Gå til innhold

Innlegg.no: General discussion in English

Laland

Anbefalte innlegg

Major edit: After a sudden change in the guidelines for the forum, we agreed that the original idea of this topic (posting in both norwegian in english in every post) would make the forum a less attractive place. Since we already have started, this can be like the "Siste Ordet" thread - but in english!

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg har bodd ganske vesentlige deler av livet i engelskspråklige land vet jeg ikke om dette er nødvendig for meg, men det høres jo ganske morsomt ut. Jeg er med!

Having spent significant portions of my life in english speaking countries I'm not sure that I need this, but it does sound like fun. I'm in!

Lenke til kommentar

Great! Where have you been living, writing english as fluid as you do? It's always fun to see that other people can express themselves in more than one language! :)

Flott! Hvor har du bodd, når du skriver engelsk så flytende som du gjør? Det er alltid moro å se at andre folk kan utrykke seg selv på mer enn ett språk! :)

Lenke til kommentar

Jeg bodde to år i Namibia, sørvest i afrika, og tre år i Calgary i Canada. Kom faktisk hjem fra en liten ferie i Canada i forigårs.

I lived for two years in Namibia, in south-western africa, and for three years in Calgary, Canada (Known as Canada's texas!). As a matter of fact, I just returned from a short trip to Canada two days ago.

Lenke til kommentar

Stilig! Er det et land jeg ville bodd i etter Norge er det Canada! Skal til New York til jula så håper dette lille eksperimetet lønner seg. :p

Cool! If there's one country I would live in after Norway, it's Canada. I am going to New York for christmas so I am hoping that this little experiment will pay off.

Lenke til kommentar

Dobbeltpostes? Er nå bare én post med det samme skrevet to ganger?

Doubleposting? It's just one post with the same shit written twice? (haha, okey, kan bli irriterende i lengden.. :p )

Du, min gode mann, er en gledesdreper!

You, my good sir, are a killjoy!

Funker det? Er en fan av akkurat den setningen.. "You, my good Sir, are..."

Endret av Laland
Lenke til kommentar

La til "Etter det en god del klager fra enkelte brukere, hva hvis vi skriver étt av språkene i skjul eller spoilertagger? Da kan vi skrive engelsk, få pointers og alikevel ikke ødelegge estetikken for dem som tar seg nær av den! :) " i førstepost. Hvis vi alle følger den, så er det ikke noe å si på estetikken! :)

Lenke til kommentar

A brief, but somewhat interesting linguistic point. I quote from Laland in the "Playstation disease" thread.

There we have it! Hygiene ain't a dumb thing!

The word ain't gained popularity in the 17th century, when other contractions such as can't, shan't, aren't, won't, etc also started popping up in the english language. Although it is used far differently today, it's original meaning was only as a contraction of "am not". Thus, the only "correct" usage of the term would be after the word "I". I say "correct", because it's not a part of proper english, even though it's fairly common, especially in spoken english, and in certain dialects.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...