Gå til innhold

Grand Slam Tennis - EA Sports

Anbefalte innlegg

Med unntak av Eurogamer, har vel dette spillet bare mottatt relativt gode omtaler. Det har fått litt kritikk for at det er ’vanskelig’, men det ser jeg på som positivt. Hvis det ikke er noe å mestre, så blir det veldig fort veldig kjedelig.

Nå er det bare et par dager til spillet skal dukke opp i butikkene her til lands, og jeg har enda ikke sett snurten av en bundle med MotionPlus. Da er det vel bare å innse at jeg må kjøpe spillet og MP separat til en god del høyere pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er de ikke informert om det.

GUILDFORD, UK. – April 21, 2009 – EA SPORTS™, a label of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), today announced that the Wii™ versions of both Tiger Woods PGA TOUR® 10 and EA SPORTS Grand Slam® Tennis will be bundled with Nintendo’s new Wii MotionPlus™ accessory when the titles ship to stores this summer in Europe. In North America, Tiger Woods PGA TOUR 10 will be bundled with the Wii MotionPlus accessory at launch.

“This exclusive and limited-time offer is exciting news for sports fans who want to enhance their Wii experience for a great value with the new Wii MotionPlus right at launch with both Tiger Woods PGA TOUR 10 and EA SPORTS Grand Slam Tennis,” said Peter Moore, President, EA SPORTS. “The functionality of the Wii MotionPlus will help us deliver the authentic, true-to-life sports motion that will redefine the sports experience on the Wii.”

Both Tiger Woods PGA TOUR 10 and EA SPORTS Grand Slam Tennis have been rated 3+ by PEGI and will have an RRP of £49.99 when bundled with the Wii MotionPlus.

Lenke til kommentar

Det ble tidligere sagt at GST skulle komme ut 18. juni. Så ble det rettet til at Norge, Sverige, Danmark, Finland, UK, Australia og Spania skulle få det aller først, den 12. Deretter kom nyheten om at de endrer den amerikanske utgivelsesdatoen til 8. juni for å få gitt det ut samtidig som MotionPlus. Alt dette er greit, men så har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg. Gamezone, CDON og Platekompaniet har alle endret sin dato til 18. juni. På artikkelen på Wikipedia, står det nå at utgivelsesdatoen 12. juni kun gjelder for UK og Australia mens den internasjonale datoen er 26. juni.

Det er ikke veldig fristende å vente ytterligere to uker når jeg allerede har ventet så lenge. Jeg har gjort et forsøk på å bestille via Amazon.co.uk, men de sender visst ikke den type varer ut av landet. Play.com ser derimot ikke ut til å ha den type begrensning. Jeg bestilte nettopp GST+MP-bundle derfra til £45 (gratis frakt). I følge google skal det bli kr 464. Hvis mva legges til, så blir det kr 580. Kjøper jeg spillet og MotionPlus fra en norsk butikk, så vil det bli ca kr 450 + kr 250 = kr 700, så det kan lønne seg.

Lenke til kommentar

Det er mye rot med lanseringen av Grand Slam Tennis og Tiger Woods PGA Tour med Motion Plus ja. Først skulle Tiger Woods komme 2. juni, nå ser jeg at enkelte sider har skiftet til 2. juli.

Nesten slik at man bare må ta det som det kommer. Umulig å få den rette datoen virker det som.

Lenke til kommentar

Merkelig, jeg meldte meg for moro skyld mailalert fra elprice når de fikk Grand Slam Tennis på lager, og jeg fikk mail fra de i dag som sier at spillet nå er på lager... På nettsiden kan det bestilles... Jeg har forhåndsbestilt på Platekompaniet, men noen må gjerne sjekke om elprice faktisk har fått det inn...

På en video fra online gameplay som ligger på Youtube vises det at Norge har spilt ti kamper og tapt null... vet ikke om det betyr at noen norske har spilt i Norge, eller fra hvorsomhelst.

Lenke til kommentar

Den norske utgivelsesdatoen for Grand Slam Tennis er 11. juni, altså i morgen. Tiger Woods PGA Tour 10 kommer i salg 2. juli.

Disse datoene har ikke endret seg siden de kom inn på de offisielle EA-listene i våres. Synd at butikker gang på gang forvirrer/villeder kundene sine pga. uvitenhet.

Lenke til kommentar

Fikk tak i spillet i dag. Motion Plus var ikke inkludert. Lurer på hvorfor, siden EA har sagt det skulle. Uansett et veldig godt tennis-spill. Kanskje det beste jeg har spilt. God presentasjon, musikk og kontroll. Motion Plus gir den lille ekstra feelingen.

Anbefales på det sterkeste.

For den som lurer på hvor mye jeg betalte for Motion Plus så var det 279,- Stiv pris. Mulig andre butikker har en bedre pris.

Lenke til kommentar
Fikk tak i spillet i dag. Motion Plus var ikke inkludert. Lurer på hvorfor, siden EA har sagt det skulle. Uansett et veldig godt tennis-spill. Kanskje det beste jeg har spilt. God presentasjon, musikk og kontroll. Motion Plus gir den lille ekstra feelingen.

Anbefales på det sterkeste.

For den som lurer på hvor mye jeg betalte for Motion Plus så var det 279,- Stiv pris. Mulig andre butikker har en bedre pris.

Hvor kjøpte du det? På Platekompaniet står det fortsatt at det slippes 18.06... :( Har du prøvd å spille online? Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Skaffet det på Kremmerhuset på Moa ved Ålesund. Har spilt ca. 8 kamper i Grand Slam. Er litt sliten nå så jeg skal prøve online i morgen kanskje. Dette spillet gir deg skikkelig innlevelse. Anbefaler å spille på normal eller høyere om du er god. Mer konkurranse og føles bedre når du vinner.

Du må bruke forskjellige taktikker på hver person. Gir ganske stor variasjon i spillemåten din. Spiller med nunchuck og den snoren mellom er litt plagsom i starten, men du venner deg til dette. Skulle gjerne ha hatt en trådløs nunchuck i dette spillet. Uansett et av Wii sine beste sportsspill.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått dette spillet i dag. Så langt har det vært mer banning enn jubel. Mest av alt sliter jeg med å treffe svake baller som spretter like ved foten min. Helt utrolig at jeg ikke klarer å treffe disse. Online-modusen irriterer meg grusomt. Det ser ikke ut til å kunne plukke en motstander å spille mot, med mindre han ligger i vennelisten din. Man må altså spille mot en tilfeldig motstander på en tilfeldig bane (hvis jeg ikke har oversett noe). Siden jeg vil spille med min selvlagde spiller, så ønsker jeg å unngå motstandere som bruker Federer, Nadal og andre der oppe, men det er visst ikke mulig...

Edit:

Jeg gadd forresten ikke vente på at jeg skulle få spillet fra Komplett, så jeg kjøpte det i butikken i dag. I morgen har jeg altså to stk. Noen som vil kjøpe? Kr 350 hvis det hentes hos meg i Oslo. Kr 400 hvis jeg leverer det til deg i Oslo eller sender det i posten.

(Hmm, hvis dette er mot retningslinjene på forumet, så beklager jeg. Da er det bare å redigere posten min.)

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Jeg har også fått dette spillet i dag. Så langt har det vært mer banning enn jubel. Mest av alt sliter jeg med å treffe svake baller som spretter like ved foten min. Helt utrolig at jeg ikke klarer å treffe disse. Online-modusen irriterer meg grusomt. Det ser ikke ut til å kunne plukke en motstander å spille mot, med mindre han ligger i vennelisten din. Man må altså spille mot en tilfeldig motstander på en tilfeldig bane (hvis jeg ikke har oversett noe). Siden jeg vil spille med min selvlagde spiller, så ønsker jeg å unngå motstandere som bruker Federer, Nadal og andre der oppe, men det er visst ikke mulig...

Her noen tips fra EA-forumet, som i alle fall jeg skal teste når jeg får spillet. Regner med du har prøvd deg frem, men jeg får satse på at det går seg til når man blir vant til kontrollen. Er det like ille med og uten motion plus?

-Be aware that the face of the (imaginary) racket is the side of the wiimote. That would mean that for the most part you want the wiimote to be parallel to the ground while you are swinging (i.e. the buttons are facing the ceiling). The index finger should be over the b button and the thumb should be over the a button.

-if you seem to only be able to backspin/topspin the issue is likely with your wrist on the follow through - you are twisting it. Go to the practice court and work on that.

-if you seem to only be able to slice you need to work on keeping your swing level. Trust me, its possible to hit straight - go to the practice court and work on that.

-use defined swings (this is not wii sports tennis were you can just waggle, you really need to bring you arm back). This may sound like a given but it is actually one of the hardest things to realize if you have gotten used to wii sports tennis.

-start your swing as early as possible (just when the ball has been hit by your opponent, and you have determined what direction it is going to go), and follow through when the ball has reached you. Mastering this ability will markedly improve your game,and you will also have less instances where the WM+ is confused about if you are trying a backhand or a forehand.

-when you are waiting for the other guy to serve hold the wiimote still and parallel to the ground, don't worry about what your on screen character is doing.

-serving in GST is not 1:1 - it is the same as wii sports tennis. You swing the wiimote when the ball is at its apex. You can control the direction of the serve (while the ball is in the air) using the d-pad.

- you can only do lobs and drops using the a and b buttons.

daithiblair's tip:

Go to the practice court, plug in the nunchuck to give yourself full control of the character. If you prefer to play without the nunchuck during actual matches, that is fine, but when on the practice court you want to place your character where you want and know that AI wont interfere. This way you know the only thing affecting your character's movement is the wiimote +. Set the ball machine to slow, serving up only flat shots to your forehand. Bring the raquet back and deliver controlled swings across your body. Instead of trying to hit a specific part of the court. Simply use consistent swings until the ball bounces in the same place, or at least close to the same spot every time you swing. Once you know where your hitting the ball to, try to hit specific parts of the court. remember consistancy and control, not power, are the most important aspects of the swing.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er mye på det offisielle forumet, så jeg har fått med meg en del tips derfra.

Jeg har ikke prøvd uten MotionPlus, men jeg går ut ifra at det må være ganske kjedelig. Derimot så har jeg vekslet litt mellom å spille med og uten nunchuck. Det har sine fordel og ulemper. Uten nunchuck blir det litt mindre tenking og man kan konsentrere seg om å heller plassere ballen skikkelig. Det blir også lettere å ta de ballene jeg nevnte jeg slet med. På den andre siden så er det et lite mareritt å løpe frem mot nettet uten nunchuck. Da trykker man heller opp på D-pad'en og spilleren din vandrer tankeløst rett frem mot nettet uavhenging av hvor ballen kommer. Med nunchuck så kan du gå litt frem og du kan gå på skrå om du vil.

Det irriterer meg grenseløst at det offisielle tastaturet til Wii ikke kan brukes i spillet. Greit nok at man ikke kan prater med andre spillere (forresten, det er faktisk IKKE greit, men nok om det), men man burde i hvert fall kunne bruke det når man skal lete opp andre spillere.

Forresten, om noen vil adde meg, så er navnet mitt Bradbury.

Råd nummer 4 er veldig viktig. Fikk du tak i MP forresten Bradbury?

Jeg fikk den i postkassa i dag fra Komplett.no. Av frykt for at den IKKE skulle komme frem i dag, så kjøpte jeg like godt en til på Gamestop (fikk med et EA Sports håndkle på kjøpet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...