Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NEXTGENTEL HVA SYNS DU

Anbefalte innlegg

Ventetiden er altfor lang, og supporten i denne perioden altfor illle, og det er kritikkverdig. Men jeg må si av personlig erfraring, at når man først har fått produktet levert, er det STRÅLENDE, GLIMRENDE, HELT FLOTT, osv.

Ros til NGT for knallbra produkt.

Ris til NGT for forferdelig levering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldte meg på mailing-liste til NGT for eit par år sidan. Dei skulle kontakte

meg når eg kunne få ADSL med dei.

Fekk ADSL med Telenor medan eg venta.

Meldte meg på nytt som interessert etter at bindingstida mi hjå Telenor

gjekk ut i september 2002.

Vurderte då å gå over til Bluecom, men fann sjølv ut på sida til NGT at

dei skulle tilby på mitt telefonnummer i veke 13 2003.

Litt lenge å vente, men den som ventar på noko godt osv....

Rett etter nyttår stod det brått at eg kunne bestille, men snart vart det

forandra til veke 13 att.

Så kom veke 12 og eg tenkte at no er det ikkje lenge att.

Men då vart det endra til veke 26.

I mai stod det brått ein dag at dei ikkje hadde planlagt utbygging i mi

heimbygd.

Eg ringde til kundeservice, og dei kunne likevel bekrefte at veke 26 stod

fast. Nokre dagar seinare stod det på nytt veke 26 på nummersøket.

Likevel tenkte eg at no hadde eg venta lenge nok, og bestilte Tele2.

Nokre veker seinare bestemte NGT seg for å kutte ut mi heimbygd.

Grunnen var at for få hadde bestilt.

2 gongar har eg skrive meg på liste får å få beskjed når eg kan bestille.

Aldri har eg fått nokon beskjed, og så bestemmer dei seg for å kutte ut

fordi for få har bestilt.

Har dei så høge tankar om seg sjølv at dei forventa at eg og 99 andre

skulle bestille i januar utan å få informasjon???

Etter alt skrytet NGT har fått, så gledde eg meg til å få linje frå dei, men

no må eg seie at mine tankar om dei er noko reduserte.

Bent

Lenke til kommentar

Typhon skriver:

Kan ikke du være så snill å slutte med denne barnslige og usaklige oppførselen? hmm? ok?

TYPHON? Hva er barnslig med å ambefale Bjørn til Firstmile? Jeg tror du er litt for nærtakende nå.... Jeg gav han bare et godt råd ifølge min mening, har du en anna mening å si til han...så be my gest!!! Men ikke bland deg med hva jeg kan si til han. Da er det du som er barnslig :wink:

BUGS : Du har ikke peilign på hvor gammel jeg er, så ikke legg deg ut på det. Pass på dine egne regninger. :x

Lenke til kommentar

Til bananjens.

Enig med deg, elendig service, underbemannet med folk sier de... Helt ok det, men da burte de jo ansette mer ikke sant??? De er så pass store sat de burte jo ha råd til det.... :smile:

Lenke til kommentar
Slenger meg på.

Ngt har meget bra produkter, men kundeservicen suger stort, merkelig at de ikke gjør noe med dette :shrug:

Kundeservice hos NextGenTel har vært utbedret til det bedre mange ganger siden oppstart. Nå er min erfaring at kundeserviceavdelingen fungerer meget bra, men at enkelte saker kommer i lang saksbehandling internt. De fleste sakene er derimot saker som blir løst på kundeservice. Problemet kommer når det er vanskelige fakturasaker.

Så om dere ikke har vært i kontakt med kundeservice i det siste så tror jeg dere har en annen vurdering av denne en de som har ringt dit i det siste.

Men forsøk å ringe når det ikke er populært å ringe, da kommer dere fort gjennom. Da går sakene ganske mye lettere.

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg bestilte først fra telenor, men etter to måneder hadde jeg enda ikke fått det, så jeg bestilte fra NGT istedenfor. Jeg fik det når jeg skulle, men etter det har det vært mye problemer. En ting er at nettet har vært nede i opp til en uke av gangen. En annen ting er aT jeg ikke kommer inn på broadpark.no. Det står at det kun er for NGT's kunder. WTF? Jeg ringte og fortalte dem om dette, de sa at jeg skulle reset'e routern så jeg gjorde det. Kommer fortsatt ikke inn. En annen ting er at ofte slutter nettet plutselig å funke så jeg må gå inn på hjemmekontor.broadpark.no, logge ut, logge inn og koble til igjen. Alt i alt ganske misfornøyd :grumpy: Når det først funker er det jo dritbra, fattern jobber ved UiO som har en avtale med NGT som gjør at vi får 2 mbit/s for halv pris :woot:

Lenke til kommentar

At du må koble deg opp på hjemmekontor på nytt av og til kommer av at den autentifiserings sentralen du skal koble deg opp til ved UiO har noen barnesykdommer. Hvis den resettes må kundene logge seg på igjen. Om linjen din går opp og ned ville jeg tatt å ringt inn til kundeservice så ser de på saken og eventuelt feilmelder linjen. Ta tak i problemene så raskt som mulig, feilsøk litt selv før man ringer inn så går ting mye raskere.

Lenke til kommentar
Direktøren på Lysaker? Hva pokker er det for tull. Han bor nok i Bergen du. Om du måtte vente 3 måneder på å få installert bredbåndet ditt så kommer det nok av andre grunner enn at du gikk i glemmeboka. Grunnen til at Telenor kan levere så raskt de aller fleste steder i Norge er at de eier linjenettet. Andre leverandører må leie dette og havner da bak i køen. Om sentralen ikke er utbygd må du vente, om linjekapasiteten i sentralen eller nettet er full må du vente. Angående faktura er det av og til noen feil, men ikke verre enn at det blir ordnet opp i. Betaler man regningene sine i tide, sier i fra med en gang om noe er feil og gjerne dokumenterer hva som er feil og hvorfor så ordner ting seg med en gang. Betal regningen uansett, legg inn en klage, så får du det i hvertfall tilbake, det er min erfaring. Når det er snakk om selve tjenesten til NGT så er den blant Norges beste slik jeg ser det.

Ser ellers ikke poenget med en slik tråd. Bare søppel og drittslenging jo.

Her må jeg si meg så enig så enig. EN slik link er unødvendig og det du skriver er bare søppel sebdude. NGT har gjort noen feil i fakturane her og, men det er ikke akkurat verdens mest vanskeligste å fikse.

Dog tar det lang tid å ringe inn til supporten dems.

Ellers en knall isp.

Lenke til kommentar
Til opplysningen 1881.

Det samme sa de til oss til å begynne med, det var en av grunnene til at det tok så lang tid før vi fikk linje.

Jeg annbefaler Firstmile, de har topp service, rask levering, tar tlf med en gang, billig, kan oppgradere til VDSL 12500kbt ned og opp 6500kbt.

Tviler på at jeg får FirstMile i mitt område i Sarpsborg. Må nok bo i Oslo/Bergen/Trondheim... :cry:

Lenke til kommentar
Direktøren på Lysaker? Hva pokker er det for tull. Han bor nok i Bergen du. Om du måtte vente 3 måneder på å få installert bredbåndet ditt så kommer det nok av andre grunner enn at du gikk i glemmeboka. Grunnen til at Telenor kan levere så raskt de aller fleste steder i Norge er at de eier linjenettet. Andre leverandører må leie dette og havner da bak i køen. Om sentralen ikke er utbygd må du vente, om linjekapasiteten i sentralen eller nettet er full må du vente. Angående faktura er det av og til noen feil, men ikke verre enn at det blir ordnet opp i. Betaler man regningene sine i tide, sier i fra med en gang om noe er feil og gjerne dokumenterer hva som er feil og hvorfor så ordner ting seg med en gang. Betal regningen uansett, legg inn en klage, så får du det i hvertfall tilbake, det er min erfaring. Når det er snakk om selve tjenesten til NGT så er den blant Norges beste slik jeg ser det.

