Gå til innhold

Grand Slam Tennis - EA Sports

Anbefalte innlegg

Spillet ble annonsert i august i fjor, og siden da har jeg ca ukentlig besøkt easports.com/tennis, bare for å se den samme korte teksten fra annonseringen, samt "Available late 2009". Nå derimot har de fått litt mer info på siden. F.eks så kommer spillet ut samtidig som Tiger Woods 2010 og slippdatoen er 18. juni. Begge spillene vil benytte seg av MotionPlus. Wii Sports Resort skal visst komme ut i mai, så jeg får virkelig håpe at ikke det blir forsinket på noen måte. Nå gleder jeg meg til å gå og blåse bort støvet fra Wii'en.

Skjul
REDWOOD CITY, Calif. - Feb. 26, 2009 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today announced that Tiger Woods PGA TOUR® 10 and EA SPORTSTM Grand Slam® Tennis will ship to retailers in North America on June 16, 2009, and will be the first two products from the EA SPORTSTM label that utilize the functionality of the Wii MotionPlusTM. EA SPORTS has at least five products, including EA SPORTS Active in May, in development that will launch before the end of 2009 designed specifically for the WiiTM.

"On the Wii, Tiger Woods PGA TOUR® 10 and EA SPORTS Grand Slam® Tennis bring the authentic motion and excitement of championship golf and tennis to life for fans of all ages and skill levels," said Peter Moore, President, EA SPORTS. "With the new Wii MotionPlus, slicing a winner on Centre Court at Wimbledon or dropping an 8 iron pin high on No. 17 at TPC Sawgrass have never felt better. We couldn't be more excited about the dynamic new EA SPORTS experiences coming this year to Wii."

With the all-new Wii MotionPlus, Tiger Woods PGA TOUR 10 will allow golf fans to experience a near-perfect 1:1 swing - and control to work the ball - from the tee box to the green. The game brings players inside the ropes to experience the drama of PGA TOUR tournament for the first time. Feel the intensity and excitement on every swing as you compete against the leaderboard. Tiger Woods PGA TOUR 10, the all-time top-selling franchise from EA SPORTS on the Wii*, will also ship on additional platforms in June.

EA SPORTS Grand Slam Tennis, available first for the Wii, puts the racket in the palm of your hand and offers the deepest tennis experience ever for the Wii. As the home to all four Grand Slams, and exclusive to Wimbledon, you can take your customized created player on a quest to win the four slams in Grand Slam career mode. Giving gamers a chance to play at Wimbledon's famed Centre Court adds a level of authenticity that isn't available anywhere else. EA SPORTS Grand Slam Tennis delivers an authentic tennis experience that makes you feel like you are playing with and against the sport's greatest legends and today's current stars.

Edit: Datoen jeg nevner er muligens kun for Nord-Amerika. Jeg trodde først at 16. juni var for NA, og 18. juni for resten av verden, men jeg ser nå i teksten at det står at spillet blir sendt til forhandlere 16. juni. Da er det vel naturlig at det tar et par dager før det er klart for salg.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig godt å se at det er mulig å styre spilleren din selv. Det blir også utrolig gøy å kunne foreta forskjellige tennis-slag på en naturlig måte. Dette intervjuet bekrefter alle mine håp om dette spillet, så nå gleder jeg meg enda mer.

Edit: Grøss! Nintendo har nylig kommet med en liste over forestående utgivelser, og Wii Sports Resort står ikke på denne listen. MotionPlus skal komme sammen med dette spillet, så hvis det blir forsinket, da må vi klare oss uten MotionPlus i EAs tennisspill i en periode.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Veldig godt å se at det er mulig å styre spilleren din selv. Det blir også utrolig gøy å kunne foreta forskjellige tennis-slag på en naturlig måte. Dette intervjuet bekrefter alle mine håp om dette spillet, så nå gleder jeg meg enda mer.

Edit: Grøss! Nintendo har nylig kommet med en liste over forestående utgivelser, og Wii Sports Resort står ikke på denne listen. MotionPlus skal komme sammen med dette spillet, så hvis det blir forsinket, da må vi klare oss uten MotionPlus i EAs tennisspill i en periode.

Snakker vi om den listen fra pressemeldingen som ikke er komplett? Nintendo vil jo ikke annonsere M+ datoen begravet i en stor liste. Den kommer sikkert på GDC i mars hvor Iwata skal snakke.

Men man kan jo aldri vite med Nintendo, hvis noe ikke fungerer, så utsetter de det nok, uansett hva EA skulle mene

Endret av kottila
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ikke lenge igjen til lanseringen nå, 11. juni ifølge Platekompaniet og 8. juni ifølge spillets hjemmeside.

Jeg har forhåndsbestilt for lengst. Dette blir faktisk det eneste spillet jeg har kjøpt alene (Wii Sports fulgte med konsollen, kona har Wii Fit og Wii Play fulgte med når jeg kjøpte ekstra Wii remote).

Det ligger en hel del videoer på youtube allerede. Dette er vel den jeg liker best.

Tennis på Wii Sports er stort sett det eneste jeg har spilt på wii-en til nå, men det har jeg til gjengjeld spilt mye. Men jeg begynner å bli lei av å spille mot Elisa og Sarah....

Dersom det vil fungere bra å spille online, hadde det vært kult om noen der ute ville tatt utfordringen :)

Regner ikke med at det følger med noe Wii Motion Plus sammen med spillet... dumt, fordi det følger med i Tiger Woods golf (på Platekompaniet).

Lenke til kommentar

Ja, EA annonserte at de flyttet spillet fram en uke. Bare bra det. Mener at Grand Slam Tennis skulle også inkludere Motion Plus i Europa. Bare Tiger Woods i USA.

Sjekket det opp:

EA SPORTS recently announced that the Wii™ version of Tiger Woods PGA TOUR 10 will be available packaged with the Wii MotionPlus™ accessory in both North America and Europe. In Europe only, EA SPORTS Grand Slam Tennis will be available with Wii MotionPlus at launch.

Link: http://www.easports.com/read/20090504-UpdatedWiiShipDate.xml

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg tror det ble omgjort slik at GST skulle bli bundlet med MotionPlus også i USA, uten at det betyr noe for oss. Jeg har derimot ikke klart å finne en bundlet versjon som ligger til forhåndssalg i noen norske nettbutikker. Denne pakken selges hos Amazon.co.uk, men jeg vil jo helst bestille fra en norsk butikk.

Lenke til kommentar

Ja Niggle, jeg henger på alle konsollunderforumene siden jeg har alle 3 pluss en Nintendo DS :p

Wii Sports er vel så bra til å vise fram Wii-moten, viss dette blir bra så blir det nok kjøp :)

Og et flott tennisspill som utnytter M-pluss er alltid et pluss fra meg :D

Lenke til kommentar

Det er samlet en hel del videoer her. Der kommer det også anmeldelse og spillere kan uploade egne videoer.

Anbefales:

- Producer walkthrough-videoen viser deg hvordan man spiller. Man kan velge å la wii-en bestemme hvordan man løper, eller koble til nunchucken og gjøre det selv.

- Venue tour trailer (lagt ut i går) viser en del av banene.

- Unsuspecting public trailer er intervju med folk som har prøvd spillet (reklamefilm for EA, men likevel).

- Wii MotionPlus Demonstration

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...