SintBrus Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg skal kjøpe meg en ny harddisk. Valget står mellom desse to merkene: Western Digital og IBM. Disken skal vere 80-120 GB. Er det noen som har erfaring av desse diskene? Noen andre anbefalinger? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg ville kjøpt IBM 120GXP. Siden disse er raskere enn Western Digital Mvh Nissen Lenke til kommentar
kohi Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Veldig fornøyd med WD1000JB. Langt kjappere enn jeg hadde forventa, og scorer høyest på ale HD.tester jeg har kjørt. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 19:25, Nissen skrev:Jeg ville kjøpt IBM 120GXP.Siden disse er raskere enn Western Digital Det kommer jo litt an på hvilken modell fra Western Digital man snakker om. :smile: Western Digitals 100 og 120 GB disker med 8MB cache (7200 rpm selvfølgelig) går vel for tiden for å være de raskeste på markedet. Se test hos Storage Review. Har noen sett noen tester av Deskstar 120GXP vs WD med 8MB cache? Hvis Deskstar 120GXP detroniserer nevnte WD disk på ytelse blir jeg mektig imponert! [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-02-03 20:17 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg vil anbefale WD, de er raske og ikke minst stabile. Jeg har WD på begge maskinene mine og serveren min og er storfornøyd med alle sammen :wink: De scorer høyt på benchmarktester også(i sisoft sandra). Har ikke hatt IBM disker sjøl men etter hva jeg har hørt av kammerater er disse diskene greie nok de også, men jeg tviler litt på kvaliteten da jeg har hørt mange klage på de diskene( det var vel 60 og 75 som stort sett har blitt klaga på da) Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har nettopp kjøpt en WD 100/8mb og er meget fornøyd. Her er en test av denne sammenlignet med IBM 75GXP ; http://www.xlr8yourmac.com/IDE/WD_100GB_8M...sIBM_75GXP.html Lenke til kommentar
niso_007 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hva er forskjell på 2 mb og 8 mb på en HD? er det stor forskjell? Hva hjelper d for?? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hvis du skal bruke harddisken som harddisk nr. 2 (til lagring/backup) så behøver den ikke være den raskeste og man trenger ikke 8 Mb cache... Bare et lite tips.. Det finnes en del folk som alltid skal ha det råeste, men som egentlig ikke har bruk for det og får utnyttet det fullt ut. Og da kan man like gjerne kaste pengene. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Kjøp en WD disk, har selv en 100gb og en 40gb er veldig godt fornøyd med disse. Du kan finne en test av WD disker her: http://www4.tomshardware.com/storage/01q4/011120/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå