TST Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Man må ikke være en korpulent digerhals for å ta kontroll over et fotballag – bare prøv. Les mer Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Visste ikke at det var et MMO-spill Skal nok kjøpes ja Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fin anmeldelse. Kan vel nevne at FML er en smule billigere enn andre MMO's. 220kr for 3 mnd, samt ingen kostnad for selve spillet. Klienten har også en hyggelig størrelse på omentrent 20 mb. Hvilken gameworld spiller/spilte du på? Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg spiller på Lofthouse Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Var med i betaen ganske tidlig, og jeg liker spillet. Men ikke nok til å kjøpe + abonnere på det. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Om jeg ikke tar feil, så har jeg spilt mot deg. Selv synes jeg spillet er fantastisk avhengighetsdannende, kanskje ikke på samme nivå som FM 09, ettersom du er avhengig av andre for å få spilt kamper og fått kommet videre, mens du i FM 09 bestemmer tempoet selv. Du kan jo kanskje nevne at selv om hver spiller bare kan eies av en klubb per server, og at databasen ikke er altfor stor, så blir nye talenter og spillere lagt til hver dag, så man har sjans til å gjøre et røverkjøp, uten å måtte fokusere på de alle største navnene. Og om jeg ikke tar feil, så bruker spillet samme spillmotor som FM 09, men den har bare ikke mulighet til å sees i 3D. Dog, kan hende jeg misforstod hva du skreiv. Ellers er jeg enig i anmeldelsen. Spillet er jo utrolig morsomt for en fotballfan, men det er lite trolig at en som ikke er spesielt interessert i fotball vil like - eller prøve det, da navnet sier det meste om hva spillet går ut på. Er sikker på at SI vil legge til masse nye, gode funksjoner etterhvert. Anbefaler alle som er middels interessert og høyere til å prøve det ut. Om du allerede er en stor fan av FM spillene, så må du rett og slett prøve det. Noe som også er deilig er at det er ingen drittunger, ikkenoe drittslenging eller spesielt mye klaging og syting. Vil tippe gjennomsnittsalderen på spillerne er rundt 25-35 år, har selv sett flere over 50 som gjør det godt på spillet. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tror ikke vi har spilt sammen om du spiller på Laudrup. Jeg spiller på Lofthouse Med kampmotoren viser jeg visualiseringen av kampene, ikke drivverket bak kulissene som foretar kalkulasjonene. Sistnevnte er vel den samme som i FM 09 med visse forandringer. Og ja, en ting jeg har satt veldig stor pris på er det svært modne brukermiljøet. Jeg har har sett én person som ikke oppførte seg modent og med folkeskikk, og han fikk rødt kort (midlertidig utestengelse) i løpet av få minutter. Folk flest er svært hjelpsomme og høflige, og jeg kan ikke huske å ha opplevd et bedre miljø i noen andre MMO-spill. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Helt enig der Odesseiron. Fantastisk miljø og alle er som du sier hjelpsomme. Kampmotoren er foresten en forbedret utgave av FM08 motoren, ikke FM09. Jeg har ikke vært inne på laget mitt siden før jul engang. Fikk til syvende og sist ikke helt den samme følelsen som jeg får når jeg spiller FM, så jeg krøp tilbake til korset (FM09). Mulig jeg må ta frem å se på forandringene som kom i stor patchen i januar. Har jo tross alt Petr Cech på laget B) Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det her må nok testes etterhvert! Hvordan er muligheten for å skifte server eller verden (hva enn du vil kalle det)? Tenker da på at hvis noen skulle ville spille med deg, men ikke begynner før en god stund senere. Vil man da måtte starte fra scratch på en ny server? Endret 24. februar 2009 av Ercles Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Tror ikke vi har spilt sammen om du spiller på Laudrup. Jeg spiller på Lofthouse Med kampmotoren viser jeg visualiseringen av kampene, ikke drivverket bak kulissene som foretar kalkulasjonene. Sistnevnte er vel den samme som i FM 09 med visse forandringer. Og ja, en ting jeg har satt veldig stor pris på er det svært modne brukermiljøet. Jeg har har sett én person som ikke oppførte seg modent og med folkeskikk, og han fikk rødt kort (midlertidig utestengelse) i løpet av få minutter. Folk flest er svært hjelpsomme og høflige, og jeg kan ikke huske å ha opplevd et bedre miljø i noen andre MMO-spill. Mm Nei, jeg har flyttet til Lofthouse for noen dager sida. Har glemt å endre signaturen. Men sjekket resultatlista, og ser at vi ikke har spilt mot hverandre likevel... Må ha blandet deg med noen andre Det her må nok testes etterhvert! Hvordan er muligheten for å skifte server eller verden (hva enn du vil kalle det)? Tenker da på at hvis noen skulle ville spille med deg, men ikke begynner før en god stund senere. Vil man da måtte starte fra scratch på en ny server? Da har dere 2 valg; enten blir han med i din server når han kan (tror ikke det er mulig å bli med i en verden midt i en sesong), eller så finner dere en server som er ledig der og da. Dersom ligaen du blir med i er markert som "Pro", så vil du beholde alle skills som du har trent opp på tidligere verdener, men resten av laget vil startes helt fra scratch, dersom verdenen dere blir med i er markert som "Semi-Pro", så er alt fra absolutt scratch, utenom ditt managernavn og klubbnavn. Endret 24. februar 2009 av Tufte Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Prøvde å signe opp, alle game worlds er fulle. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Da tror jeg du har sett feil. Ser du her så er det god plass på mange gameworlds Da startet jeg opp FML igjen for første gang på et par mnd. Første som slår meg er at de endelig har fikset kort problemet. Backene mine var notoriske til å pådra seg gule kort før, noe som gjorde at suspensjonene kom på rekke og rad, noe som tærte på motivasjonen etterhvert. Meget bra! Så fant jeg stadium bildet. Spennende sak de har lagt til her. Så var det å begynne å bygge ut for å tilfredstille mine hardcore fans Spilte tre kamper, to siere og et uavgjort, og da ser det ut til at jeg blirå tilbringe en god del tid her inne igjen Hadde jo også plutselig 6mill på bok. På tide å handle inn noen superstjerner. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 6 millioner ja Ikke dårlig, hvem server spiller du på? Selv sliter jeg grusomt med at jeg nettopp bytta over server, og har en spillerstall med samlet verdi på rundt 400 000, mens 400 000 er en pris for en relativt god spiller. Regner med det jevner seg ut når ligaen starter Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Spiller på Lineker. Har vært her siden de åpnet engang i november. Kunne tenkt meg å bytte til en gameworld med mer nordmenn så jeg har noen å chatte med når jeg er online, men litt kjipt siden jeg har en grei stall og masse penger Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg tenkte jeg skulle starte på en helt ny gameworld, hvordan får jeg til det? Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Da må du vente til en ny åpner, men det spørs om det skjer med det første. De åpnet dog nettopp en ny gameworld kun for nybegynnere, jeg ville valgt den. Åpnet idag, så om du vil komme igang fort hadde jeg valgt den. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Har nok desverre allerede startet, og siden laget mitt ikke regners som ett beginner-lag eller hva det nå het så får jeg nok ikke skiftet verden. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Okei, nei da er det jo bare å fortsette. Tror SI games har sagt stopper for nye gameworlds en stund nå, slik at de får fylt opp de gamle som har mistet en del folk. Men det er da ikke noe problem å starte på en gamme gameworld? Jeg finner meg stadig spillere som er bedre enn de jeg startet med som koster 1$. Problemet er jo folk som tror det bare er å gi opp om du ikke er med fra starten. Virker som alle vil ha det beste laget fra dag 1. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Finnes ekte klubber som Liverpool, united, barca, etc? Og spillere for den saks skyld. Er det mulig å ta over de isåfall? (altså ikke med en gang, men bygge seg opp til det). Eller er alt brukerstyrt. Alle klubber er fiktive ? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Som du kan lese i artikkelen, finnes virkelige spillere. Det finnes dog ingen virkelige klubber, bare spillerskapte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå