Gå til innhold

Når STEAM blir til TRØBBEL

Meggern

Anbefalte innlegg

Ja for det er akkurat det som har skjedd meg og jeg vet ikke hvorfor.

Her om dagen spilte jeg Left 4 Dead (som jeg har kjøpt via Steam). Har spilt dette spille lenge og det har aldri vært noen problemer. Men så denne dagen så krasjet spillet og hele systemet og PC'n re-startet seg selv. Etter at det skjedde så har jeg nå aldri klart å få tilgang til Steam kontoen min med det brukernavnet og passordet jeg har benyttet hele tiden.

Har vell kjøpt cirka 10 spill bare gjennom Steam som jeg nå ikke får spilt eller lasta ned.

Og support ticket har jeg sendt inn, og det har vell nå gått 3 dager uten at jeg har fått svar på denne.

Selv har jeg lagt inn noen console commands som er postet på Steam sitt eget Lef 4 Dead forum (link). Er dette cheats?

Neppe... det jeg la inn av cheats var det som var merket som cheats_0.

Men det er vell det som har skjedd, at dem har lukka kontoen pga noen smålige cheats som egentlig ikke gir meg noen fordeler i Left 4 Dead alt annet en å vise console ved å binde F10 tasten eller server lista ved å binde F9 tasten. Det er stort sett det hele jeg har lagt inn i denne autoexec.cfg fila.

Så jeg lurer på hva i alle dager Steam driver med?? Jeg har verken fått noen begrunnelse eller svar på hva som har skjedd og hva jeg har gjort. Jeg føler meg rundlurt av en tjeneste som egentlig er en fin tjeneste og som jeg har benyttet lenge. Men nå har jeg fått et helt annet bilde av Steam og det gjør meg mildt sagt forbanna. <_<

Hvis det ikke er lov å benytte cheats som Steam selv hevder, så hva i alle dager gjør denne merkede cheat posten i L4D forumet der da? :angry:

EDIT: Console kommandoer skal visst være lov og blir ikke behandlet som cheats av VAC systemet... :huh: Så da ble nok kontoen min hacket... <_<

Endret av Meggern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... steam er ikke brukervennlig.

Har selv møtt en vegg fra steam når jeg og andre ville ha CDkeyene til spill fra Paradox interactive, paradox krever en CDkey for å registrere deg for online spilling, men dette ville ikke steam gi ut og skylte på paradox, paradox på sin side påstod at de hadde sent både patcher og cd-keys og forklaringer på hvordan disse skulle bli sendt ut(allikevel var europa universalis gold en patch bak de som kjøpte retail).

Etter en god stund fikk vi endelig en 1kb nedlasting fra steam som var en spillfil, det eneste denne gjorde var å fungere som en beholder for CD-keyn min, synes det er rart at de ikke kunne ordne en lettere måte å gjøre det på, men men.

Har også hørt om folk som har blitt hijacket og ikke mottat brukerhjelp.

Lenke til kommentar

TS: lå meg få det klart. Du bruker slike cheats som er LAGD av Valve selv som man kan bruke på local server? Eller bruker du det online? Isåfall må det vell være noe annet du bruker online?

men uansett, høres ut som du har blitt hacked eller lignende

Skjul
To topic starter: Let me get this straight. You use the kind of "cheats" Valve has made themselves? They you use on local servers? Or do you use something else online? In that case i would have to be something which you knew was not allowed?

however, it seems to me like you have been hacked or something equal of it.

Lenke til kommentar

Benyttet de konsollkommandoene som ikke regnes som cheats fra VAC systemet (anit-cheat systemet til Steam I guess). :rolleyes:

Anyway, etter 4 dagers venting så svarte supporten og bekreftet at kontoen min hadde blitt hacket. Jeg fikk den tilbake sånn den var og får nå tilgang til alle spillene mine uten at jeg må kjøpe dem nok en gang.

Trodde at jeg også hadde mistet L4D prestasjonene mine, men heldigvis så slipper jeg å "spille hardt" for å få dem tilbake.

Kudos til Steam. :p

Muligens at jeg har benyttet et litt svakt passord for Steam kontoen min, så jeg anbefaler alle Steam brukere om å benytte laaaaange passord med en fin kombinasjon av tall og bokstaver.

Da jeg fikk kontoen min tilbake så var det ikke vanskelig å se at den var hacket. Avataren var endret, noen venner jeg ikke kjente til var lagt til, og jeg fant invitasjoner fra venner jeg ikke kjente til.

Så jeg har vell fått en lærepenge...haha ;)

Lenke til kommentar

mongosteam. jeg har kjøpt den orangsje boksen, innstallert og vil prøve tf2. må oppdatere i over en time for å få startet spillet. så starter jeg spillet. og får meldingen "this game is unavaible" eller noe i den duren. prøver meg så på å starte hl2, men da får jeg beskjed og "warning - cant run multiple games" elns dritt, jeg får ikke startet. avslutter steam for å starte på nytt, men da sier steam " steam is already running" . jævla drittprogram.

STEAM er nå det største drittprogrammet jeg har prøvd, og jeg tvinges i tillegg til å bruke det til å få "spilt" (få en melding om at spillet ikke kan spilles) orange box spillene.

Endret av Såpe
Lenke til kommentar

Har du prøvd å åpne oppgavebehandleren og slette hl2.exe(og eventuelt steam.exe) under prosesser?

Er selv en stor fan av steam, enkel patching og det faktum at du slipper å flytte på deg for å kjøpe et spill gjør det gull verdt :p

Endret av tine_yoghurt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...