Gå til innhold

Prat rundt Pek og klikk-spill

Anbefalte innlegg

Mitt største (og eneste, egentlig) problem med P&C-sjangeren er at nesten samtlige spill er PC-eksklusive. Jeg mener at P&C er en sjanger som hadde gjort seg mye bedre på konsoll. Slike spill skal nytes mens spilleren sitt komfortabelt og grubler over hva han skal gjøre. Slik funker dårlig i en kontorstol forran en 20" skjerm. Med andre ord den rake motsetning til RTS-spill, som nesten må spilles i en nitti-graders stol med kun centimeters avstand mellom skjerm og øyne, for å få et godt overblikk over situasjonen. Jeg er selvsagt klar over at PCer kan kobles til stue-tven og slikt, men det hele blir liksom mye mer arbeid enn hva jeg ønsker å utføre. Mine favorittspill i sjangeren (Broken Sword), hadde nok ikke satt like godt inntrykk hadde jeg ikke spilt dem fra sofaen, under et teppe med en kakao-kopp i hånda.

Noen som har forslag til P&C-spill på konsoll? Discworld finnes jo på PSX, men eller sliter jeg med å komme på noen. Runaway er portet til DS, men det har jeg allerede rundet, samtidig som DS ikke virker som den perfekte konsollen for sjangeren.

Vel nå kommer jo Broken Sword Director's Cut til både Wii og DS med oppgradert grafikk og nye scener. Dessuten har Sam & Max Season 1 kommet til Wii, og skal også komme til XBOX arcade (eller hva det nå heter). Dreamfall er vel ute på XBOX. Eh.. er vel noen andre som har blitt portet til konsoll også. Ble ikke Escape From Monkey Island gitt uit på playstation et eller annet?

Jeg synes nå adventurespill best spilles på PC, med mus. :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...