Tommelom Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg har kjøpt meg en ny s-ata hd som er en god del raskere enn den gamle. Jeg vil kopiere xp fra den gamle til den nye da jeg ikke gidder å installere alt på nytt med sikkerhetsoppdateringer og alt. Har bare isdn =( Har kopiert alle filene fra den ene til den andre nå, men ting funker ikke. Jeg kommer til den blå loggin-skjermen hvor det står "windos XP" og der stopper det. Hva er galt? Hva kan jeg gjøre for å komme meg helt inn i desktopen? Er dette en sikkerhetsfunksjon? Jeg tok bare en ren filkopiering da jeg ikke har tilgang til Ghost eller Drive Image og ikke har tenkt å kjøpe dem bare for dette. Vet ikke om det hadde hjulpet noe mer. ALLE filene er jo kopiert uansett. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Du må nok lage en ghost eller image fil,du får ikke kopiert boot sector etc. bare med å kopiere filene over til en ny disk Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Det er jo ikke noe galt med bootinga. Hd'n booter og begynner laste inn windows, men stopper på den blå logginskjermen rett før man hopper inn i desktopen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Tror du det ville være mulig å selge Ghost og lignende programmer hvis det bare er å kopiere filene? Tror du vi som kjøper slike programmer bare kaster bort pengene fordi vi ikke vet bedre? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Kommer an på. Ghost gjør arbeidet MYE lettere om ikke programmet er eneste mulig å gjøre jobben på. Jeg fikk tak i et gratis speiling-program bare for å teste alle muligheter. Fikk akkurat samme problem hvor xp henger i oppstart. Om alle filene er kopiert for hånd så er de kopiert. De blir ikke kopiert noe "bedre" med ghost, bare lettere. Problemet ligger et annet sted. Jeg prøvde å installere fra grunnen av og da gikk alt som det skulle. Jeg har dog ikke lyst å gjøre det på den måten, siden jeg da har flere dager med installering av programmer og patcher å se fram til. Ikke morsomt med en isdn-linje. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Og hvordan kopierer du da filene for hånd? Enten du gjør det fra Windows og får problemer med filer som er i bruk, eller du gjør det fra DOS og får problemer med filnavn. Grunnen til at det stopper opp kan være fordi du har partisjonert disken som slave i XP, den blir da ikke C: og får ikke tilgang til swapfilen som er konfigurert til C. Løste et slikt problem en gang ved å bruke fdisk i stedet. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Den er ikke noe slave. Dette er en seriel ata disk og da er det ikke noe som heter master/slave. Dessuten har jeg kobblet fra den gamle hd'n så det bare er en disk i maskina. Med litt finurlig håndarbeid fikk jeg kopiert alle filene fil for fil. Men om du leser litt nøyere så ser du at jeg også kjørte en image av den gamle partisjonen og la på den nye, uten at det hjalp. Tror bare jeg kryper til korsjet og installerer på nytt *sukk* Vet dere forresten åssen man lagrer Windows oppdateringsfilene på disk slik at man har dem til senere? Leste hvordan i en nettavis for noen dager siden, men kan ikke huske hvor. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Var kanskej litt upresis med uttrykket "slave", mente ikke IDE slave men bare at du har en disk til i XP i tillegg til systemdisken. Hvis du har brukt XP diskmanager til å partisjonere så kan du muligens ha fått det problemet jeg nevnte. Det er jo kjapt å prøve å partisjonere med fdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå