Gå til innhold

Hvordan skal jeg flashe BIOS?

Oovz

Anbefalte innlegg

Jeg har PCen med specs i signaturen, og nå har jeg lyst til å flashe bios siden det vil gi en nokså stor ytelsesforbedring. Jeg lastet ned nyeste Biosversjon fra Abits hjemmeside, og nå skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Den må vel på en floppy, og så må jeg vel boote med den floppyen, men er det ikke noe mer jeg trenger å gjøre enn å legge filen på en floppy og boote med den? Håper noen kan hjelpe meg med dette :roll:

Takker for alle svar, mvh Oovz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har PCen med specs i signaturen, og nå har jeg lyst til å flashe bios siden det vil gi en nokså stor ytelsesforbedring. Jeg lastet ned nyeste Biosversjon fra Abits hjemmeside, og nå skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Den må vel på en floppy, og så må jeg vel boote med den floppyen, men er det ikke noe mer jeg trenger å gjøre enn å legge filen på en floppy og boote med den? Håper noen kan hjelpe meg med dette :roll:

Takker for alle svar, mvh Oovz

Det står bra forklart både i instruksjonsheftet/manualen som fulgte med hovedkortet og også på Abit sin hjemmeside

Lenke til kommentar

Fant fremgangsmåten i manualen. Takk for tipset.

Har hørt om mange som har fått kjempetrøbbel etter å ha brukt disse windows flashing-programmene, så jeg bestemte meg for å gjøre det med en bootfloppy.

Det virker som bare rakker'n, med mange nye innstillinger og valg. Ikke var det vanskelig heller.

Takk for all hjelp og alle tips.

Mvh, Oovz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...