Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trodde jeg også, men som du ser i denne testen ble det motsatt, testet flere ganger for å vere sikker

Det hender desverre at Twinmos leverer brikker med CH5 chipper som klokker dårlig. Det er faktisk blitt så vanlig at jeg ikke lenger tør å anbefale Twinmos /m Winbond.

Klokker dårlig?

 

Mine forrige Twinmos brikker med Winbond CH-5 chips kjørte

enkelt 220 FSB på 2-3-2-7 timings. På et Abit IC7 hovedkort (P4).

 

Vil da ikke si at DDR440 er dårlig for brikker som skal klare DDR400...?

Lenke til kommentar
Trodde jeg også, men som du ser i denne testen ble det motsatt, testet flere ganger for å vere sikker

Det hender desverre at Twinmos leverer brikker med CH5 chipper som klokker dårlig. Det er faktisk blitt så vanlig at jeg ikke lenger tør å anbefale Twinmos /m Winbond.

Klokker dårlig?

 

Mine forrige Twinmos brikker med Winbond CH-5 chips kjørte

enkelt 220 FSB på 2-3-2-7 timings. På et Abit IC7 hovedkort (P4).

 

Vil da ikke si at DDR440 er dårlig for brikker som skal klare DDR400...?

Har jeg snakket om dine brikker?

 

Uansett så er det langt ifra de gode gamle Twinmos /m Winbond BH som lett kjører DDR480++ 2-2-2-6(11).

Lenke til kommentar
Uansett så er det langt ifra de gode gamle Twinmos /m Winbond BH som lett kjører DDR480++ 2-2-2-6(11).

Hmmm, er det ikke snakk om at winbond nå har begynt å produsere BH-5 igjen? De burde jo for sin egen del gjøre det! :cool:

 

DrE

Jepp.. men tenk for noen priser de kommer til å ta for dem. *grøss*

******, alt minne er jo dyrt nå. Jeg angrer som et lite barn på at jeg ikke bestilte flere av de Twinx512 pc4000 brikkene på databutikken :gretten:

 

Betalte 1000,- for to på 256mb. Nå sendes de ut i "tilbudsblekka" dems til 2390,- eller noe sånn.

 

OMFG! blir vel nødt til å legge dem ut på qxl snart :D

 

DrErling

Lenke til kommentar
Har jeg snakket om dine brikker?

 

Uansett så er det langt ifra de gode gamle Twinmos /m Winbond BH som lett kjører DDR480++ 2-2-2-6(11).

Litt av en holdning du har, formann.

 

Du snakker om CH-5 brikker, men mine er ikke av relevanse?

 

Ser ikke helt logikken. Selvfølgelig vet jeg at mine brikker

sannsynligvis ikke representerer majoriteten rundt i det

ganske land, men allikevel så vil jeg jo si at jeg motbeviste

det du sa med at de klokker dårlig. Men ja, jeg kan være enig

i at BH-5 brikkene hadde noe mer for seg enn de nye CH-5

brikkene.

Lenke til kommentar
Har jeg snakket om dine brikker?

 

Uansett så er det langt ifra de gode gamle Twinmos /m Winbond BH som lett kjører DDR480++ 2-2-2-6(11).

Litt av en holdning du har, formann.

 

Du snakker om CH-5 brikker, men mine er ikke av relevanse?

 

Ser ikke helt logikken. Selvfølgelig vet jeg at mine brikker

sannsynligvis ikke representerer majoriteten rundt i det

ganske land, men allikevel så vil jeg jo si at jeg motbeviste

det du sa med at de klokker dårlig. Men ja, jeg kan være enig

i at BH-5 brikkene hadde noe mer for seg enn de nye CH-5

brikkene.

Var ikke meningen å være frekk... det virket kanskje sånn :)

 

Det jeg mente var at det finnes en del Twinmos /m CH5 som klokker veldig dårlig. Dette er ikke så rart siden Twinmos ikke kjøper håndplukkene brikker fra Winbond. CH5 brikkene har en høyere feilrate en BH5 hadde, og det kommer derfor flere dårlige brikker på markedet. Jeg kjenner flere som ikke kommer over 210 (DDR420) med brikkene sine, og det er for dårlig. J0lle på forumet feks har to stk 512 brikker med CH5, og de klokker rett og slett ræva. Den ene klarer 205 mens den andre ikke klarer noe annet enn 200 Mhz. Dette er på SPD timings (2-5-3-3-7)

 

Siden det er blitt mere vanlig at Twinmos /m Winbond klokker bra så tør ikke jeg anbefale dem lenger.

 

Jeg har aldri sagt at Twinmos /m Winbond klokker dårlig.. så du burde virkelig lese innlegget mitt litt bedre. Jeg sa det HENDER at de klokker dårligere.. og det hender litt for ofte IMO.

Lenke til kommentar
Var ikke meningen å være frekk... det virket kanskje sånn :)

 

Det jeg mente var at det finnes en del Twinmos /m CH5 som klokker veldig dårlig. Dette er ikke så rart siden Twinmos ikke kjøper håndplukkene brikker fra Winbond. CH5 brikkene har en høyere feilrate en BH5 hadde, og det kommer derfor flere dårlige brikker på markedet. Jeg kjenner flere som ikke kommer over 210 (DDR420) med brikkene sine, og det er for dårlig. J0lle på forumet feks har to stk 512 brikker med CH5, og de klokker rett og slett ræva. Den ene klarer 205 mens den andre ikke klarer noe annet enn 200 Mhz. Dette er på SPD timings (2-5-3-3-7)

 

Siden det er blitt mere vanlig at Twinmos /m Winbond klokker bra så tør ikke jeg anbefale dem lenger.

 

Jeg har aldri sagt at Twinmos /m Winbond klokker dårlig..  så du burde virkelig lese innlegget mitt litt bedre. Jeg sa det HENDER at de klokker dårligere.. og det hender litt for ofte IMO.

Ja, det virket på meg som det var en liten frekk overtone

på det innlegget ditt, men alt er i orden nå etter svaret du

skrev. Fornuftig svart og jeg må si jeg forstår hva du mener.

 

:-)

Lenke til kommentar

Har lest den og en lignende tidligere tror det var på anandtech og er delvis enig, nå har ikke jeg kjørt alle testene som de har men har du det raskeste 3200 mot et treigt 4000 så ser det ut som det stemmer på den totale ytelsen men går ned i benchmark programmer, har du derimot en prosessor der det holder med feks 3700 ram såå stemmer det ikke lengre da 3700 fås med bra timing, jeg kjører en 3,2 på 250 fsb noe som vil si 500 mhz på minnet dette klarer et godt 3700 minne og da tjener du på dette i forhold til 3200. Men har du gode 3200 brikker er det liten vits i å oppgradere til 4000, men er det dårlige brikker vil jeg annbefale dette, det blir en vurderingssak du slipper iallefall å justere å tilpasse hele tiden om du klokker med 3700 eller 4000 ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...