Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip* da kjører minnet på 470 mhz noe en 3200 brikke ikke klarer.

 

 

Mine Corsair XMS3200 klarer da vistnok 500MHz på 2,5-8-4-4 timings :wink:

 

Vel da har du enten fått noen skjeldent gode brikker eller så står minneinnstillingene dine på auto sånn at maskinen stiller dem ned automatisk, skjekk dette med å sette dem på 1:1 og kjør sisoftsandra.

Lenke til kommentar
På denne testen ser du for meg ut som at Twinmos PC3200 er bittegrann bedre en Twinmos PC3200 m/winbond.. Trodde det var bedre med winbond, er jo dyrere også.. er det alstå bare dumt å legge ut 2000 extra cash for winbond rammen?

At de vanlige brikkene klokket bedre enn Winbond-brikken i dette tilfellet betyr ikke at de vanlige er bedre til overklokking, overklokkingsegenskapene til disse varierer veldig, og Snekker'n fikk noen gode vanlige brikker og noen dårlige Winbond-brikker. I snitt er Winbond bedre klokkere.

 

Jeg kjører også mine twinmos 3200 på 470mhz med enkelthet, vet også om flere som klokker disse brikkene høyt.

Lenke til kommentar

Hei, Snekker' n

 

Har fulgt med på noen av trådene dine og synes ddr testen var ypperlig!

 

Men jeg har selv ett problem, som jeg tenkte jeg kunne bruke din ekspertise på :)

 

Dette er mitt system!

Lian-li kabinett 8089

P4 2.6C 800mhz (Boxed kjøler) oc 3.0

Abit IC7-MAX3 Hovedkort

Geil Platinum 4000, 3-4-4-7 2x512mb

Connect 3d 9800 pro

 

Sliter sterkt med overklokkingen og er generelt skuffet over ytelsen, 3dmark 145000 klarer ikke å kjøre på 1000mhz fsb (for lite kjøling på cpu?)

Det jeg lurer på siden du hadde ett Abit ic7 max kort, er hvilke innstillinger er best for moderat overklokking i bios, og tenkte jeg burde nå 3.2 men....

 

Prøvde F1 på game setupen men da boota ikke pc...

 

Kjører nå på dette:

 

fsb 231

1:1

agp/pci Fixed

Ram by spd

2.8v på ram

Turbo på game inst.

Husker desverre ikke alt, er på jobb!

 

Kan du fåreslå hva de beste instillingene på biosen er i forhold til ytelse på Ic7 max kortet er? sliter litt!!

 

Mhv Web76

Lenke til kommentar
hva anbefaler du da? pris i forhold til ytelse

sikler litt etter geil :o

 

Beste brikken er nok corsair xms 3200 pga at denne har lave timinger, men den er også blandt de dyreste, så har du geil Golden Dragon som også er bra men ikke like rask, selv kjuørere jeg twinMos på samme kort som du, disse er de billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...