Gå til innhold

Mer statsstøtte til norskutviklede spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke lett å drive spillutvikling i Norge med tanke på levestandarden. Utviklerne skal ha lønninger som svarer til det norske prisnivået, og leien for lokaler er nok heller ikke så veldig billig. Så støtten blir nok vel mottatt ja. Synes det er kjekt at det satses på strategispill også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Kult å se at Sandnes Media fikk støtte :)

Husker de var på besøk på skolen vår da jeg gikk i 10. eller 9. for å lære oss å lage filmer i i plipp plopp og plomma-stil på mac. Tror det var Lars Thorsen og Hans Jørgen Sandnes som var hos oss.

Lenke til kommentar

Synes det minner om et halvhjertet forsøk. De gir støtte, javel, men ikke nok til å utrette noen særlig forskjell i norsk spillutvikling.

Det er iallefall det inntrykket jeg får, og om jeg tar feil vet jeg ikke. Det jeg dog vet er at spill nå til dags har en tendens til å være grisedyre.

Lenke til kommentar

Hehe, sant. Men det må da være lov til å gi litt mer jernet for norsk kultur som spill tross alt er.

Det er tross alt utrolig mange i Norge som spiller spill og som veldig gjerne vil se flere Norsk-utviklede spill. Og ettersom Norge er det lille landet det er, er spillbransjen en av de tøffeste bransjene og overleve i her til lands. Det tror jeg ikke noen politikere kanskje helt har skjønt, og det er litt dumt. Se på Funcom for eksempel og på de fantastiske spillene de har produsert. Om Norge kunne gitt en liten startboost til lovende utviklere (noe de forsåvidt har gjort her) ville vi kanskje kunne fått frem litt flere gode utviklere, og eventuelt fått flere selskaper som Funcom.

Dette er jo selvfølgelig drømming, da Norge som sagt er et veldig lite land i sammenligning mot alle andre, men det er lov å drømme ;)

Lenke til kommentar

Politikere er ikke spill entusiaster rett og slett, men det må vi gjøre noe med. Kanskje holde en gathering kalt "Politikkens spill" så får politikerne se hva som er så bra med spill, eventuelt så får jeg bli politiker å sikre større støtte.

Men de beveger seg i riktig retning i allefall, et strategisk steg det er det nok Lakus, men vi får være glade for at Giske støtter oss såppass mye i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...