombinasjon med MotionPlus.

Jeg kan også bekrefte at en selvlagd spiller IKKE er bedre enn Federer, Nadal og gjengen. I utgangspunktet trodde jeg dette fordi de beste proffene har fem stjerner og kun én spesialegenskap. En selvlagd spiller kan også ha fem stjerner og hele tre spesialegenskaper. Men selv om Federers spesialegenskap er hans backhand slice, så er han fortsatt en gud på de fleste andre områder. De har altså mange andre egenskaper, men det er bare én som du kan vinne fra hver av dem.

Jeg skal legge deg til neste gang jeg er online, men jeg er ikke veldig positiv. Det er et problem med nettet mitt som gjør at alle i vennelisten min ser ut som om de er offline. De ser at jeg er online, men fra mitt ståsted ser det altså ut som om de er offline. Det finnes også mange som ser ut som om de ikke har godtatt min buddy request, mens de faktisk har gjort det. Jeg aner ikke hvor problemet ligger. Jeg har gitt Wii'en min fast IP og i routeren min har jeg satt DMZ på denne. Jeg har forstått det slik at det betyr at alle porter er åpne på denne IP'en, uten at jeg skal si noe som helst med for stor sikkerhet. Problemer har jeg uansett med å kommunisere i spillet, men det er ikke noe problem å finne tilfeldige motstandere.

Når det gjelder selve spillingen, så finnes det ett hovedtips dersom man spiller med MotionPlus. Det er å holde kontrolleren din rett foran deg parallellt med gulvet til enhver tid når du ikke slår ballen. Det sørger for at at M+ ikke blir usykronisert. Tips nr 2 er å gjøre skikkelige bevegelser. Det betyr faktisk en god del.

Lenke til kommentar
Jeg kan også bekrefte at en selvlagd spiller IKKE er bedre enn Federer, Nadal og gjengen. I utgangspunktet trodde jeg dette fordi de beste proffene har fem stjerner og kun én spesialegenskap. En selvlagd spiller kan også ha fem stjerner og hele tre spesialegenskaper. Men selv om Federers spesialegenskap er hans backhand slice, så er han fortsatt en gud på de fleste andre områder. De har altså mange andre egenskaper, men det er bare én som du kan vinne fra hver av dem.

Ok. Uansett mye gøyere å spille med egen spiller. Vet du om det går mye senere å få seg nye stjerner når man spiller på nivå "easy"? Jeg vant både Wimbledon og US Open på "easy", men har fortsatt bare to stjerner. Tenkte å gå over på "medium" i dag.

Når det gjelder selve spillingen, så finnes det ett hovedtips dersom man spiller med MotionPlus. Det er å holde kontrolleren din rett foran deg parallellt med gulvet til enhver tid når du ikke slår ballen. Det sørger for at at M+ ikke blir usykronisert. Tips nr 2 er å gjøre skikkelige bevegelser. Det betyr faktisk en god del.

Ja, det å holde kontrollen stille mellom slagene var det vanskeligste i begynnelsen, i alle fall når man er vant til å veive med kontrollen for å spille Wii Sports tennis. Man mister muligheten til et nytt slag dersom man feiler på første forsøk, det er i alle fall min erfaring. Dessuten var det vanskelig å bli vant til hva som var lob og hva som var dropshot... men det er bare øvelse som gjør mester.

Lenke til kommentar
Vet du om det går mye senere å få seg nye stjerner når man spiller på nivå "easy"? Jeg vant både Wimbledon og US Open på "easy", men har fortsatt bare to stjerner. Tenkte å gå over på "medium" i dag.

Joda, du får nye stjerner selv om du spiller på "easy", med det tar litt tid. Jeg vet ikke om det går fortere på en høyere vanskelighetsgrad, men jeg synes spranget mellom "easy" og "medium" er ganske stort. Den ene er alt for enkel, og den andre er ganske vanskelig.

Lenke til kommentar

Den som ennå ikke har fått seg dette ennå bør gjøre det. Dette er et veldig godt spill. Kanskje litt lite innhold, men dybden er ganske stor. Man må virkelig trene seg til å bli god, det vil ikke komme naturlig.

Jeg holder på med en omtale og vil trolig lande på en 8/10.

Lenke til kommentar
Vet du om det går mye senere å få seg nye stjerner når man spiller på nivå "easy"? Jeg vant både Wimbledon og US Open på "easy", men har fortsatt bare to stjerner. Tenkte å gå over på "medium" i dag.

Joda, du får nye stjerner selv om du spiller på "easy", med det tar litt tid. Jeg vet ikke om det går fortere på en høyere vanskelighetsgrad, men jeg synes spranget mellom "easy" og "medium" er ganske stort. Den ene er alt for enkel, og den andre er ganske vanskelig.

Jeg begynte i alle fall på medium i går, og det var som du sier en helt annen motstand. Klarte meg til kvartfinalen i French Open, så var det stopp. Røyk så ut i første runde av Wimbledon... Jeg fikk uansett tre stjerner i løpet av spillingen :) Det blir vel litt spilling i helga...

Det vanskeligste synes jeg er å få ballen opp langs linja... det blir mye slag på midten av nettet og det er håpløst på medium når motstanderene er mye mer hissige på å gå opp til nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...