Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags timinger vil du anbefalle da ?

Tja vanskelig å si ,men du kan jo prøve deg frem feks sett cpu til 230 x 10 da kjører du på samme hastighet men med lavere fsb, men da har du mulighet til mer aggresiv timing muligens 2-6-3-3 test og se hvordan ytelsen blir.

Det sikreste er å prøve flere kombinasjoner og teste hvilket res som blir best.

Lenke til kommentar
Se her..

Linken din funker ikke, men tipper du skal frem til at timing på feks 2-2-2-5 er tregere enn 2-2-2-6. Dette har jeg hørt om før men kan ikke forklare hvorfor det skal vistnok ha med at summen av de tre første må vere lik det siste, altså

2+2+2=6 den blir raskere en 2-2-2-5

2+3+3=8 den blir easkere en 2-2-3-8 osv.

2+2+3=7

Lenke til kommentar
Se her..

Linken din funker ikke, men tipper du skal frem til at timing på feks 2-2-2-5 er tregere enn 2-2-2-6. Dette har jeg hørt om før men kan ikke forklare hvorfor det skal vistnok ha med at summen av de tre første må vere lik det siste, altså

2+2+2=6 den blir raskere en 2-2-2-5

2+3+3=8 den blir easkere en 2-2-3-8 osv.

2+2+3=7

Stemmer det.

Lenke til kommentar

Kjempegodt utført test :!:

 

Om et par uker er det tid for å innvestere i nye RAM-brikker, og siden dette ikke er mitt spesialfelt så lurer jeg på om du har en anbefaling å gi meg utifra spesifikasjonene mine under?

For det meste bruker jeg PC'en til spilling. Moderat overklokking er også aktuelt.

Lenke til kommentar
Kjempegodt utført test :!:

 

Om et par uker er det tid for å innvestere i nye RAM-brikker, og siden dette ikke er mitt spesialfelt så lurer jeg på om du har en anbefaling å gi meg utifra spesifikasjonene mine under?

For det meste bruker jeg PC'en til spilling. Moderat overklokking er også aktuelt.

Ja jeg ville valgt 2 x 256 TwinMos 3200 brikker disse er bra og billig,

Obs, jeg har jo valgt dem, de står i min maskin(amd) :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...