Gå til innhold

Tunge tap for Funcom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overhodet ikke overaskendet, akkurat hva jeg troddet da jeg pent og pyntlig avsluttet min konto etter 1mnd bruk. Spillet har/haddet utrolig mange elimentære mangler hva MMO angår, så dette var bare noe jeg forventet meg. Kan ikke huske å ha vært mere likeglad over å få Mount, bra dropp, stige i lvl. Føltes til tider som et greit singleplayer action spill på det beste (haddet jo ikke noe å si hvor man puttet poengene eller hva man haddet på seg i perioden jeg spilte. Eneste jeg merket forkjell på var klatre skill, man kunne ikke klatre om man haddet får lite av det).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Yepp, er nok lurt å hvertfall teste det ut. AOC hadde mange feil med release, men de fleste problemene er fikset. Er forsatt mange problemer, men har forsatt til gode å få grått kart, crash'es etc, disse tingene er HELT borte nå, hvertfall for 90% av dem som spiller.

Så, om man hører på folk som spilte med release og så har lagt spillet for hat så blir dette litt galt da spillet er ganske annerledes enn med release i min mening :)

Så, test det. Og om man ikke liker det så kan man heller kanslerere accounten sin og konkludere med at det ikke var spillet for deg.

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Bare synd at alt dette ikke kom ifjor mai, eller iallefall juni - for da hadde de muligens hatt 1 million spillere akkurat nå :(

Eller ventet med å gi det ut våren 09 ?

FC ønsket å vente med launch, men de hadde mange store investorer som dytta dem hardt i ryggen og sa "Vi vil ha launch ASAP!!!" og etter noen forsinkelser så måtte bare FC lansere selv om de selv følte at de trengte mer tid.

Det er noe av grunnen til "alle bugs" i starten (som jeg personlig opplevde lite av på min rigg), men via hotpixing, småpatcher og større patcher (hvor 4de er nylig lanser) så har det blitt veldig bra. Klart det gjenstår videre polering og balansering av feats, skills, abilities, stats, utstyr, magi etc slik at spillet blir enda bedre balansert og spillerene opplever enda bedre game-experience.

Men anbefaler å teste ut AoC nå, evt når patch 5 blir lansert om noen måneder. :)

Lenke til kommentar

Er nok flere ting som førte til at ting ble som det ble, og man kan legge skylde på hverandre, men til syvende og sist så har de nå fått et solid spill. I solid mener jeg stabilitet. De har masse materiale og ting de kan legge til i spillet, og polere på videre, men de har fått på plass mange grunnbrikker nå, så kan trygt si at det går i riktig rettning.

Skulle dog ønske det gikk bedre så FC kunne ansatt flere in-game supportere, er så og si umulig å få hjelp, med mindre du er online i 5-6 timer etter du legger inn en petition.

Men skal se at dette også blir bedre om vi klarer å skrape sammen flere som spiller ;)

Så, vi må få slutt på trenden der alle sier at spillet suger pga blabla, dette stemmer ikke, anbefaler alle å prøve det. Liker du det ikke så er det jo en ting, men å si at det er så buggete at man ikke kan spille nå stemmer hvertfall ikke :)

Lenke til kommentar
FC burde nå kjøre knallhardt på å få tilbake alle dem som har frøset sine accounter. Latterlig at folk med førsne accounter ikke har fått 5-10 dagers gratis spilling. Begynner de ikke å gjøre noe går det bare 1 vei.

Folka kommer jo nå tilbake av seg selv , følg litt bedre med.

Lenke til kommentar
FC burde nå kjøre knallhardt på å få tilbake alle dem som har frøset sine accounter. Latterlig at folk med førsne accounter ikke har fått 5-10 dagers gratis spilling. Begynner de ikke å gjøre noe går det bare 1 vei.

dette gjelder ikke de jeg har snakket med, som er en god del. Mange ville nok vært tilbake allerede hadde de gjort dette, og jo flere som kommer tilbake fortere, jo fortere får FC penger i kassa.

Lenke til kommentar

Jeg spiller. Jeg har spilt en måned nå etter å ha vært en av de som kuttet ut etter mai måned. Det var potensiale der, men det var ikke tilgjengelig da.

Nå har jeg startet ny character bare for å se forskjellen. Og hvilken forskjell. Det har rett og slett blitt et veldig bra spill. Underholdende også. Er lvl 75 atm og begynt med raiding. Noe jeg syns er veldig bra i AOC. Mye bedre enn wow, men det er min mening.

Funcom burde virkelig kline til med en "come back for free" campaign hvor de med fryste accounter får 2 uker gratis spilletid. Eneste ulempen er vel den nedskjæringa i serverkapasitet. Vet ikke hvor de ligger hen idag, men tror ikke den parken de har nå er klar for veldig mye mer 250 000 spillere.

Og patch 1.04 gjør veldig veldig mye riktig. Funcom gutta har de siste månedene vist at de kan.

Lenke til kommentar
Jeg spiller. Jeg har spilt en måned nå etter å ha vært en av de som kuttet ut etter mai måned. Det var potensiale der, men det var ikke tilgjengelig da.

Nå har jeg startet ny character bare for å se forskjellen. Og hvilken forskjell. Det har rett og slett blitt et veldig bra spill. Underholdende også. Er lvl 75 atm og begynt med raiding. Noe jeg syns er veldig bra i AOC. Mye bedre enn wow, men det er min mening.

Funcom burde virkelig kline til med en "come back for free" campaign hvor de med fryste accounter får 2 uker gratis spilletid. Eneste ulempen er vel den nedskjæringa i serverkapasitet. Vet ikke hvor de ligger hen idag, men tror ikke den parken de har nå er klar for veldig mye mer 250 000 spillere.

Og patch 1.04 gjør veldig veldig mye riktig. Funcom gutta har de siste månedene vist at de kan.

+1

Lenke til kommentar

Håper funcom klarer å samle sammen en skikkelig patch med mye freskt innhold snart, innen sommeren kanskje, eller en tilleggspakke.

Det har vært en høst med mange gode spill men nå er det ingen i horisonten. FC trenger en ny start med mer PR. Hvis vi med frosset konto får en grunn til å starte på nytt evt fortsette så blir dette knall.

AO føltes alltid mye større en age of conan og det var til tider enormt mange spillere samlet på en plass, og det var gøy, spesielt når noen kom med romskip og det som verre var :)

Det fine med en tillegspakke er at da får de antagelig nye Reviews på internett, noe som er positivt for spillet som er meget finpusset siden starten.

Det var mange random kommentarer om ditt og datt fra en lvl 68 soldier og lvl 60 barbar.

Lenke til kommentar

Tull og tøys, sludder og pølsevev, etc.

Ved launch hadde vi et guild på ca, 90 personer, de aller fleste personer som var lei WOW og som hadde siklet på AOC _lenge_.

I løpet av en-to måneder var vi nødt til å slå oss sammen med et annet guild, fordi mange av spillerne våre hadde sluttet. Dette var spillere med pre-order collectors edition etc, så de hadde "Investert" i spillet, kan man si.

Enkelte av oss hadde t.o.m begått sjakktrekket å betale for 6 måneder sub.... men kuttet ut etter 1-2 måneder.

Den siste som sluttet av "oss" kuttet ut i September når WARhammer kom ut.

Per dags dato har jeg ikke hørt en eneste i guildet vårt som har returnert.

Funcom er heller ikke interessert i å "lokke" folk tilbake ved å gi de 1 måned gratis spilltid for å returnere, selv ville jeg antagelig forlanget hele spilletiden jeg oprinnelig betale for gratis om jeg skulle gitt de en ny sjanse + en skriftlig unnskyldning for hva de gjorde mot oss "gamere".

Det er sikkert mulig noen veldig veldig få personer vil returnere, men de aller fleste av oss har lært leksa vår -- at man ikke kan stole på funcom, med to launch fiaskoer bak seg. Det virket ikke som Funcom hadde lært NOE som helst siden de lanserte Anarchy Online, absolutt ingenting, nada.

Eneste vi kan glede oss over er at FC forhåpentligvis går nedenom og hjem, så de får som fortjent.

Forsåvidt morsomt at folk trekker frem 1.5 og "det snart kommer DX10 innhold" som noe positivt, ettersom dette skulle også ha vært med i spillet ved launch :-)

Lenke til kommentar

Instant, jobber du i FunCom? Eller et annet spillselskap med pengesyke kreditorer som puster deg i nakken? Tviler på det, for i så fall ville du visst hvordan det er. FunCom slapp ikke nødvendigvis ut AoC når de ville, heller når eierene ville. Dette vet du veldig lite om, og jeg synes det er rart at du kan trekke så store konklusjoner ut av så lite informasjon.

(Merk at jeg ikke trekker noen konklusjoner, jeg bare forteller det jeg har hørt fra hundrevis av AoC-spillere, og andre som er interessert i FunCom og spill generelt)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Er nok et poeng der. Tror ikke FC ville released spillet slik det var om det var opp til dem, men da kreditorene og de andre som støttet det begynte å bli lei utsettelsene så fikk de nesten tvunget frem en release. Dette kommer vel antagelig aldri til å bli innrømmet av noen parter, men er mye spekulasjon rundt akkurat det emne der.

Men som over sier, skal ikke si noe at SLIK er det, men jeg er temmelig overbevist om at FC ville sluppet spillet senere om de hadde hatt muligheten for det.

Lenke til kommentar
Funcom får som fortjent. De hypet AoC til ekstreme høyder og ga ut ett bug-infisert makkverk av ett spill.

unnskyld meg, men HAR du spilt spillet i nåværende periode? Har du? Hvis nei, da har du ingen rett å skrive det du skriver nå. dette er fordi situasjonen er ganske annerledes nå..

Har jeg gjort det? JA! jeg har kjøpt spillet, og er godt i gang å lvle. Har ingen ytelsesproblemer, ingen problemer å spille selve spillet. det er folk på serverne. syns at dette er noe nytt, og litt greit å teste det ut. Men syns at "spell" effektene kunne ha vært mye bedre. Syns ikke at det er så bra, rent grafisk.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...