mcgroven Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk filminstitutt har delegert 3,1 millioner kroner til norske prosjekter. Les mer Lenke til kommentar
Linoran85 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Okey...sikkert fint det, men trodde det skulle litt mer til for å lage bra spill for tiden. Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Snasent, er jo noe oppe og går Screensa til Nawal War så jo bra ut :=) Endret 27. februar 2009 av PcAj Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Okey...sikkert fint det, men trodde det skulle litt mer til for å lage bra spill for tiden. Hvem sier at dette er penger gitt for å utvikle spillene? pengene er en støtte og ikke et budsjett Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Good shit! Dette er også i flere tilfeller fase-2 støtte som vil si at de har fått mer før. Eller så er det fase 1, og de kan få mer senere. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Alltid positivt med mer støtte til norske spill. Nawal War så jo ganske lovende ut. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er nok ikke lett å drive spillutvikling i Norge med tanke på levestandarden. Utviklerne skal ha lønninger som svarer til det norske prisnivået, og leien for lokaler er nok heller ikke så veldig billig. Så støtten blir nok vel mottatt ja. Synes det er kjekt at det satses på strategispill også. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Norske spill er kulere enn andre spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kult å se at Sandnes Media fikk støtte Husker de var på besøk på skolen vår da jeg gikk i 10. eller 9. for å lære oss å lage filmer i i plipp plopp og plomma-stil på mac. Tror det var Lars Thorsen og Hans Jørgen Sandnes som var hos oss. Lenke til kommentar
Eeobroht Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Noen som vet når dette Naval War kommer ut? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Naval War hørtes spennende ut Fint at det kommer mer støtte til norsk spillindustri, vi trenger det så sårt. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Fint å se at så mange får støtte! Men; 250000 til en iPhone-spillutvikler? Wow. Også fint å se at norske spill dukker opp på Playstation Store. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Syntes også at det var litt vel mye til en Iphone utvikler, men de annsatte skal vel ha penger de også. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Synes det minner om et halvhjertet forsøk. De gir støtte, javel, men ikke nok til å utrette noen særlig forskjell i norsk spillutvikling. Det er iallefall det inntrykket jeg får, og om jeg tar feil vet jeg ikke. Det jeg dog vet er at spill nå til dags har en tendens til å være grisedyre. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er sant Lakus, men likevel er all støtte bedre enn ingen støtte. Tenker vi i samme baner nå? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Absolutt. Det er jo et steg i riktig retning, men det virker mer som et strategisk steg enn et entusiatisk steg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg tviler på at det er veldig mange spillentusiaster i norsk politikk, ja. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hehe, sant. Men det må da være lov til å gi litt mer jernet for norsk kultur som spill tross alt er. Det er tross alt utrolig mange i Norge som spiller spill og som veldig gjerne vil se flere Norsk-utviklede spill. Og ettersom Norge er det lille landet det er, er spillbransjen en av de tøffeste bransjene og overleve i her til lands. Det tror jeg ikke noen politikere kanskje helt har skjønt, og det er litt dumt. Se på Funcom for eksempel og på de fantastiske spillene de har produsert. Om Norge kunne gitt en liten startboost til lovende utviklere (noe de forsåvidt har gjort her) ville vi kanskje kunne fått frem litt flere gode utviklere, og eventuelt fått flere selskaper som Funcom. Dette er jo selvfølgelig drømming, da Norge som sagt er et veldig lite land i sammenligning mot alle andre, men det er lov å drømme Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Politikere er ikke spill entusiaster rett og slett, men det må vi gjøre noe med. Kanskje holde en gathering kalt "Politikkens spill" så får politikerne se hva som er så bra med spill, eventuelt så får jeg bli politiker å sikre større støtte. Men de beveger seg i riktig retning i allefall, et strategisk steg det er det nok Lakus, men vi får være glade for at Giske støtter oss såppass mye i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå