Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TEST 4:

Geil Golden Dragon 3500. Cas: 2-6-3-3.

Minnet std(400mhz) Sisoft:4795/4824.

 

Maks hastighet ved cas 2-6-3-3 var 450mhz,Sisoft:5438/5353.

Maks ved cas 2-7-4-4 var 490 mhz,Sisoft:5809/5835.

 

+ Høy ytelse.pris, blir ikke varm.

- Krever høy volt.

Fint test!

 

Jeg lurer bare på med vilket HK og med hvor høy volt du fikk disse overklokkings resultatene. Og om det var 2x512 eller 2x256.

 

-klo

Endret av klo
Lenke til kommentar

Ja det vil komme tester etterhvert som jeg får tilsendt nye brikker.

Når det gjelder den testen du spør om "klo" så vil du se at testsystemet er skrevet opp , det samme med vilken volt som brukes.

Men for ordens skyld det var et Abit IC7-G som var brukt og brikkene ble kjørt med std volt i alle tester utenom der maks ytelse er målt, der har jeg brukt 2,8 V.

Lenke til kommentar
[quote name='Snekker`n' date='24/11/2003 : 17:23'] Ja det vil komme tester etterhvert som jeg får tilsendt nye brikker.
Når det gjelder den testen du spør om "klo" så vil du se at testsystemet er skrevet opp , det samme med vilken volt som brukes.
Men for ordens skyld det var et Abit IC7-G som var brukt og brikkene ble kjørt med std volt i alle tester utenom der maks ytelse er målt, der har jeg brukt 2,8 V. [/quote]
Takk for svar, jeg var bare litt usikker siden du kansje hadde brukt MAX3 som du har i profilen din (som kan kjøre høyere spenning på minnet).
Lenke til kommentar

Oi !

Jeg har ikke så mye peil på ram, men vet nok til å sette pris på et slikt stykke frivillig! arbeid!

Gjelder anbefalningene enda? Med tanke på pris..

 

Har ic7,p4-2,4-533,ti4600,wdraptor! og trenger tydeligvis ny ram :)

Har en 512mb 2700 (2.0-3-3-6), fant ikke noe navn + ca.1000,-

Pc'n brukes mest til spilling....og jeg holder på å finne ut av overklokking. Noen som løser denne for meg?

 

**..sa han, og tenkte seg ikke noe særlig om..**

Lenke til kommentar
Nei,er klar over det men om han kjøper 3200 så holger det til 533 , men da må han nesten innvistere på nytt om han skal oppgradere til 800 mhz prosessor, iallefall ved klokking. Så tanken var at det da kunne vere like greit å satse på dette fra først av.

Er med på tanken.. men det er jo like bra og dyrt å kjøpe bra pc3500 eller 3700 ram siden de klarer mye bedre timings..

Lenke til kommentar
Nei,er klar over det men om han kjøper 3200 så holger det til 533 , men da må han nesten innvistere på nytt om han skal oppgradere til 800 mhz prosessor, iallefall ved klokking. Så tanken var at det da kunne vere like greit å satse på dette fra først av.

Ville ventet med å kjøpe PC4000/4200 til det kommer slike som greier lavere timings. Er spent på hvordan BH-4 blir. :green:

Lenke til kommentar

Joda,men da ville jeg hatt det klart for meg hvilken cpu jeg da kom til å kjøpe, til en 2,4 eller 2,6 vill det lønne seg med 4000/4200 brikker da det kun er disse du er garantert å kjøre synkront ved cpu ved klokking, er klar over at du kan kjøre en 3200 usynkront ved mer aggresiv timing men det blir uansett dårligere ytelse.

Så er det planer om en 2,4 eller 2,6 annbefaler jeg 4000/4200 brikker fra Geil eller OCZ som beste altenativ til 2,8 - 3,0- 3,2 så er det å foretrekke en 3700 fra samme levrandører.

 

BH-4 er ikke på markede så den er umulig å annbefale enda.

Lenke til kommentar
Joda,men da ville jeg hatt det klart for meg hvilken cpu jeg da kom til å kjøpe, til en 2,4 eller 2,6 vill det lønne seg med 4000/4200 brikker da det kun er disse du er garantert å kjøre synkront ved cpu ved klokking, er klar over at du kan kjøre en 3200 usynkront ved mer aggresiv timing men det blir uansett dårligere ytelse.

Det at ved Asynkron minne timings som 5/4 og 3/2 gir dårligere ytelse er bare tøv!!!!

 

Andre gangen jeg sier dette Snekker'n TOTAL WAIST OF MONEY med pc4000/4200 minne. Finn et billig minne som klarer 210 220Mhz ved 5/4 dev og lav timings. Gir like bra ytelse.

 

Bevis

 

Mulig du får noe bedere resultat med minnet kjørende med synkron inst. Men her sankker vi om kansje 2 til 3% for 2000-2500 kr??????

 

Si heller til folk som spør, at skal en ha intel 875/865 kort så synker minne ytelsen med 10% om en fyller all fire dim slottene med minne. Dette er tillfellet med de fleste HK fra Abit Asus MSI osv.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Jeg svarte deg også sist, men at du sier dette er tøv blir din påstand , jeg sier det er fakta.

Greit nok å finne de raskeste 3200 brikkene mot treige 4000 brikker da blir ikke forskjellen så stor , men ta den raskeste 4000 brikken eller 3700 brikken og så klokker du en 2,4 til 3,3- 3,4 eller en 3,0 og klokker til 3,5 da skal jeg love deg du ser forskjell ja.

Dette har jeg testet selv, nettop utifra den testen du bruker som bevis.

Men har du det beste som finns av 3200 feks ocz 3200 og skal klokke litt ja da vill det neppe lønne seg , men skal du uansett kjøpe nye brikkker ville jeg uten tvil valg brikker som ga meg mulighet til å kjøre synkront.

Lenke til kommentar
Joda,men da ville jeg hatt det klart for meg hvilken cpu jeg da kom til å kjøpe, til en 2,4 eller 2,6 vill det lønne seg med 4000/4200 brikker da det kun er disse du er garantert å kjøre synkront ved cpu ved klokking, er klar over at du kan kjøre en 3200 usynkront ved mer aggresiv timing men det blir uansett dårligere ytelse.

Det at ved Asynkron minne timings som 5/4 og 3/2 gir dårligere ytelse er bare tøv!!!!

 

Andre gangen jeg sier dette Snekker'n TOTAL WAIST OF MONEY med pc4000/4200 minne. Finn et billig minne som klarer 210 220Mhz ved 5/4 dev og lav timings. Gir like bra ytelse.

 

Bevis

 

Mulig du får noe bedere resultat med minnet kjørende med synkron inst. Men her sankker vi om kansje 2 til 3% for 2000-2500 kr??????

 

Si heller til folk som spør, at skal en ha intel 875/865 kort så synker minne ytelsen med 10% om en fyller all fire dim slottene med minne. Dette er tillfellet med de fleste HK fra Abit Asus MSI osv.

Jeg er uenig.

 

OCshoot.no testet PC4000 (250 MHz) brikker som var spesifisert til 3-4-4-8

timings, klart man har svært lite om ingenting å hente her da sammenlignet

med supperraske PC3200 (200 MHz) brikker som kan kjøre 2-2-2-5 asynkron!!

 

Jeg har selv et sett OCZ PC3700 Dual Gold som jeg kan kjøre på 2-3-3-7

på 250 MHz (DDR 500) synkron, og jeg skal love deg at de banker

brikker på tilsvarende hastighet som har 3-4-4-8 timings.

 

Jeg har også sett screens fra folk som har kjørt brikker synkront 250 MHz

med høy Volt som klarer å få til 2-2-2-5, og det er soleklart at dette er

raskere enn asynkron 2-2-2-5.

 

Jeg snakker om P4-systemer btw, har ikke så mye oversikt over AMD på dette området.

Lenke til kommentar

Poenget til OCShoot (slik jeg ser det hvertfall) var vel mer å si at timings har mye å si og at man dermed ikke bør kaste seg på og kjøpe den første minnebrikken man ser, fremfor å si at en generell oppgradering er bortkastet.

 

Tipper ikke at de karene der kun bruker 3200-brikker for å si det slik :p

Endret av JallerTraller
Lenke til kommentar
Jeg svarte deg også sist, men at du sier dette er tøv blir din påstand , jeg sier det er fakta.

Greit nok å finne de raskeste 3200 brikkene mot treige 4000 brikker da blir ikke forskjellen så stor , men ta den raskeste 4000 brikken eller 3700 brikken og så klokker du en 2,4 til 3,3- 3,4 eller en 3,0 og klokker til 3,5 da skal jeg love deg du ser forskjell ja.

Dette har jeg testet selv, nettop utifra den testen du bruker som bevis.

Men har du det beste som finns av 3200 feks ocz 3200 og skal klokke litt ja da vill det neppe lønne seg , men skal du uansett kjøpe nye brikkker ville jeg uten tvil valg brikker som ga meg mulighet til å kjøre synkront.

Jeg er enig i mye av det du sier :yes: Men for de som skal ha maks pris/ytelse, så må jo en P4 2.4c eller 2.6c med et 865pe kort og billig men bra DDR ram ala pc3200 som klarer 220Mhz ved 2,6,3,3 være mer fornuftig, når en ser på ytelse/pris. Så veldig langt etter pc 4000 ram @265 ved 2.5,6,3,3 Blir ikke mer enn røffelig 300-400 poeng mer i 3dmark 2003 vil jeg tro. Så når noen spør om råd, så ville jeg ha nevnt ytelses tapet en får ved å bruke alle 4 dim slottene på 875/865 kortene. Det å kjøpe 2x256 for senere å oppgradere med to til, et dårlig valg. En får en jo ett vesentlig ytelsestap som er mye større enn forskjellen på pc3200 og pc4000. Mange som sikkert ikke er klar over dette. :wow:

 

Så vil jeg jo nevne at det er som å finne nåla i høystakken når det kommer til å finne god og billig pc3200ram som skal fungere med mem devider på 5/4 og 3/2 nesten bare Geil og winbond bh5 brikker som ser ut til å klare stramme timings og asynkron minneinst. Så vist en har råd så er jo klart de råeste pc 4200 brikken og pc4000.

 

Så det er alltid slik at en får det enn betaler for, men her betaler man kanskje litt vell mye for det bitelille ekstra. :ermm: men har en råd ja så absolutt sier jeg da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...