Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Jepp jeg har nevt dette i en tidligere sak om ytelsestap ved bruk av 4 brikker, men helt greit å nevne det igjen.

Skal du som nevnt ikke klokke maks så er det greit med en 3200 der er geil og ocz å annbefale, men problemet er at begynner du først med klokking så blir det til at du klokker maks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp jeg har nevt dette i en tidligere sak om ytelsestap ved bruk av 4 brikker, men helt greit å nevne det igjen.

Skal du som nevnt ikke klokke maks så er det greit med en 3200 der er geil og ocz å annbefale, men problemet er at begynner du først med klokking så blir det til at du klokker maks.

Som ikke er noe problem med PC3200-brikker heller. Slutt med vranglæra di nå, snekkern.

Lenke til kommentar
Tipper ikke at de karene der kun bruker 3200-brikker for å si det slik :p

Er nok nettopp det de gjør. De fleste av de "gærneste" overklokkerne (som de på XtremeSystems) har BH-5, enten det er til P4 eller AMD. Veldig få av dem har PC4000/4200. Dette er per dags dato de brikkene som gir best ytelse, da de gjerne greier 240+ 2-2-2-5, ofte 250+ med samme timings hvis de får høy spenning.

Lenke til kommentar
Jepp jeg har nevt dette i en tidligere sak om ytelsestap ved bruk av 4 brikker, men helt greit å nevne det igjen.

Skal du som nevnt ikke klokke maks så er det greit med en 3200 der er geil og ocz å annbefale, men problemet er at begynner du først med klokking så blir det til at du klokker maks.

Som ikke er noe problem med PC3200-brikker heller. Slutt med vranglæra di nå, snekkern.

Unnskyld at jeg sier det , men din kverulering på div poster tar jeg ikke høytidelig.

Når det gjelder dette emnet tror jeg at jeg har betydelig bedre ryggdekning enn du kommer til å få.

Skjønner egentlig ikke hva du gjør på forumet her , utenom og lete med lys og lykter for å finne noe som du kan rakke ned på andre om, dette gjelder ikke bare meg.

Din seriøsitet er nok oppbrukt for lenge siden blant de fleste her på forumet.

Makan til negativ person :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Tipper ikke at de karene der kun bruker 3200-brikker for å si det slik :p

Er nok nettopp det de gjør. De fleste av de "gærneste" overklokkerne (som de på XtremeSystems) har BH-5, enten det er til P4 eller AMD. Veldig få av dem har PC4000/4200. Dette er per dags dato de brikkene som gir best ytelse, da de gjerne greier 240+ 2-2-2-5, ofte 250+ med samme timings hvis de får høy spenning.

Jepp men BH5 er jo ikke noe som er å få fatt i nå da, og skall du klokke over 240 fsb så er en ocz 3700 brikke et bedre valg

Lenke til kommentar
Jepp men  BH5 er jo ikke noe som er å få fatt i nå da

De har Muskin Black lvl2 PC3500 og Adata PC3200 BH5 på Overclockers.se, dessuten selges det KHX rundt omkring med 2-2-2-6 som oppgitte timings, hvis det faktisk stemmer er det BH5.

 

skall du klokke over 240 fsb så er en ocz 3700 brikke et bedre valg

Ikke hvis man vil ha best mulig ytelse (ikke at det har noe å si til andre ting enn benching).

Lenke til kommentar
Hmm, får se om jeg kjøper ett sett til test.

Ang. Kingston-brikkene ser jeg ikke bort fra at det faktisk er CH5, som ikke kan kjøre 2-2-2-6. Men da kan man jo kreve pengene tilbake.

 

Om du testet slike brikker ville de ikke nødvendigvis kommet så veldig bra ut, de bør ha høy spenning (gjerne så høy som 3,2v) for å vise hva de er gode for (ja, de tåler det!).

 

Men for all del, det hadde vært flott om du hadde gjort det! :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror det beste kjøpet for High End minne er å kjøpe i utlandet som memory-uppgrade eller newegg

eks:

Buffalo Technology PC4300 512MB Hynix Chipset 32X8 til $190.00 =1295.2 NOK
:thumbs: :thumbs: :dribble: :dribble: :dribble:

Geil Golden Dragon 256MBx2 PC-3500 til $132.00 = 899.8 NOK :thumbup:

OCZ Enhanced Latency Gold 256MBx2 PC-4000 til $195.00=1329.3NOK :thumbup:
Kilde: newegg.com

Skulle vel vær noe igjen for frakt av konvolutten med brikken i her skulle man tro. Utrolig forskjell på priser her hjemme sammenlignet med utenladske web shoper

Buffalo tec er et utrolig bra kjøp, fått veldig god omtale i diverse review's rundt om på nettet. Endret av Bofur
Lenke til kommentar
3,2 v er ikke noe problem på dette kortet, får se hva jeg finner på.

Skulle jeg bestemme meg for dette legger jeg selvfølgelig res ut her.

Du bruker Max3 igjen nå ja. :)

 

Er også en annen RAM du kanskje synes er interessant, dette har blitt favoritten blant P4-folket som vil ha minne som takler veldig høye hastigheter, men ikke koster skjorta: Adata PC4000. Selges av Databutikken (men de har bare Vitesta, vet ikke om de klokker like bra) og Overclockers.se. Her er en test.

 

Bare et tips. :cool:

Lenke til kommentar
skall du klokke over 240 fsb så er en ocz 3700 brikke et bedre valg

Ikke hvis man vil ha best mulig ytelse (ikke at det har noe å si til andre ting enn benching).

Hmm, jeg tror ikke det er så mange som vet om hvor råe PC3700 Gold fra OCZ egentlig er.

 

Sjekk en bench her: http://home.broadpark.no/~martint/sandra_265.gif

Joda jeg vet derfor annbefaler jeg den, det er den raskeste 3700 brikken jeg har testet til nå.

Lenke til kommentar
Kommer til å teste 4stk (kanskje flere) BH5 med min 3.2vdimm i nærmeste fremtid.. om alt går som det skal så blir de nok matet med både 3.3 og 3.4vdimm også.

 

Da får alle se hvor kick-ass BH5 virkelig er.. håper på noe 260+ 2-2-2-6(11) action ;)

Høres bra ut, regner med du slenger ut res.

Lenke til kommentar
Kommer til å teste 4stk (kanskje flere) BH5 med min 3.2vdimm i nærmeste fremtid.. om alt går som det skal så blir de nok matet med både 3.3 og 3.4vdimm også.

 

Da får alle se hvor kick-ass BH5 virkelig er.. håper på noe 260+ 2-2-2-6(11) action ;)

:thumbs:

 

Hvis du har noen som bare greier 245 2-2-2-5 eller noe og vil selge for en billig penge kan jeg kjøpe dem. :green:

Lenke til kommentar
De greier ikke 2-2-2-6...

Nope, men det burde sette en stopper for maset

til folk om at asynkron er like raskt som synkron.

 

Dessuten tviler jeg på at BH-5 kan holde ut

med 3.2V i det lange løp, det er sikkert greit

nok for å teste ut en gang i mellom...

 

OCZ gir livstidsgaranti opp til og med 2.9V,

det er det jeg kjører brikkene mine på.

 

Og ja Snekker`n, jeg vet du også anbefaler brikkene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...