Paisley Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hallo! Her er det da mulighet for å skrive en liten mini anmeldelse av den filmen du så sist! Den behøver ikke å være kjempelang eller ekstrem detaljrik, men fyldig og enkel å lese. Dette kan du/bør ha med i anmeldelsen - Hva filmen heter. - Hva du syntes om filmen? - Litt informasjon, utgivelsesdato, regissør? - En karakter som bruker skalaen fra 0-10. - Hvilket format du så den på. Pass på følgende - Ikke røp for mye av historien, gi heller leseren et innblikk hva den handler om og hva slags følelser du fikk. - Ikke la anmeldelsen bli for lang og pass på å gjøre den luftig. Karakter skalaen går fra 0-10! Legg gjerne igjen en kommentar til en anmeldelse, men helst uten å quote hele anmeldelsen! Da kan jeg begynne: The Shawshank Redemption. (Frihetens Regn, DVD) Januar 1995 Tim Robbins og Morgan Freeman spiller i filmen som på Norsk heter Frihetens Regn og er kåret til #1 på IMDB's topp 250 filmliste Andy Dufresne( Tim Robbins) blir sendt til fengslet "Shawshank" for å få sin dom etter å ha drept kona og hans elsker. I fengslet møter han Ellis Redding ( Morgan Freeman) som er mannen som skaffer alt. Andy prøver å sone sin livstidsdom i fengselet som er en brutal scene for vold og slåss-scener. Han var i sin tid banksjef og blir gode venner med fangevokterne og fengeselssjefen i fengselet. Andy prøve å rømme ut av fengselet for å møte sin frihet og vise sin uskyld. Filmen er en av de bedre jeg noen gang har sett, og viser personligheter blant fanger som vil gi deg emosjonelle følelser og du føler empati til alle fangene. Filmen er en fantastisk historie som virkelig tar fatt i menneskets sårbarhet og overlevelsesinstinktet på umulige forhold og blant spesielle mennesker. Filmen tar for seg hvordan man skal overleve blant mennesker man ikke har noe felles med, og hvordan man kan overvinne uskyld. En film absolutt alle må se. Karakter: 10/10 Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Kunne ikke vært mer enig!! fantastisk film Lenke til kommentar
Easthill_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 The Wrestler (2008) Jeg avsluttet årets TIFF med å se The Wrestler, og wohoi - hvilken avsluttning. The Wrestler gikk glatt inn som min favorittfilm på TIFF, og med andre slagere som Slumdog Millionaire, Man on Wire og Milk er det godt gjort. The Wrestler er den siste filmen til Darren Aronosky (Pi, Requiem for a Dream og The Fountain). Jeg hadde allerede sett Requiem og Pi før jeg så The Wrestler - så forventningene var store. Vi følger Randy 'The Ram' Robbinson gjennom hverdagen. I 1989 hadde Randy tidenes wrestlingmatch som gikk inn i historiebøkene, Randy fikk til og med sitt eget Nintendo-spill. 20 år senere er ting vanskligere, Randy har deltidsjobb i kjøttdisken og resten av tiden tilbringer han i en strippeklub, med den aldrende stripperen Cassidy. 20 år etterpå får han en sjangse til å slå gjennom innen Wrestling - på nytt. Et 20 års jubileum settes opp, og nå skal den historiske kampen gjentas. Mickey Rourke gjør en fantastisk jobb som Randy, og han fortjener absolutt Oscaren han er nominert for. Marisa Tomei gjør også en strålende jobb som Cassidy - Tomei er også Oscarnominert. Wrestler handler ikke så mye om wrestling som den gjør om livet, forsonelse og målsetting. Selv har jeg aldri likt wrestling - men filmen var fantastisk, et nytt mesterverk fra Aronofsky. Anbefaler alle til å se den når den kommer på kino 13. februar. 9/10 Lenke til kommentar