Ser ellers ikke poenget med en slik tråd. Bare søppel og drittslenging jo.

Her må jeg si meg så enig så enig. EN slik link er unødvendig og det du skriver er bare søppel sebdude. NGT har gjort noen feil i fakturane her og, men det er ikke akkurat verdens mest vanskeligste å fikse.

Dog tar det lang tid å ringe inn til supporten dems.

Ellers en knall isp.

Søppel? Hva snakker du om? :-?

Lenke til kommentar

Skal du ha det inn med teskje også!

Som du sikkert har forstått så eier Telenor alle linjene frem til de mange hjem. Derfor må NextGenTel leie linje fra sentralen og frem til deg. Derfor sender NextGenTel en søknad til Telenor om de kan få leige linjestubben fra sentralen og frem til deg. Så sier Telenor, i de fleste tilfeller, selvfølgelig (etter at de har hatt saken liggende i kø en stund). I noen tilfeller sier de, beklager vi har ikke kapasitet i sentralen til å utføre dette. Dette er noe NextGenTel ikke kan vite før de har sendt søknad til Telenor. Dette gjelder alle andre leverandører som også må leige linjer av Telenor.

Hvordan kan en alminnelig norsk mann/kvinne vite det? :roll:

Det er derfor folk blir irriterte...

Lenke til kommentar

Skal du ha det inn med teskje også!

Som du sikkert har forstått så eier Telenor alle linjene frem til de mange hjem. Derfor må NextGenTel leie linje fra sentralen og frem til deg. Derfor sender NextGenTel en søknad til Telenor om de kan få leige linjestubben fra sentralen og frem til deg. Så sier Telenor, i de fleste tilfeller, selvfølgelig (etter at de har hatt saken liggende i kø en stund). I noen tilfeller sier de, beklager vi har ikke kapasitet i sentralen til å utføre dette. Dette er noe NextGenTel ikke kan vite før de har sendt søknad til Telenor. Dette gjelder alle andre leverandører som også må leige linjer av Telenor.

Hvordan kan en alminnelig norsk mann/kvinne vite det? :roll:

Det er derfor folk blir irriterte...

Det kan jeg godt forstå! Men det er jo litt logisk at linjen må leies av telenor, ettersom de har hatt monopol på linjenettet frem til for ikke så lenge siden. Og det er vel også en selvfølge at denne må sendes søknad om å få leie. Ingen kan vel forlange å få leie en linje. Telenor tjener store penger i måneden på de linjene, så om de får kunder selv, eller folk leier linje hos de, eller leier utstry og linjer så tjener de uansett ganske mye penger på disse kundene.

-Chief-

Lenke til kommentar
Kan ikke si så mye om NGT, siden jeg ikke har fått det (enda)... Men det var sleipt av dem å si at jeg kunne få bredbånd, og etter en uke si at jeg ikke kunne. Det får være grenser på å bestemme seg. Det er jo helt lame å lokke kunder med å si at man kan få det når de må gjøre en "research" for å finne ut om det de sier er sant... Hvis dere skjønner...

Reaksjonen på e-mailen om at bredbånd fra NGT ikke var mulig i mitt område var: :o :evil: :x :x :x :grumpy:

hehe, samme skjedde med meg, men da tok det 5 måneder før de sa at jeg ikke kunne få :-?

bestillte da fra telenor, surfet etter 2 uker :woot:

Lenke til kommentar

Denne ytterst tvilsomme metoden har de visstnok brukt flere steder, det er uredelig og late som en utbygging er i boks og så droppe hele utbyggingen med en tynn unnskyldning.

Lenke til kommentar
Til opplysningen1881.

Chief tar det som en selvfølge at alle vet det for han jobber der. Derfor driter han ut alle som ikke vet det.... :x

Les innlegget mitt over, tenk deg om, så forstår også du at dette er ganske logisk.

Du må jo være ganske mindre begavet om du tror jeg forsvarer NextGenTel fordi jeg arbeider der oppe. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Tror du jeg går på jobb i morge, sier, hei sjefen. Se hva jeg gjorde i går. Skal ikke du ta å gi meg høyere lønn nå?

Det jeg prøver å gjøre er å forklare for de som ikke enda er kunder hos en bredbåndsleverandør at NextGenTel er et meget bra valg. Du er en missfornøyd kunde fordi du ikke fikk det akkurat som du ville, og vil derfor dra med deg mest mulig folk på den sutresiden, selv om de ikke har noe erfaring med NextGenTel selv.

OK her legger jeg alle kort på bordet

Fordeler:

Raske linjer både opp og ned

Stabile linjer

Stabilt nettverk med landets beste kapasitet

Frie tøyler til å bruke linjen til det man måtte ønske

Man kan ha så mangen maskiner man gidde å ha

Ruter medfølger

Admin passord til ruteren, kan endre det man vil der

Mangen kampanjer med fordelaktige priser som gjør at NextGenTel ofte kommer billigest ut.

NextGenTel kjører kun sitt eget utstyr, som er levert fra sammarbeidspartneren Cisco

Ulemper:

Av og til lang ventetid på kundeservice

Ikke markedets rimeligeste på standardpriser

Enkelte kunder opplever mye rot med faktura

Dårlig/missvisende opplysninger om du kan få bredbånd eller ikke

NAT er ikke familievennlig.

Bare 1 public dynamisk tildelt ip, som standard

Terningkast [:·:]

-Chief-

Lenke til kommentar

Denne ytterst tvilsomme metoden har de visstnok brukt flere steder, det er uredelig og late som en utbygging er i boks og så droppe hele utbyggingen med en tynn unnskyldning.

Dette er jeg enig i! Sånn de burde gjort det burde folk som var på slike ikke utbygde sentraler, men som kansje kunne bli utbygd få beskjed at de ikke kunne få bredbånd på det nåværende tidspunkt.

De NextGenTel sier er forsåvidt det som er sannheten. Du hører til en sentral som var planlagt utbygd, men for få interesserte for at dette vil lønne seg å bygge ut.

Men nå har for så vidt NextGenTel mulighet til å levere på tverrkabel fra en allerede utbygd sentral til en ikke utbygd sentral. Så derfor kan nok denne kan få/kan ikke få saken gå opp og ned endel.

-Chief-

Lenke til kommentar

De NextGenTel sier er forsåvidt det som er sannheten. Du hører til en sentral som var planlagt utbygd, men for få interesserte for at dette vil lønne seg å bygge ut.

Vel, da bør man vente med og snakke om utbygging til kundegrunnlaget er på plass, jeg vet ikke om noen ISP-er som driver med slikt lureri som dette.

Telenor Networks, cathcom m.fl sine utbyggingslister er absolutte, skal det bygges ut så skal det.

Muligens har NGT behov for litt korreks i form av konkurranse.

Lenke til kommentar

Chief....

Hvorfor gidder du og drive og snakke dritt om andre og drive og reklamere for firmaet ditt? Som han på den andre siden skrev til deg: Du er selger for Ngt og klarer ikke være objektiv i skrivingen din;det er patetisk av deg og ikke informere om oss at du jobber i ngt i fra begynnelsen av!!!! Jeg er enig med han. Du kan ikke komme her og fortelle oss hvor vi skal bruke penga våres... Hvis du ikke klarer å være objektiv, så hold deg langt borte ifra denne siden!!!

Vi trenger ikke selgere her, vi trenger folk med erfarin, og meddele hverandres erfaringer....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...