Jørgen Sørheim Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ok, en lett en denne gangen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Lensflare II: Retribution? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ok, det handler om krig og har et litt snuskete navn. Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Kan ikke huske at jeg har sett det der før. På tide med et hint? Lenke til kommentar
K_M_K Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Spillet er basert på en bok av en amerikansk science-fiction forfatter, det har både navnet på forfatteren og boken i tittelen. Jeg vet ikke hvor kjent forfatteren er, jeg har ikke lest noe av det han har skrevet (), men spillutvikleren har et ganske godt rykte når det gjelder denne typen spill. Det foregår i fremtiden; menneskeheten har funnet en romstasjon full i romskip med pre-programmerte destinasjoner, og sender folk ut i disse for å utforske galaksen. Idet spillet begynner har du vunnet en bilett til en slik operasjon. Jeg husker egentlig ikke så mye mer av historien, det er en stund siden jeg spilte det sist. Et av de norske spillbladene på 90-tallet, PC Player eller noe, lå en gratisutgave av dette spillet med et nummer, det var der jeg fikk det fra. Noen flere bilder: Skjul edit:dobbelpost Endret 3. april 2009 av KMK Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Første bokstaven? Lenke til kommentar
K_M_K Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 'F' i fornavnet til forfatteren, 'P' i etternavnet hans, 'G' i selve navnet på spillet, samme navnet som boken spillet er basert på. Førstebokstaven i navnet på utvikleren er 'L'. Jeg vet ikke helt hvor mye den informasjonen faktisk hjelper folk, så jeg kan jo si at utvikleren også har laget spill basert på bøker av andre forfattere, som Spider Robinson, Terry Brooks, Piers Anthony, Robert Jordan, Margaret Weis og Tracy Hickman. Nå burde det være mulig å finne ut av det. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg vet godt hvilket spill det er, men jeg orker ikke legge opp ny quiz nå så jeg gir den videre til nestemann. Hint: G****** II: H***w**** Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Etter seriøse mengder detektivarbeid har jeg kommet fram til at det er Frederik Pohl's Gateway Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Whew. Det var langt inn Ok, da tar vi en ny Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Sabre team. Easy peasy. Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Ser ikke ut som noen klarer din, psilocybe, så jeg poster en ny. Fint hvis du gidder røpe din. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Bah, for noen jenter. The Fortress of Dr. Radiaki. Kongespill uten sidestykke. Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Et par hint til min da: Spillet handler om å redde en storby fra noen flygende monstre, og tittelen er ganske beskrivende for dette Lenke til kommentar
super9co Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 husker jeg hadde det på c64, men klarer ikke komme på navnet.. damn. Lenke til kommentar
super9co Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) det er selvfølgelig "save new york"!!!! pønker på med ny oppgave med en gang jeg... Endret 12. april 2009 av super9co Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå