H.H Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Er det noen som kan komme med eit tips Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Bare hos www.databutikken.com Jeg skal kjøpe et sett OCZ PC4000 Gold Edition brikker når de får dem inn har jeg tenkt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Tja, selv føler jeg at OCZ driver litt "monkeybusiness". Les test her: http://www.lostcircuits.com/memory/ocz3700/ PC3700 minnet til OCZ = Samsung brikker sertifisert av samsung for 333MHz(PC2700) @ CAS2.5....... (les side 4 i testen). Føler at det blir å gå litt langt...... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Inntresangt, kjøpe billige brikker og sette på noen fancy varmespredere og selge dem for 3 dobbel pris. I tillegg blir de slått av Corsair xms Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Nåja, veldig mange PC3500 og noen PC3700 minnetyper er faktisk bare 5ns(dvs sertifisert for 400MHz/PC3200) brikker (ofte fra winbond) med en fancy varmespreder.... To unntak er Twinmos og GEiL som faktisk har brikker sertifisert for hastighetene de er laget for....... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Corsair TwinX 3700LL er vel også sertifisert for den hastigheten ?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det kan jeg desverre ikke svare på...... Vet bare at Corsair XMS PC3500C2 bruker Winbond BH-5 brikker...... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 We have read it over and over, OCZ is using their own Enhanced Latency 4 ns memory chips. Truth is that OCZ does not manufacture memory chips, rather, the original markings are sanded off (you can see the scratchmarks from the beltsander towards the left and right edges) are blasted off using a CO2 laser and the discreets are then laser-remarked to sport the OCZ label with the -40 (4 ns) rating. It takes a flashlight shining obliquely on the surface, though, to bring out the original markings: K4H280838E-TCB3 Vel, synes det høres litt jalla ut... De har altså pusset bort litt av overflaten på de originale Samsungbrikkene, og gravert inn sin egen logo m.m. edit: la ikke merke til det før nå, men det er jo ikke en en chip det der først og fremst likner på - kanskje det er fra Samsung's Marokko-baserte produksjonsenhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå