AltF4 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) 9/10 til TF 2!? Du er forholdsvis løssluppen med karakterene unge mann Zombieland: Zombiekomedie om "Colombus" - hans egentlige navn får vi ikke vite - som er alene i USA (omdøpt av ham til "Zombieland") etter et utbrudd av en sykdom som gjorde folk til zombier. Plutselig dukker "Tallahassee" - som også heter noe vi egentlig ikke får vite hva er - opp, mesterlig spilt av Woody Harrelson, og det ikke fullt så matchende paret begynner ferden videre. De møter to jenter som ikke hare rent mel i posen, og etter litt hurlumhei ender de selvfølgelig opp som en gruppe på 4. Filmen er veldig lettbent, er varm uten å bli klam og søt uten å bli klissete. Det er mer en godt forkledd romantisk komedie enn det er en zombiefilm - og det fungerer utmerket fordi komedien utspiller i størst grad med zombiene, og det andre er uten for mye følelser og dårlige vitser. Artige scener med både åpenbar og subtil humor er mikset godt sammen - og den repeterende visuelle vitsen med reglene til hovedpersonen fungerer mer enn godt. Skuespillet er bra, karakterene er troverdige og interessante og historien fortelles på en stram og presis måte. Filmen varer i ca 90 minutter og det er ikke mye dødtid å finne. Skal jeg sette fingeren på noe må det være en lengre scene i filmen hvor de møter en kjendis som ikke er død. Egentlig er det jo en artig idè, men den avsluttes merkelig og føles litt rar. Påklistret nesten. En film jeg anbefaler alle å se! 9/10. Endret 13. desember 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Dagens film: "Butch Cassidy og Sundance Kid" (1969) Godt samspill mellom Robert Redford og Paul Newman, men syntes ikke filmen er så bra som mange vil ha det til. Det er et eller annet som mangler her, men er ikke helt sikker på hva. Sitter igjen med litt den samme feelingen som etter "Public Enemies", og i likhet med denne er dette (visstnok) en rimelig historisk korrekt film. Kanskje det er det som ødelegger? Historien er såpass kjent at slutten er som hogget i stein, det er ingen andre mulige utfall og du vet innerst inne at det ikke er noen vits i å forsøke å sympatisere med hovedpersonene (selv om Redford og Newman er langt mer sympatiske enn Depp's Dillinger). Hadde jeg skulle lagd denne filme (eller "Public Enemies" for den del) så ville jeg nok heller ha fokusert på personer rundt selve hovedpersonene. Dette er grep som fungerer meget godt i feks. "Der Untergang" og "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford"(*). Uansett, filmen er ikke dårlig, men den mangler det lille ekstra. 7/10 *)Har du ikke sett denne filmen? Gjør det! Ekstremt vakker film, både billed og lydmessig (soundtrack av Nick Cave) og med glimrende skuespill av Casey Affleck. Koster ikke mer enn £5 på Play eller 59 på Platekompaniet. Endret 13. desember 2009 av Miles Teg Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Siden det fremdeles er for kaldt i Trondheim til at jeg gidder å dra på byen og være sosial, så har jeg sett film: Leviathan (1989) Dette er en nokså dårlig 'skrekkfilm' som kopierer mesteparten av plottet sitt fra "The Thing" (muterende monster som må bekjempes med ild) og resten fra "Alien" (trange korridorer, sprengte brystkasser osv) . I likhet med "The Abyss", som kom ut samme år, foregår handlingen under vannet, men i motsetning til "The Abyss" fikk denne ingen Oscar (og det var heller ingen som nominerte den til noe som helst). Det er som regel morsomt med slike filmer, men denne er rett og slett bare meh. Den er ikke så dårlig at den er bra, den er kopierer alt for mye av "skrekken" til å være skummel og tar seg selv alt for alvorlig i tillegg. Filmen starter faktisk ganske lovende, men er ganske snart på alt for dypt vann (pun intended). Noen halvveis kjente tryner som var med her: Peter Weller (mest kjent som Robocop) Richard Crenna (Col. Samuel Trautman fra Rambo-filmene) Daniel Stern (Marv fra "Hjemme Alene" 1+2) Ernie Hudson (han svarte i "Ghost Busters") Hector Elizondo (Dr. Phillip Watters i "Chicago Hope") det var et par andre folk med også, men ingen av dem var spesielt gode eller utmerket seg på noen andre vis. *edit* Jo, Meg Foster er med. Hun har ikke noen alt for store prestasjoner å vise til, men hun har samme freaky øyne som Bertine Zetlitz. En gammel vits er visstnok at øynene hennes er det skumleste i denne filmen. Og det er dessverre ikke langt fra sannheten. Konklusjon: 4/10 Et stykke under par for å si det sånn. Endret 15. januar 2010 av Miles Teg Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Enda en B-film fra 1989: "Blind Fury" Rutger Hauer (mest kjent for rollen som Roy Batty i "Bladerunner") spiller en blind Vietnam-veteran som har lært sverdkunst av en stamme i jungelen. Dette er med andre ord en slags vestlig versjon av Zatoichi. (edit: Ser i ettertid at handlingen i det store og hele er stælt rett ut av to av de ca tusen filmene om Zatoichi. Det er med andre ord ingen utilsiktet likhet, men gjort fullstendig med forsett) Hauer prøver å finne en kompis i fra Vietnam og havner selvsagt midt i smørøyet når ekle skurker bortfører kompisens sønn. Dette for å presse guttens far (som har kjemiker) til å lage droger for dem. Hauer + kidnappingsoffer reiser derfor tvers igjennom USA for å finne faren og konfrontere sjefsskurken. Hilarity and swordplay ensues. Som nesten alle andre actionfilmer i kjølvannet av "Die Hard" og "Dødelig Våpen" satser også "Blind Fury" på en dose humor... med varierende hell. Men det funker på sitt vis. En god del ufrivillig komikk trekker også opp, så som stygge åtti-talls frisyrer og klær, samt noen skikkelig ubehjelpelige spesialeffekter. At kampen(e) på slutten er satt i scene til musikk laget av noen som tydeligvis digger Genesis (seriøst, det er så nært kompet til "Mama" at det er bortimot plagiat) gir også plusspoenger i min bok. Plottet er syltynt og har flere hull enn en sveitserost, men det er knall. Det eneste som trekker ned er den plagsomme ungen Hauer må drasse på igjennom hele filmen. Denne snørrvarlpen er til alt overmål spilt av en viss Brandon Call (bedre kjent som JT i "Step by Step"). *shudder* Men... konklusjon: 6/10 (på den vanlige karakterskalaen) som tilvsarer 4/5 på B-filmometeret. Og til denne filmen passer det godt med en øl. *edit* Noen har tydeligvis mekket en trailer også. NB: Elendig lydkvalitet Endret 6. februar 2010 av Miles Teg Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Og nå, i serien "Jeg ser elendige filmer så du slipper": Class of Nuke 'Em High Part II: Subhumanoid Meltdown (1991) For å si det rett ut; dette er en skikkelig ræva film. Filmen er laget av Troma Entertainment, samme gjengen som har gitt ut slike klassikere som "The Toxic Avenger", "Surf Nazis Must Die", "Tromeo and Juliet" osv... dette regnes derimot som en av deres svakeste filmer (no shit!?). Dette er bakgrunnen; en ny skole er bygd opp som erstatning for den som ble ødelagt i "Class of Nuke 'Em High". Skolens ledelse (i samarbeid med et ondt firma) er i ferd med å utvikle "subhumanoids", kloninger uten følelser og egen vilje. Av en eller annen grunn har disse kloningene en munn i stedet for navle. Dette foregår da på en skole som ligger i/på en atomreaktor, hvor mesteparten av elevene springer rundt i bikini (i følge fortelleren fordi skapene er så små at de må ha små klær), og et mutert kjempeekorn lusker rundt i bakgrunnen... Det er en slags handling her også, men den er så bort i natta teit at jeg ikke engang gidder å forsøke å gi noe slags synopsis. Filmen er tydeligvis laget av noen som synes Mel Brooks er verdens morsomste mann, men som ikke er i nærheten av å ha en brøkdel av Brooks talent. Vitsene er enten skrevet av tolvåringer, eller av noen som har røkt kopiøse mengder ganja. Tidvis hever det hele seg opp til russerevynivå, men faller like fort ned igjen i grusen. Men det aller verste er at hver enda jævla scene ledsages av et av to "lydspor". Begge er 10-sekunderlooper med keyboardklimpring, begge vil etter hvert føles som om noen drar en ru negl over den blottstilte hørselnerven din. Seriøst, jeg har sett min andel elendige filmer, og har en ganske høy toleranse for lav kvalitet, men jeg betalte 29,50 for denne filmen, og jeg føler meg grundig lurt. Jeg har sett "Manos", men ser heller den på nytt enn å se denne igjen. 0/10 på den vanlige skalaen, 1/5 på B-film-o-meteret* pga en god del bryst. De eneste som kan få noe ut av denne filmen er enten veldig fulle/rusa folk, eller noen som aldri har sett en pupp før. *) B-film-o-meteret premierer ufrivillig komikk, nakenhet, store mengder blod og gørr, cheezy musikk og herlige hårfrisyrer. Med andre ord så fokuseres det her på ting den sedvanlige terningkaster og karaktersetter ofte overser. Endret 6. februar 2010 av Miles Teg Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Appaloosa Vel, nå som jeg har sett den, flere måneder etter at jeg kjøpte den, kan jeg lett si at jeg er veldig fornøyd med hva slags film som var TV`ens DVD-debut. En herlig western som ikke bare handler om kuler og krutt, men mer om de aktuelle personene i filmen. Nå som rulleteksten går over skjermen sitter jeg kun igjen med en følelse av at jeg skulle ønske den var så mye lengre. Filmen altså, ikke rulleteksten. Hele stemningen til filmen kan vel oppsummeres med et sitat: Allie (Virgil sin kone), Virgil og Everett (Virgil sin høyre hånd) er i en krangel når Allie spør Virgil "you trust his (Everett) word over mine?", og Virgil svarer uten å nøle "That´s correct". Vurdering: 8+/10 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Some Like it Hot: Må være den beste komedien (det er en komedie, ikke sant?) kvalitetmessig jeg har sett! Helt genial, med fengende plot, helt sinnsykt morsomme situasjoner som mange av de nye komediene kan bare drømme om å få til, og humoren sitter perfekt, og er verken for lett eller for tung. Jeg lo mye, og lenge av denne! Gleder meg til å se den igjen. 9/10 / 10/10, klarer ikke helt å bestemme meg. Endret 25. mars 2010 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg så Gomorra i går kveld og jeg sitter igjen med et helhetlig positivt inntrykk. Filmen er på ingen måte en actionfilm med kuler og krutt i vilden sky; den tar for seg vold og action på et mye mer virkelighetsnært nivå. Hver kule driver historien fremover. Den grenser nesten over i dokumentarfilmland i sin skildring av mafiaens virkning i områdene utenfor Napoli. En sterk film med en troverdighet lik få. 9/10 For noen kvelder siden så jeg også 2012, en film som ikke akkurat er laget verken av eller for æresmedlemmene av Mensaklubben. Den er rett og slett dum etter min mening og de kunne egentlig bare ha droppet hele historien til fordel for "we be dead if we not move". Jaja, så historien er ikke filmens sterke side, men det hindrer den ikke i å ha noen vanvittig godt produserte CGI-scener, tvert imot. Bad Company 2 og dets "Destruction 2.0" kan gå og legge seg. 5/10 Jeg har sett en del andre filmer også, men jeg husker ikke hvilke det er og hva jeg synes om dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå