Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NEXTGENTEL HVA SYNS DU

Anbefalte innlegg

Kan ikke si så mye om NGT, siden jeg ikke har fått det (enda)... Men det var sleipt av dem å si at jeg kunne få bredbånd, og etter en uke si at jeg ikke kunne. Det får være grenser på å bestemme seg. Det er jo helt lame å lokke kunder med å si at man kan få det når de må gjøre en "research" for å finne ut om det de sier er sant... Hvis dere skjønner...

Reaksjonen på e-mailen om at bredbånd fra NGT ikke var mulig i mitt område var: :o :evil: :x :x :x :grumpy:

Skal du ha det inn med teskje også!

Som du sikkert har forstått så eier Telenor alle linjene frem til de mange hjem. Derfor må NextGenTel leie linje fra sentralen og frem til deg. Derfor sender NextGenTel en søknad til Telenor om de kan få leige linjestubben fra sentralen og frem til deg. Så sier Telenor, i de fleste tilfeller, selvfølgelig (etter at de har hatt saken liggende i kø en stund). I noen tilfeller sier de, beklager vi har ikke kapasitet i sentralen til å utføre dette. Dette er noe NextGenTel ikke kan vite før de har sendt søknad til Telenor. Dette gjelder alle andre leverandører som også må leige linjer av Telenor.

Du må jo være en ganske stor IQ fres om du tror at NextGenTel frister kunder med at de kan få bredbånd når de vet at de ikke kan få. De tjener jo ikke penger på kunder som ikke kan bli kunder. Det eneste som blir sjekket når du bestiller er om du er tilknyttet en sentral som er utbygd eller ikke.

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hedon...

Hvorfor driver du og komenterer når du jobber der, Det er jobben din å forsvare dem så jeg skjønner deg på det viset....men du trenger ikke rompeslikke på min reining! Skjefen din blir sikker veldig stolt av deg i morgen, men denne siden her er for forbrukere som skal dele hverandres erfaringer og ikke for arbeidere som får betalt for å rompeslikke bedriften sin!!

Flaks for dere at ikke starta samtidigt som med Firstmile, for da hadde dem vert mye større og dere hadde vært konkurs for lenge siden. For dem lurer ikke kundene sine, dem er ærlige og veldig serviceinstilte og holder det dem lover!!

Lenke til kommentar

Hvem sier at jeg jobber der?

Jeg har vert kunde hos nextgentel siden september 2001 og har bare positive erfaringer å vise til. Ja, det er noen ganger lang ventetid på telefon support, men det kommer og an på når på døgnet du ringer. Ringer du i "rush" tiden er det nok lang ventetid ja, men det er det hos de aller fleste større selskaper. Personlig foretrekker jeg å kontakte dem på mail. Les det jeg og Chief har skrevet så får du kanskje en litt større forståelse for hvordan tingene fungerer. Oslo kontoret har nok en aveldings leder, noen selgere, og som sagt en helpdesk man. Ingen direktør desverre.

Lenke til kommentar

Meg og NGT. Flyttet i februar, fikk ikke linjen operativ før begynnelsen av MAI, betalte månedsabonnement hver eneste måned, klaget på dette- ettersom NGT forespeilet en leveringstid etter flytting på 6 uker- denne ble ikke godtatt av NGT. Klaget til forbrukerrådet, da ga NGT seg på det punktet, jeg skulle ikke betale mer, og skulle få tilbakeført den summen jeg hadde betalt for den perioden utover de forespeilede 6 uker.

Så kommer juni, da får jeg INKASSO varsel (som skal komme et første og annengangs purring, som jeg ikke har motatt) på en regning fra april som jeg har betalt. NGT gav seg ikke, mente jeg hadde glemt å betale (selvom jeg har en email hvor de selv skriver at jeg skal få kredidert pengene jeg betalte inn i april). Jeg klager til NGT på nytt, de står på sitt. Jeg går til forbrukerrådet igjen, da gir NGT seg.

Senere ringer sjefen for kundeservice kontoret til meg og beklager saksgangen på sitt sterkeste, og sier jeg skal bli kredidert de kronene jeg har betalt for mye, samt få oppreisning for tort og svie. Han ringte i mai, jeg har ennå ikke sett snurten av noen kroner.

Resultat, 2 måneder uten bredbånd selvom jeg har betalt for det, og over 600kr i utgifter til kundeservice. Blir spennende å se om det blir noe av krediteringen og oppreisningen. Forbasket irriterende at det er kun NGT som tilbyr studentavtale til de store universitetene, ellers hadde jeg skiftet på DAGEN!

