Oovz Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Nå har jeg nettopp funnet ut hvordan man skal flashe Bios. Bestemmer meg for å prøve, og finner fram en diskett. Skriver format a: i Ledetekst. Enheten er opptatt. Prøver å se hva som ligger på disketten, får beskjed om å sette inn en diskett i A:. Hmm?? Prøver så å åpne PCen for å se at kabelen sitter riktig etter bruksanvisningen. Det gjør den. skjønner liksom ikke helt hva som er galt, så jeg prøver å sette på floppy seek mode enabled i BIOS. Får beskjed om at Floppy Drive Fail 40 (40) elns. Nå prøver jeg å snu litt på kablene, men finner fort ut at det er en måte som virker. Å prøve med motsatte ender på kablen virker heller ikke. Så oppdager jeg at en av pinnene på diskettstasjonen ikke er der, har ikke skrudd den ut for å sjekke om den er brukket ennå, men skal det være sånn at floppyen har 1 pin mindre enn floppykontakten? høres litt merkelig ut synes jeg? Noen som vet noe, eller blir det å sende floppyen i retur til komplett? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Prøvd å velge Formater-knappen i Min Datamaskin, når du høyreklikker på Diskettstasjon? Uansett, når jeg får den feilmeldingen (50% av gangene) kaster jeg floppyen i søpla og legger inni neste. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Hmm, det hjelper vel ikke så mye å bytte selve disketten når floppystasjonen ikke finnes i BIOS? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Fikk drivefeil 40 og da hadde jeg ikke koblet på strømkabelen til floppy :oops: Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Heh, jeg fant ut nå at kabelen til floppystasjonen måtte snus opp ned, det virket ikke som om den gikk inn første gang jeg prøvde, men det gjorde den tydeligvis :oops: Jaja, nå har jeg iallefall fått tilbake floppylyden når jeg booter :smile: Takk for at dere tok dere tid uansett. Mvh, Oovz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå