Gå til innhold

Gjett retrospillet-leken

Anbefalte innlegg

Jeg gambler på at det er "The lords of the Rings" - uten at jeg har tid til å google rundt nå... synes jeg kan lese teksten hvis jeg står på hodet, biter meg i lilletåa og blingser med venstre øye mens jeg lukker det andre...

På denne tiden kunne jeg helt sikkert ha funnet løsningen på google, men NÅ har jeg ihvertfall ikke tid lenger...

EDIT: Leif

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne var visst vanskelig, ja. Det er ikke Tolkien, men noe inspirert var det nok, ja. Spillet ble opprinnelig utviklet til ZX Spectrum, og ble portet til C64 og Amstrad CPC. Det kom også en etterfølger året etter med omtrent samme konsept og grafikk. På 90-tallet kom det ut en ny oppfølger på PC (der navnet på det opprinnelige spillet var en del av tittelen), men dette hadde lite igjen som minnet om de opprinnelige spillene, og fikk veldig dårlig kritikk, helt velfortjent. Fortsatt ingen som aner hva dette er?

Lenke til kommentar

ACTION BIKER :)

PS: Et lite hint når man poster bilde... filnavn bør kanskje endres? :)

Legger ved et nytt spill... kom ut i sin tid til Commodore... Trenger kanskje ikke å si at det IKKE er blant de siste spillene som har kommet ut.

Spilte dette faktisk litt hos en kamerat som var definitivt blant de første i landet som hadde "datamaskin" hjemme.

post-104-1099640993_thumb.jpg

Da ingen har prøvd seg ennå kommer jeg med et hint:

Vi snakker om tiden FØR Commodore64 her...

Hint 2:

For å gjøre det EKSTRA LETT for dere legger jeg ved et skjermbilde til :)

post-63-1099654834_thumb.jpg

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Air Attack var veldig riktig - og VELDIG godt gjort å huske...

Klart vi snakker RETRO her... Ikke noe PS2 og XBox her nei! Slike nymotens greier holder vi oss langt unna...

Batman sin tur - eventuelt Miles Teg dersom han rekker det først (hvilket lite er trolig så treg som du er...) :)

Lenke til kommentar

Batman sin tur - eventuelt Miles Teg dersom han rekker det først (hvilket lite er trolig så treg som du er...) :)

Hmm...

:hmm:

...

Oi! Gjør du narr eller? :angry:

j/k

Neida, det var et kompliment! Tregheten kommer med alder - det samme gjør erfaring - og erfaring er jo en positiv ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...