Lenke til kommentar
Hedon...

Hvorfor driver du og komenterer når du jobber der, Det er jobben din å forsvare dem så jeg skjønner deg på det viset....men du trenger ikke rompeslikke på min reining! Skjefen din blir sikker veldig stolt av deg i morgen, men denne siden her er for forbrukere som skal dele hverandres erfaringer og ikke for arbeidere som får betalt for å rompeslikke bedriften sin!!

Flaks for dere at ikke starta samtidigt som med Firstmile, for da hadde dem vert mye større og dere hadde vært konkurs for lenge siden. For dem lurer ikke kundene sine, dem er ærlige og veldig serviceinstilte og holder det dem lover!!

Er siggen din ironi eller? Mr Hedon ser ut til å ha rett angående det der med direktørene, så hvorfor hisse seg sånn opp over å ha tatt feil? En kommer ikke så veldig langt på vei her i forumet med en slik frekk tone, spesielt ikke når en ser på antallet poster du innehar. Det gjelder å trø litt varsomt til å begynne med eller så tror folk du er en dust. Og det er du vel ikke?

Lenke til kommentar

Alle har rett på egne meninger, men å slenge ut falske utsagn gagner ingen. Samme hvilke bedrift som selger noe her i verden så er det alltid noen som har noe å klage på, vis meg den bedriften som ikke har det. Personlig gidder jeg ikke svare på flere poster i denne tråden fra Sifo for det blir bare møl av det. Hold deg til Firstmile Sifo så slipper NGT å bry seg mere med deg.

Lenke til kommentar

vel, har var det da veldig seriøst.. men jeg da. har drevet å skjekket på hjemmesiden deres mange ganger om jeg kan få ifra ngt eller ikke. Og det er veldig rart for en dag så kan jeg få, 2 timer senere kan jeg ikke få. dagen etter kan jeg få om et halvt år. osv.. vel så jeg meldte meg på en sann "meld din intiresse sak, der jeg skulle få en mail når de hadde bestemt seg, men jeg har enda ikke fått noe.

vel, veldig dårlig gjort av ngt å ikke finne ut om hvor de har tenkt å grave eller ikke. når det står at jeg kan få et produkt av de, så må en kunde kunne regne med det også da.

Bjørn Jørgensen

Lenke til kommentar

Hedon

Jeg er enig med deg at folk har rett til egne meninger!! Og jeg og du har to hvit forskjellige så lite vits i å diskutere allikevel...for du står på ditt og jeg står på mitt!!! Ha en fin dag på jobben i morgen, du får sikkert god frokost av sjefen din Ngt. :wink:

Lenke til kommentar
Kan ikke si så mye om NGT, siden jeg ikke har fått det (enda)... Men det var sleipt av dem å si at jeg kunne få bredbånd, og etter en uke si at jeg ikke kunne. Det får være grenser på å bestemme seg. Det er jo helt lame å lokke kunder med å si at man kan få det når de må gjøre en "research" for å finne ut om det de sier er sant... Hvis dere skjønner...

Reaksjonen på e-mailen om at bredbånd fra NGT ikke var mulig i mitt område var: :o :evil: :x :x :x :grumpy:

Skal du ha det inn med teskje også!

Som du sikkert har forstått så eier Telenor alle linjene frem til de mange hjem. Derfor må NextGenTel leie linje fra sentralen og frem til deg. Derfor sender NextGenTel en søknad til Telenor om de kan få leige linjestubben fra sentralen og frem til deg. Så sier Telenor, i de fleste tilfeller, selvfølgelig (etter at de har hatt saken liggende i kø en stund). I noen tilfeller sier de, beklager vi har ikke kapasitet i sentralen til å utføre dette. Dette er noe NextGenTel ikke kan vite før de har sendt søknad til Telenor. Dette gjelder alle andre leverandører som også må leige linjer av Telenor.

Du må jo være en ganske stor IQ fres om du tror at NextGenTel frister kunder med at de kan få bredbånd når de vet at de ikke kan få. De tjener jo ikke penger på kunder som ikke kan bli kunder. Det eneste som blir sjekket når du bestiller er om du er tilknyttet en sentral som er utbygd eller ikke.

-Chief-

De kan da vel ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

eller??

Lenke til kommentar
Hedon

Jeg er enig med deg at folk har rett til egne meninger!! Og jeg og du har to hvit forskjellige så lite vits i å diskutere allikevel...for du står på ditt og jeg står på mitt!!! Ha en fin dag på jobben i morgen, du får sikkert god frokost av sjefen din Ngt. :wink:

Tenk litt over hva du sier a.... "Ha en fin dag på jobben i morgen, du får sikkert god frokost av sjefen din Ngt." <-- er ikke akkurat noe som blir tatt seriøst! :shrug:

Lenke til kommentar
Hedon

Tenk litt over hva du sier a.... "Ha en fin dag på jobben i morgen, du får sikkert god frokost av sjefen din Ngt." <-- er ikke akkurat noe som blir tatt seriøst! :shrug:

Akkurat slike ting som gir meg lyst å gi opp dette forumet. Man kan ikke ha meninger som strider mot andres, for da er du bare en som smisker. Janteloven på sitt verste. Off-topic, men det måtte ut.

Lenke til kommentar

Til "tivolieselet" Bjørn J. :smile:

Gå igjennom alt som står på disse sidene da vil du se meg "mot" to som jobber i ngt. De forsvarer og jeg imot! Jeg har veldig dårlig erfaring med de og jeg annbefaler deg på det sterkeste og velge et annet. Nå har jeg Firstmile, de er et lite firma og de tar vare på kundene og uter veldig god service... Rask levering og billigt også :lol:

Men det er min mening da, men det er veldig mangen som er enig med meg, bare se på han som har fått over 1500 svar på et spørsmålet om han burte velge Firstmile. Da vil du nok få en oppfatning av firmaet :p

Lykke til...

Lenke til kommentar
Til "tivolieselet" Bjørn J. :smile:

Gå igjennom alt som står på disse sidene da vil du se meg "mot" to som jobber i ngt. De forsvarer og jeg imot! Jeg har veldig dårlig erfaring med de og jeg annbefaler deg på det sterkeste og velge et annet. Nå har jeg Firstmile, de er et lite firma og de tar vare på kundene og uter veldig god service... Rask levering og billigt også :lol:

Men det er min mening da, men det er veldig mangen som er enig med meg, bare se på han som har fått over 1500 svar på et spørsmålet om han burte velge Firstmile. Da vil du nok få en oppfatning av firmaet :p

Lykke til...

Kan ikke du være så snill å slutte med denne barnslige og usaklige oppførselen? hmm? ok?

Lenke til kommentar
Hedon

Må jo ha litt sympati med stakkaren, han har er ny her på forumet, og har sikkert ikke lært seg folkeskikk enda. Dette kommer nok straks puberteten slår inn.

Om det er sånn at ansatte forsvarer "sin bedrift", er det litt rart at ikke Telenor ansatte bor inne på forumet her da!

Jeg mener mitt, og det jeg mener strider også med enkelte ting NextGenTel mener.

Til dere som tror dere skal få bredbånd med en gang dere har fått bestilt. Det er ikke helt på den måte ting fungerer. NextGenTel skal forsøke å levere bredbånd til dere. Det kan godt være at dere har drevet med hvitvasking av penger, og da får dere ikke bredbånd fra NextGenTel. Eller om dere bor i lavvo på finnmarksvidda, så kan det nok også være litt slitsomt å få levert bredbånd til dere. Til og med Telenor som har linjer frem til hver eneste husstand i norge (nesten iallfall) kan ikke gi noe leveringsgaranti.

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en SHDSL-linje nylig, men pga. flytting måtte jeg kansellere bestilling rett før linjen skulle regges. Modemet hadde faktisk kommet til Postkontoret. NextGentel trodde faktisk linjen var rigget opp og regningene begynte å "strømme" inn. :lol: Da begynte jeg å bli bekymret. Jeg sendte en mail til NextGentel der jeg forklarte og presiserte at linjen var sagt opp (via kundesidene). Etter 2 dager ringte det en kar fra kundeservice og ville avklare at jeg hadde sagt opp innen 14 dagers fristen. Kundebehandleren var meget imøtekommende og noen dager etterpå fikk jeg kreditnota på alle mottatte regniner. Det viser at selv NextGentel kan ordne opp på en kjapp og ryddig måte.

Lenke til kommentar

Kaster meg inn i dansen, det virker som det er mye knyttnever i denne diskusjonen, men her kommer hvertfall en mening som ikke er belastet av blod svette og tårer. Har hatt NGT siden 2000 og til 2002 i Bergen, modemet ble sendt til meg på avtalt tid og alt på datao, flyttet til stavanger i 2002 og de flyttet linjen min uten kostnader for meg (dette kaller jeg å ta seg av kundene sine). Har ennå ikke opplevd mer en 10 min i vente på helpdesk og det må jeg si er akseptabelt. Jeg tror uten å skulle si for mye at du får den behandlingen du ber om

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...