Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hva NB Strab er og hvilken betydning det har for hastighet man oppnår på minnet? Så på anandtech at han var nødt til å sette NBstrab til PSB800 for å kunne oppnå bra speeds på abit IC7.

 

Jeg har Geil Golden Dragon DDR3700 og sliter med å komme over 240mhz uten å få feil i prime95, maskinen virker stabil nok ellers. Har kjørt CPU over 250 uten feil i prime95..

Lenke til kommentar

Hei, ja nå har jeg fått min amd maskin opp å gå, denne kjører nå stabilt på 220 x 11 så nå skal jeg kjøre noen tester av div minnebrikker på denne, regner med at det kan vere innresant for dere med amd system. Skal teste bla, TwinMos m/winbond, TwinMos Twister og flere typer Geil minne.

Håper det er av inntresse,da jeg har annskaffet denne maskinen til dette :wink:

Lenke til kommentar
Ja det er jo tydelig det Snekker`n at AMD systemet er mer avhengig av lave ram-timinger enn det Intel 865/875P plattformen er. Blir spennende å se hva som skjer på Athlon64 plattformen! Du skal vel teste der også...hehe  :D

 

Ja ingen tvil ang timinen, får forresten TwinMos 3200 m/winbond i morgen

Ja vi må vel teste litt minne til Athlon også når den kommer :wink:

Lenke til kommentar
Hei, ja nå har jeg fått min amd maskin opp å gå, denne kjører nå stabilt på 295 x 8 eller 218 x 11 så nå skal jeg kjøre noen tester av div minnebrikker på denne, regner med at det kan vere innresant for dere med amd system. Skal teste bla, TwinMos m/winbond, TwinMos Twister og flere typer Geil minne.

Håper det er av inntresse,da jeg har annskaffet denne maskinen til dette :wink:

Oi.. det var litt av en FSB fart.. hvordan yter maskinen ved den hastigheten i forhold til standar hastighet?

Det var vel single channel det var snakk om på den hastigheten? Har du i noen form modda kortet?

Lenke til kommentar
Hei, ja nå har jeg fått min amd maskin opp å gå, denne kjører nå stabilt på 295 x 8 eller 218 x 11 så nå skal jeg kjøre noen tester av div minnebrikker på denne, regner med at det kan vere innresant for dere med amd system. Skal teste bla, TwinMos m/winbond, TwinMos Twister og flere typer Geil minne.

Håper det er av inntresse,da jeg har annskaffet denne maskinen til dette :wink:

Oi.. det var litt av en FSB fart.. hvordan yter maskinen ved den hastigheten i forhold til standar hastighet?

Det var vel single channel det var snakk om på den hastigheten? Har du i noen form modda kortet?

 

Hei den 295 x 8 var feil, det var biosen som rota har oppdatert den nå og da kjører jer 220 x 11.

Lenke til kommentar
Takker deg "snekker'n" så mye for denne tråden...

 

Har du eller andre erfaring med Kingston...

 

På Multicom selges:

 

Kingston 1GB HyperX DDR 500MHz 2x512MB

KHX4000K2/1G.

 

Koster 3399.-

 

Takker for svar

 

Har liten erfaring med dem,men de skal ikke vere noe raskere enn andre.

Den eneste fordelen med dem er vel at de er testet og garantert for å virke i sånne ferdimiksa/kresne maskiner som feks HP og Qompaq

Lenke til kommentar

Fin fine tester Snekker'n. :):)

 

Kommer testen av geil Golden Dragon PC4000 snart? Har selv et IC7-G kort med en P4 2.4C prosessor. Skal snart kjøpe meg nytt minne ettersom Twinmos brikkene mine med Winbond chips ala ch5 ikke trives i hovedkortet mitt. maks er 250 ved mem dev satt til 5/4. :cry:

 

Skal kjøpe Geil via en kamerat av meg som bor i USA, så valget står mellom Geil Golden Dragon (2x512) PC3500 til 1600 eller PC4000 til 2500. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...