Erik Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Tar to i samme slengen: Yes Man (2008) Morromannen Jim Carrey er tilbake, og det med stor suksess. Filmen "Yes man" er en komedie som vil få deg til å le så tårene spruter. Jeg befant meg for tiden i London og fikk gleden av å se den med en del jevnaldrene briter med god sans for humor og fikk servert et lekkert måltid av latter på riktig tid i tillegg noe som bare gjorde opplevelsen bedre. Filmen handler om Carl (Jim Carry) som er en mann i sine beste alder i LA, men Carl er en veldig kjedelig person som aldri prøver noe nytt og spennende. Han er vel det man kan kalle en "nei-person", men en dag møter han en gammel klassekamerat med fornyet livsenergi. Vennen sender han så på et lite kurs og morro er i gang. Igjen, dette er en film som vil få deg til å le og det er en av de beste komedien jeg har sett på lenge så det er bare å løpe å se den så for som bare mulig. 10/10 (10/10 virker kanskje litt drøyt, men når vi er over 9.5 runder vi opp ) The Day the Earth Stood Still (2008) Keanu Reeves karriere etter "Matrix" er vel ikke akkurat den største gjennom tidene så jeg gikk inn med lave forventninger. På den lokale premieren av filmen var det 11 stykker i kino salen, det skulle senere bli til 7. Keanu Reeves spiller romvesenet Klaatu som kommer til Jorden med et oppdrag, og ting utvikler seg ut derifra. Det er for lettt å spoile hele filmen ved å snakke videre om den så jeg skal si min mening om filmen bare kort og godt. Dette er det verste ****** av en film jeg noen gang har vært på, jeg hadde lyst til å.... Jeg har ikke ord en gang, det er en forferdelig film som ingen, INGEN burde se. 0/10 BTW. Har sett "The Wrestler" og den er rå. Se den i stedet for "The Day the Earth Stood Still" Endret 4. februar 2009 av Erik Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skriver en minianmeldelse av The Transporter 3 imorra - i mellomtiden må jeg bare si at jeg er helt enig i Erik's The Day the Earth Stood Still anmeldelse. Så den sammen med ham, og det er det verste skvippet jeg har vært borti! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Her poster du enkelt nok den siste filmen du så og en liten anmeldelse/vurdering - Tråden handler om filmer, og ikke DVD soner eller fraktpriser! Har savnet en slik tråd her inne, og har dermed postet mine sist sette filmer i diverse tråder rundt omkring her. Og ettersom ingen har tatt hintet og opprettet tråden enda gjør jeg det. Formålet til tråden står ganske godt forklart ovenfor, men for å utdype litt mer så kan jeg vel legge inn noen regler. Slik ender vi ikke opp med en hel rekke av korte og upresise innlegg som ingen egentlig har lyst til å lese alà "Jeg så film Y, likte den litt og 3/10". Det er ikke særlig interessant og legger ikke opp til særlig videre posting. [X]: Post filmtittelen tydelig slik at alle kan se hvilken film du snakker om [X]: Om du skal gi karakter, benytt tierskalaen (1-10/10) slik at vi slipper diskusjoner ang det [X]: Ikke snakk om fraktpriser og DVD soner. Snakk gjerne om filmene, men ikke om alt annet. Min anmeldelse kan stå som eksempel: There Will Be Blood Filmen handler om en oljemagnat i California på slutten av 1800-tallet/starten av 1900. Filmen starter ved at en av hovedpersonens (Daniel) gode venner omkommer under en ulykke i et borehull, og Daniel tar sønnen hans som sin egen. Han tar vare på han, hjelper han frem, og lærer han om oljeindustrien i et miljø som er like gjestmildt som en pinnsvins rygg. De får tips fra en ungutt om at det i California ligger et enormt område med olje ingen har boret i., og det viser seg å stemme, men innbyggerne er ikke like sikre på de nye byggerne. Spesielt en av innbyggerene er ikke særlig glade i den nye industrien, Eli. En prest som gjør alt for sin menighet.Han liker ikke at Daniel har kommet dit med sitt øye kun rettet mot penger. Eli og Daniel utvikler et svært anstrengt forhold til hverandre, noe som går utover Daniel sitt forhold til sin sønn. Mer vil jeg ikke si, da filmen burde sees selv. Det meste jeg skrev her kan også leses på coveret, så jeg føler meg trygg på at jeg ikke spoilet noe. Alt i alt må jeg bare si at dette er en film som må sees! Ikke en actionfylt film, slik tittelen kanskje antyder, men absolutt en god en! Vurdering: 9,9/10 Lenke til kommentar
Laland Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Trenger vi to tråder om det samme emnet? Nei; Lakus, merger deg inn der jeg! Edit: Huh.. merga vist den inn hit. jaja; prinsippet er det samme! Endret 25. februar 2009 av Laland Lenke til kommentar
Sidious_InnleggNO Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 The Curious Case of Benjamin Button En av årets største filmer, og ikke uten grunn, synes jeg. Før jeg så filmen hadde jeg hørt at det fantes mange likheter mellom den og Forrest Gump (en av favorittfilmene mine), så jeg hadde vel relativt høye forventninger da jeg gikk inn i kinosalen. Jeg kan trygt si at forventningene ble innfridd! Det tok kun noen få minutter før historien slukte meg med sine vakre bilder, solide dialog og flotte skuespillerprestasjoner. Denne filmen er magisk på samme måte som Forrest Gump - selvsagt er ikke historien realistisk, men den får oss til å drømme, den får oss forhåpentligvis også til å sette pris på livene våre. Hvert øyeblikk er magisk, og man burde ikke kaste bort livet sitt. Herlig underholdning på en onsdagskveld. 10/10 Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Sebgun Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) The Prestige (2006) Reg. Christopher Nolan Uten å spoile for mye handler filmen om de to illusjonistene Alfred Borden (Christian Bale) og Robert Angier (Hugh Jackman). De jobber begge som tilskuermedhjelpere (vanskelig å beskrive det ) for Milton the Magician, og Miltons assistent Julia er Angiers kone. Tidlig i historien dør Julia på scenen, og Angier klandrer raskt Borden for hennes død. Dette fører senere til en bitter konkurranse mellom de to om å bli den største illusjonisten, hvor alle midler er tillatt... Historien følger en veldig interessant tidslinje med mange flashbacks som sakte men sikkert setter alle brikkene på plass. Slutten er nok veldig overraskende for mange og er med til å gjøre dette til en knallbra film litt utenom det vanlige. 9/10 Endret 26. februar 2009 av Sebgun Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Skriver en minianmeldelse av The Transporter 3 imorra - i mellomtiden må jeg bare si at jeg er helt enig i Erik's The Day the Earth Stood Still anmeldelse. Så den sammen med ham, og det er det verste skvippet jeg har vært borti! Jeg har sett denne filmen og synes det var en kul film, vil gjerne vite hvorfor dere ikke likte den.. Legg det under [skjul]Skjult tekst er her[/skjul] Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Twilight: En film om tenåring for tenåringer....en bra film og historie men som blir druknet i tenårings drama og kjærlighet som får dem fleste som er forbi puberteten til å vri seg litt i sofaen mens filmen går. Hadde det ikke vært for noen meget bra effekter i filmen så hadde dette blitt slakt hele veien for min del. Men effektene og til tider veldig tøffe sener redder filmen.... såvidt. Gir den en sterk 4 av 10 ! Endret 28. februar 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Så ferdig serien Band of Brothers for en liten time siden, og jeg finner nesten ingen måte å utrykke hvor godt jeg likte den. Helt klart den beste serien jeg har sett i hele mitt liv, og da er det ikke annet å gjøre enn å anbefale den til alle som ikke har sett den. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 TERROR IN HELSINKI Denne filmen står meg nært. Skodespel, handling og effektar er av ypperste klasse, og eg sit alltid att med ei tåre i augnekroken på slutten. Eg synest Üski Lotto gjer ein kjempeinnsats som badguy her, og at denne filmen ikkje er større enn den er, er for meg heilt utenkelig. Scena med vaflane og mannen med kvinnebryst er alltid like komisk, og står som eit lysglimt i ein ellers dyster film. 10/10 Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 The Dead Pit Handlar om den respekterte Dr. Damzi som forvandles til ein blodtørstig galning, og på eit mentalsjukehus utfører han makabre eksperimenter. Meir enn det kan eg ikkje seie utan å spoile for mykje 10/10! - Den beste zombiefilmen siden demons! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Far Cry Vår alle hatede Uwe Bolle har fått rettighetene på Far Cry som er sån passe tro til spillet, og har voldtatt hva som kunne vært en bra action film så hardt opp i ræva uten glidemidell at du får brannsår på kølla mens du ser filmen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor spillselskapene selger rettighetene til denne mannen som ikke er i stand til å lage noe bra. Filmen har sine stunder men ellers irriterer du deg over dårlige skuespillere,dårlig lyd,dårlig musikk,dårlig filming osv osv.. Den er verdt å se om du er VIRKELIG die hard fan av spillet og bare må se hvordan dette hadde blitt på film, alle andre styr så langt unna denne filmen og alt annet som Uwe Bolle har hatt noe å gjøre med. Endret 11. mars 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ett innlegg som brøt med trådens regler (Se førstepost) er slettet. Innlegget var også veldig minimalt. En mini-anmeldelse betyr nødvendigvis ikke en linje med skrift, men en forholdsvis kort anmeldelse. Så prøv å skrive hvertfall rundt ti setninger i tillegg til filminformasjonen (tittel, ressigør og slike ting). Snorre Endret 11. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tyson Dette er en film som er laget av intervjuer og gamle videoer av boksestjernen Mike Tyson og hans liv, ikke bare i ringen, men også hvordan ringen har påvirket resten av hans liv. Det er en overraskende dyp og reflektert Tyson som utleverer seg selv, og man ser hvordan og hvorfor stjernen gikk fra å være en liten gutt til stor bokser, og til en mann som ikke vil annet enn å sikre sin egen familie. En ganske interessant film med mange åpenbaringen for en som ikke er helt inne i bokseverdenen, og den fengslet meg rimelig godt. Vurdering: 7/10 Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Døden på Oslo S Norsk film er alltid interessant, spesielt filmer lagd til Oslo by. I døden på Oslo S blir vi servert en oslo sjargong som er helt latterlig. Har du sett parodiene til Bård og Harald vet du hva du har i vente. Døden på Oslo S er en action, krim, drama film først utgitt i 1990. Den er regissert av Eva Isaksen. En av hovedpersonene Lena (som har blitt parodiert en del av Bård og Harald) gjør egentlig filmen ganske verdt det. Under innspillingen ble hun 16 år. Til tross for den lave alderen har hun en naken scene... Nå det er sjeldent. 7/10 Endret 18. mai 2009 av Statuen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 The Battle for Haditha: En god film som prøver å fortelle en engasjerende og voldsom historie fra tre forskjellige synsvinkler, både mellom de to kjempende parter, og fra de siviles side. Litt firkantede karakterer til tider, men Battle for Haditha treffer en nerve det ikke er ofte man kjenner man har, og man ser hvordan en hendelse i krig fort kan bli så alt for mye større - og grusommere. Den viser at "fienden" ikke alltid er den man tror den er og at rask handling ikke nødvendigvis er det beste. En veldig trist film som viser en av historiene fra Irak-krigen som har blitt dysset ned, og en rimelig god en. Vurdering: 7-8/10 Lenke til kommentar
Safir Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kandidaten Manus: Stefan Jaworski. Skuespillere: Nikolaj Lie Kaas, Kim Bodnia, Tuva Novotny, David Dencik, Ulf Pilgaard. Forsvarsadvokaten Jonas Bechmann lever et normalt liv, inntil en fuktig natt på byen hvor han ender han opp på et hotellrom med en ung og vakker kvinne. Neste morgenen våkner han opp og ser kvinnen død på gulvet, brutalt myrdet og alt peker på ham selv. Han fjerner alle spor og forsøker å rømme fra alt. Men etterhvert oppdager han at jakten viser seg å trekke spor tilbake til hans fars mystiske dødsfall. Jonas innser at han bare har én vei ut - å bli som de han jager… Jeg følte at filmen hverken steg, eller sank i spenningskurven. Den holdt seg i grunnen på samme sted under hele filmen. Den var underholdene, men ikke noe mer enn det. Trist, for jeg tror den kunne hatt mer potensiale. Jeg likte plottet, og tror de kunne fått mye mer ut av den enn dette her. Den ender altså opp som litt middelmådig. 6/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå