duppsko Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei Har en Dell XPS M1730 som jeg sliter litt med å få surround på. Har koblet den til en forsterker som har 7.1 høytalere. Bruker en 3.5mm som går ut i 2 stk audio. Er usikker på rett navn her. Tenkte å bruket et annet enn det som er integrert. Da er vel USB lydkort eneste mulighet? Fungere dette noe bra? Noen anbefalinger hvis? Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har ingen erfaringer med det, men så vidt eg har undersøkt så har ikkje Dell XPS M1730 sitt lydkort støtte for Dolby 7.1, kun opp til 5.1. Hvis du da kjøper et USB lydkort så er Kelko en god plass. Se litt her Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 xps m1730 skal støtte 5.1, som han over her sier. Du trenger rett og slett litt mer kabel, alternativ en annen kabel. Er det optisk ut? Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Er ikke optisk nei. Har fått 5.1 før men vet ikke hva som er skjedd. Sikkert noe codec greier. Skal prøve mer, men har uansett lyst på bedre lyd da jeg har et ganske bra anlegg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du får ikke 5.1 lyd ut fra en enkelt minijackutgang. Kan du kanskje ta bilde av utgangene på laptoppen din? Dersom du vil ha et eksternt lydkort uansett er dette ganske bra til en billig pris: https://prisguiden.no/product.php?productId=102460 Støtter 5.1 ut gjennom optisk eller gjennom analoge kontakter, enkelt grensesnitt, og det medfølger fjernkontroll. Er selv meget fornøyd, men bruker det dog bare til 2.0 oppsett. Lenke til kommentar
gloryforixseal Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Må ha meg en ny laptop. Den vil for det meste bli brukt ved reiser til lagring og fotobehandling. Må tåle høy luftfuktighet, temperaturendringer og tåle litt røff behandling. Noen som har forslag. Fortrinnsvis under 10.000,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå