Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NEXTGENTEL HVA SYNS DU


Anbefalte innlegg

Gå og legg deg da!! Det er du som driter deg ut!!! Du fikk adr. og navnet er Direktør Bredbåndstjenester Morten Brusletto.  Hvis du har hjerne og kapasitet nok oppi der, så logg deg inn på Nextgentel og klikk deretter på bredbånd hjemme så finner du bilder av 5 direktører. Ja 5 stykk!! det har 5 kontorer, bergen,stavanger,kristiansand,oslo og trondheim!!!  :-?  

Kanskje du burte holde deg til Nitendo, jeg tror PlayStasjon blir litt for mye for deg lille gutt...!!!

 

Jøss her var det en som glemte å feie for sin egen dør. Les din egen TAG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Typhon skriver:

Kan ikke du være så snill å slutte med denne barnslige og usaklige oppførselen? hmm? ok?

TYPHON? Hva er barnslig med å ambefale Bjørn til Firstmile? Jeg tror du er litt for nærtakende nå.... Jeg gav han bare et godt råd ifølge min mening, har du en anna mening å si til han...så be my gest!!! Men ikke bland deg med hva jeg kan si til han. Da er det du som er barnslig :wink:  

 

BUGS : Du har ikke peilign på hvor gammel jeg er, så ikke legg deg ut på det. Pass på dine egne regninger. :x

 

Er ikke det jeg snakker om... snakker om måte du oppfører deg her på forumet. Hvis du ikke greier å forbedre deg så vil du bli tatt lite seriøst her på forumet heretter :grumpy:

Lenke til kommentar
Chief....

Hvorfor gidder du og drive og snakke dritt om andre og drive og reklamere for firmaet ditt? Som han på den andre siden skrev til deg: Du er selger for Ngt og klarer ikke være objektiv i skrivingen din;det er patetisk av deg og ikke informere om oss at du jobber i ngt i fra begynnelsen av!!!! Jeg er enig med han. Du kan ikke komme her og fortelle oss hvor vi skal bruke penga våres... Hvis du ikke klarer å være objektiv, så hold deg langt borte ifra denne siden!!!

Vi trenger ikke selgere her, vi trenger folk med erfarin, og meddele hverandres erfaringer....

 

1. Jeg er ikke selger hos NextGenTel

2. Jeg er ikke ansatt hos NextGenTel

3. NextGenTel er ikke mitt firma

4. Jeg er objektiv

5. Jeg snakker om mine erfaringer med NextGenTel, og eller mine bekjentes erfaringer

6. Bruker NextGenTel linje til daglig og viser til mine erfaringer med denne.

7. Når det gjelder å snakke dritt om andre så er nå du rette ræva som dreit, det var vel for så vidt du som kom først med dritt om andre. * kremt * første innlegg @ denne tråd * kremt *

8. Når det gjelder hvem vi trenger på denne siden her av deg og meg, så trenger jeg ikke å ta en avstemming en gang. Jeg oppfører meg ekseplarisk, slenger ikke med kjeften til folk (er litt sarkastisk av og til, men hvem er ikke det). Du slenger med kjeften, spammer dritt om ting du ikke liker, preiker som en 12 åring med fri barneoppdragelse. Du høres ut som en som er vant til å få ting rett opp i hendene når han trenger det. Vel, wake up and smell the coffee, verden beveger seg ikke rundt deg.

 

Nå legger jeg meg, noen må jo arbeide for å få penger.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt en issue med NGT. Selv om det vel egentlig ikke var min feil, ble det utrolig knotete å fikse opp i, du gjetter riktig, "regning-helvete". Jeg synes at NGT brukte litt vel lang tid og var litt veeel mistenksomme i forhold til å justere opp hastigheten igjen i tillegg til å sette til helt feil hastighet for å sette den riktig får så å sette den feil, før de klarte å rette opp igjen. "64/64 døden" er tortur. Værre enn om de hadde stengt den! :wink: MEN, alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med NGT. Helt klart en av de aller beste aktørene i markedet.

 

Når det gjelder i forhold til Telenor og at de kan levere så mye raskere enn NGT, så mener jeg faktisk at det er vel en av de tingene som faktisk taler for Telenor. Selv om det er galt og kjipt og alt det der, så hvis det er veldig viktig å få varen levert to uker raskere, så er jo Telenor et alternativ. Personlig vil jeg aldri signe opp med det firma, men jeg skal ikke disse dem mer enn jeg har gjort i en rekke andre poster her på forumet. Hehe!

 

Ellers vil jeg bare berømme tålmodigheten til Hedeon. At du i det hele tatt klarer å holde deg på matta i forhold til den dustete trollingen til sifo er virkelig beundringsverdig! Rock On Mr! :wink:

 

EDIT: PS. Jeg jobber heller ikke i NGT. Jobber ikke med IT/data i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Til opplysningen 1881.

Jeg annbefaler Firstmile, de har topp service, rask levering, tar tlf med en gang, billig, kan oppgradere til VDSL 12500kbt ned og opp 6500kbt. Dem er et lite firma som tar vare på kundene og yter veldig god service.

 

Skjønner egentlig ikke at jeg gadd lese hele denne threaden, men siden du er så opphengt i og sette folk fast ( eller tror du gjør det).

 

Vet du hvem som eier Firstmile? Zyxtel, en av europas hvis ikke en av verdens største dsl providere.... Ergo ikke et lite firma... Og jeg er helt enig at de er topp.

Men når du bruker som argument at NGT først sier at de kan levere dsl så sier at dem ikke kan så motsier du vel deg selv når du sier Firstmile er topp?

 

/ironi Siden du tydeligvis er en oppdatert person /ironi så vet du vel at Firstmile også må leie linje av telenor? Det betyr at de kan komme i akkurat samme situation som NGT, si at de kan gi deg dsl for så og måtte beklage fordi telenor ikke har kapasitet, eller de må vente i evigheter på svar fra telenor.

 

Kan du belaste NGT eller Firstmile for det? Sorry mac da er du lengre ute på viddene en jeg trodde fra de postene dine. Og ja jeg var en av dem som fikk telenor ADSL først i norge, og jeg er nå en VELDIG fornøyd ngt kunde. Men fordi jeg er positiv er ikke det det samme som om jeg er en NGT selger eller ansatt. Jeg har faktisk ingenting overhode med dem og gjøre :wink: .

 

Jeg har også sittet 30 min på tlf for og komme igjenom, men med engang jeg kom igjenom møtte jeg en hyggelig fyr som hjalp meg raskt og effektivt.

 

Som et lite eksempel på kundeservice kan jeg dra frem SAS, var på gardermoen i går og skulle fly til trondheim, planen var og kjøpe bilett på flyplassen, men vet du hvor lang tid jeg måtte sitte i kø for og kjøpe en bilett? 35 min, det kaller jeg hårreisende, er jo som og sitte i kø for og kjøpe TG biletter eller en annen attraktiv bilett, det er helt latterlig.

 

Denne posten blei lang og uoversiktlig, men måtte bare skrive fra meg all frustrasjonen jeg opparbeidet meg etter og ha lest hele threaden, og da spesielt på de helt usakelige og latterlige svarene til sifo.

 

Neste gang du skal føre en diskusjon, hold deg for god for argumenter som: Jeg vet at du jobber der og du beskytter jobben din, (selv om du sier du ikke gjør det) Og til slutt skal jeg være litt usakelig selv, hvor gammel er du? /wild guess 13 /wild guess :roll:

Lenke til kommentar
Typhon skriver:

Kan ikke du være så snill å slutte med denne barnslige og usaklige oppførselen? hmm? ok?

TYPHON? Hva er barnslig med å ambefale Bjørn til Firstmile? Jeg tror du er litt for nærtakende nå.... Jeg gav han bare et godt råd ifølge min mening, har du en anna mening å si til han...så be my gest!!! Men ikke bland deg med hva jeg kan si til han. Da er det du som er barnslig :wink:  

 

BUGS : Du har ikke peilign på hvor gammel jeg er, så ikke legg deg ut på det. Pass på dine egne regninger. :x

 

/wild guess again 8) tror du beviste poenget hans med det svaret der /wil guess again

Lenke til kommentar

Når jeg bestilte ADSL i august i fjor tok det ca. 14 dager før jeg fikk "start-pakken" i posten og linja var klargjort av Telenor. Det må jeg si meg fornøyd med.

 

Kundeservicen er en annen sak. Jeg har sendt mail som det har tatt godt over en mnd å få svar på. Ingen mail jeg har sendt har blitt besvart på under tre uker! Har vel sendt 4-5 mail i år, fordi de har sendt regninger som jeg allerede har betalt.

 

Ytelsen og prisen (382 kr/mnd) er jeg imidlertid strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar

Selv om Sifo kanskje har litt vel mye skrivefeil og barnslige holdninger, må jeg si at hans erfaringer med NGT høres skremmende likt ut med mine egne. Dere som roser NGT opp i skyene, tror jeg befinner seg enten i lønningsposen til dem eller på en annen planet.

Jeg bestilte selv ADSL fra dem 19 november i fjor og fikk modem den 17 desember. Ikke så gærent, bortsett fra at de hadde enda ikke noe linje klar, så til tross for lovet ventetid på maks 5 uker så ble det over 3 - tre måneder! Og jeg hang på tlf for å ringe kundeservice uten resultat flere ganger. Etter å vente 15 min i kø gidder jeg ikke mer. Først etter 3 mnd da fikk jeg melding om at linjen trengte en oppgradering som ville koste meg 1000 kr. ekstra. Dersom NGT hadde visst hva kundeservice innebærer, så hadde de sagt at det tar vi på vår kappe siden du har ventet så lenge. Men neida, det skulle jeg betale.

Jeg sa takk for meg og ringte Telenor Avidi for å få bredbånd via kabel - 2 uker etterpå var jeg tilkoblet! De få gangene jeg har måttet ringe kundeservice hos dem, har jeg kommet til kundebehandler øyeblikkelig - har aldri blitt satt i kø. Så svaret er JO - NGT har mye å lære på kundeservice og uansett hvor god linja er når du har fått den. Det driter jeg i, for jeg aksepterer ikke å bli behandlet som en dritt når jeg har bestilt høyhastighetsinternett som NGT kaller det på sine nettsider. Jeg svarte dem at det er uansett ikke høyhastighetsservice....

Lenke til kommentar

Jeg har nesten bare gode erfaringer med NGT.

 

På pluss siden:

Da jeg bestillte var linjen klar innen leveringstiden på 5 uker (oktober 2001).

 

Har hatt to lynnedslag som har tatt knekken på routeren. Dro til Lysaker å fikk byttet router begge ganger(veldig greie folk der).

 

Man har samme ip veldig lenge.

 

Man har lov til å sette opp servere.

 

Man får den hastigheten man betaler for.

 

På minus siden:

Hastigheten har plutselig falt til 704/384(Bravohastighet, skal ha Charlie 1024/512) 4 ganger. Det ble 4 ganger 30 minutter med venting i telefon.

Lenke til kommentar
Man får den hastigheten man betaler for.

 

På minus siden:

Hastigheten har plutselig falt til 704/384(Bravohastighet, skal ha Charlie 1024/512) 4 ganger. Det ble 4 ganger 30 minutter med venting i telefon.

 

:lol: Høres ut som selvmotsigelse....

NGT gir bort kunder til konkurrentene sine slik som de oppfører seg. Hvis dere som er så fornøyd med NGT er villige til å bruke masse penger på å sitte i telefonkø så får det være deres problem. Jeg gidder ihvertfall ikke kaste bort tiden på drittselskap som NGT.

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er alternativer, ikke at NGT er så veldig bra. Det som teller for meg er båndbredde/pris ratio. Telenor, Bluecom, Tiscali, Tele2 osv, har sikkert bedre kundebehandling, men varen de til gjengjeld leverer er jo ubrukelig. Jeg for min del har aldri måttet vente særlig lenge i support telefon, aner ikke hvorfor, siden så mange tydeligvis må det. Uansett, NGT leverer ihvertfall båndbredde, det er viktig for meg, ikke hvorvidt jeg kan sitte å chatte med dem på telefon.

Lenke til kommentar

Slenger inn en kommentar, Synes NGT og NGT sin supportavdeling er ok, men at de burde få seg en tlf løsning som f.eks IKEA.(Legg igjen tlf nr og de ringer opp igjen) Har hatt problemer med 1 modem (netopia) - det bare "konket ut". Laaang venting på tlf for å komme gjennom. Så har jeg i år hatt et variabelt brudd på hovedkabelen inn, vanskelig sak å finne ut av, med det resultatet at har linje - har ikke linje, DET var slitsomt.. Er oppegående innen dataverdenen og har ikke hatt noen problemer med å kommunisere med kundebehandlerene til NGT. Værre har det vært med de montørene fra Bravida, de hadde ikke peiling på dette, men de var så ærlig at det sa de klart i fra om.. Har blitt kreditert den tiden jeg ikke har hatt linje, ikke samme mnd men 2 mnd etterpå - ikke noe å skrike opp over akkurat, regnskapssystemer er noe dritt ;-).

Sum summarum - er fornøyd, mer fart enn lovet, kreditert for nedetid, får svar på tlf og mail av oppegående og høflige mennesker, hva mer kan man be om? :)

 

Alle bedrifter har sitt og slite med nemlig kunder...

 

Ps! Arbeider HVERKEN hos NGT eller IKEA - så er det sagt...

 

Ha en fortsatt god sommer! :woot:

Lenke til kommentar

Utrlig mye usaklig dritt fra diverse personer her, skal ikke nevne navn :roll:

 

Jeg har i hvertfall veldig god erfaring med NGT :smile:

Kundeservice på tlf tar gjerne opptil 15 minutter i den travleste tiden.. kom ikke her å si at dette gir deg en skyhøy telefonregning, så vidt jeg husker er dette et vanlig 55-nummer med vanlig telefontakst!

Nå har jeg ikke hatt bruk for å ringe support særlig mange ganger, men de få gangene jeg har tatt kontakt har support-folkene gjort jobben sin uten at jeg har noe å klage på.

 

Et eksempel: Jeg fiklet med ruteren en kveld og kom i skade for å disable NAT :oops: Dermed var det null internettforbindelse. Jeg ringer support og forklarer hva som har skjedd. Okey, sier de. Da må vi nok ha ruteren inn her slik at vi kan fikse det. Jeg ringte ett kvarter før supporten stengte, men de sa at jeg bare kunne stikke innom i løpet av kvelden. Jeg stikker innom lokalene 40 min etter at de egentlig har stengt. der fikser de ruteren på 10 min og oppdaterer firmwaren siden den var delvis skyld i problemene. Way to go NGT! :woot:

 

Enda et eksempel: Jeg har glemt å betale regningen en stund så de setter meg ned til 64kbit. Men den dagen de setter meg ned betaler jeg regningen.. det tar selvfølgelig en dag før dette kan bli registrert hos NGT, så istedenfor at jeg må sitte en hel dag med 64kbit sender jeg en mail til NGT og sier at jeg nettopp har betalt. her er svaret:

Vi har satt opp igjen hastigheten din på

grunnlag av at du sier du har betalt.

Den er ikke registrert hos oss enda, men det tar alltid litt tid.

 

Ha en fin dag!

Way to go NGT! :woot:

 

I tillegg til dette kan jeg nevne:

-Nedetid i løpet av to år: ett par timer

-Ruter m/NAT = :woot:

-Vi husker vel alle den langhelgen med gratis 4mbit til "alle" kunder? :D

-Får den hastigheten jeg betaler for + litt til

-NGT sniker seg ikke unna med å ha en drittdårlig upload slik telenor (og sikkert andre ISPer) gjør

-FTP server, webserver, shoutcast server, half-life server, etc. NGT aksepterer alt

 

Og jeg får vel si det først som sist, før jeg blir beskylt for det: Jeg jobber ikke for NGT på noen som helst måte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...