Gå til innhold

pønsker på ny pc til videoredigering, men har lite peng.....

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skaffe meg en ny pc til videoredigering, men har bare 6000kr... Jeg lurte på om jeg kunne få noe hjelp av dere der ute, med å sette opp ett greit oppsett????? Skal ikke ha det til proff bruk, bare amatør bruk og slikt. Det er et Canon kamera.. Digitalt selvsagt. Har en slik program/hardware pakke for redigering, som fulgte med, så trenger sikkert ikke noe så enormt med utbyggningskort og slikt... Alle forslag vil bli tatt i betraktning! På forhånd takk!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: jeg synes det er ganske ironisk at du kaller deg 'The_Talentless' .... for jeg tror at alle har talent på et eller annet område, enhver person er mao. flink til noe! Kanskje noen lager mat bedre enn de syr, og andre igjen kanskje forstår seg mye mer på det å spille CS enn å regne ut avanserte matematiske problemer.... så det skal du vite.

Anyway, jeg foreslår en AMD-løsning, kjøpt fra Mpx.no.

Oppsett:

AMD Athlon XP2500+ - NOK 795,00 inkl. mva

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort - NOK 955,00 inkl. mva

TwinMOS DDR 512MB PC3200 - NOK 940,00 inkl. mva

2 x Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD - NOK 1 065,00 inkl. mva

Creative SoundBlaster Audigy2 - NOK 1 004,00 inkl. mva

Lite-On CD-RW 52x24x52x IDE - NOK 399,00 inkl. mva

Dette blir totalt 6223 kr. inkl. mva. Hvis hovedkortet ikke passer i kabinettet ditt, kan du jo evt. bytte ut lydkortet med kabinett i prisen, eller finne et billigere et. Brenneren er av et lite kjent merke (LiteON) men de leverer gode brennere til en billig penge, etter min erfaring.

Jeg har ikke tatt med skjermkort, skjerm o.l. i prisen da.

Edit: hvis du ikke har et gammel skjermkort liggende, kan du jo kutte ut den ene harddisken; avhengig av hvor mye plass du trenger da. Det kan forsåvidt gjøres en del modifikasjoner; men dette er etter min erfaring mye for pengene med tanke på kvalitet/pris. Og du kan jo bruke et gammelt tastatur, ei gammel mus og en gammel skjerm hvis du føler for det.

Og, hehe.... glemte CPU-vifte.... her: GlacialTech Igloo 2410 vifte Socket A/ - AMD XP 2700, 26dB - NOK 124,00 inkl. mva

Lenke til kommentar

Man trenger jo ikke noe ekstra lydkort til video redigering da.

Det intregerte <--riktig? lydkortet er mer enn bra nok hvis det bare er video som skal redigeres, med mindre du er en lydfanatiker av første klasse da :smile:

Så der er 1000 kr spart og det kan da brukes på mere ram f.eks som er veldig viktig hvis du skal redigere mye på en gang og rendering av filmen vil gå fortere da maskin ikke trenger å bruke hard disken eller måtte vente på mer plass i minne.

Lenke til kommentar
Først: jeg synes det er ganske ironisk at du kaller deg 'The_Talentless' .... for jeg tror at alle har talent på et eller annet område, enhver person er mao. flink til noe! Kanskje noen lager mat bedre enn de syr, og andre igjen kanskje forstår seg mye mer på det å spille CS enn å regne ut avanserte matematiske problemer.... så det skal du vite.

He he... Nei, jeg ser ikke på meg selv som talentløs, bare et nick jeg hadde i mine tidligere CS dager :D Har ikke giddi å skifte det. Jeg kommer til å se nærmere på forslaget ditt... Trenger ikke alt som er med, så noe bytter jeg ut med noe annet tenker jeg. Lyd kvalitet (lydkort og slikt) er ikke viktig i det hele tatt! Bare jeg kan høre noe!!! Som sagt, denne maskinen vil bare bli brukt til hobby/amatør redigering... Ikke noe fancye greier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...