Gå til innhold

Spill vi vil se igjen

Anbefalte innlegg

UFO: Enemy unknown med xp, proper oppbygging og spesialisering av soldater, omfattende research-tre, modifisering og kombinering av items ala Jagged Alliance, battlescape som blir laget av bilder fra Google earth.

Jeg blir mo i knærene bare av tanken. :)

Så enig så enig! Elsker det spillet, ville blitt skikkelig gøy med dagens teknologi :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært helt sjeft å få en remake av Secret of Mana eller Giana Sisters. :lol:

Ikke akkurat en remake, men Secret of Mana kan kjøpes på Wii Shop og spilles på Wii. Giana Sisters er jo utrolig likt Super Mario Bros ( faktisk så likt at det ble trukket tilbake fra butikkene etter kort tid.. ) som jo har hatt mange oppfølgere.

Jeg tror sikkert mange av disse spillene hadde gjort seg som relanseringer med oppgradert grafikk til en lav pris, evt. nedlastbart til en eller flere konsoller ( som f.eks. Prince of Persia Classic ), men faren er jo overhengende for at en komplett remake hadde "drept" mye av magien fra originalen. Nå er det jo sånn at man forventer mer innhold i et spill til 5-600,- kr i dag enn man gjorde for 15 år siden, og jeg tror ikke mange hadde syns f.eks. Stunt Car Racer med *bare* ny grafikk hadde forsvart en pris på 499,-. Dersom man vil lage et spill til fullpris må det mer innhold til, og da skal man holde tunga bent i munnen for å ikke tråkke istykker det originale innholdet.

Men sånn utenom det, så er det flere spill både på denne lista og som er nevnt i tråden som jeg gjerne skulle sett en BRA remake til :)

Lenke til kommentar
Etter den gedigne skuffelsen nye Colonization var, vet jeg ikke om jeg vil ha et nytt SMAC :(

Ja, de har gjort en dårlig jobb med col, og ikek ser det ut til at de oppdaterer det heller. De må ta seg litt sammen før de skal gjøre noen remake av SMAC. Ellers hadde jeg også gjerne sett syndicate på lista, det er et fin-fint spill for en remake.

AtW

Lenke til kommentar
Hadde vært helt sjeft å få en remake av Secret of Mana eller Giana Sisters. :lol:

Ikke akkurat en remake, men Secret of Mana kan kjøpes på Wii Shop og spilles på Wii. Giana Sisters er jo utrolig likt Super Mario Bros ( faktisk så likt at det ble trukket tilbake fra butikkene etter kort tid.. ) som jo har hatt mange oppfølgere.

Personlig så likte jeg alltid Giana Sisters mye bedre enn Super Mario spillene, og det hadde jo tross alt musikk som var komponert a selveste Chris Huelsbeck, i motsetning til den kjedelige Mario musikken. Men for all del, Mario spillene er bra de, men det er liksom ikke den samme sjarmen over dem.

Jepp, har allerede SoM på Wii'en, helt konge spill.

Men hadde SoM fått en slik remake som Bionic Commando, hadde jeg vært superfornøyd. :lol:

Lenke til kommentar

Bra artikkel, koste meg jeg!

De på listen jeg helst vill se er nok en ordentlig rally simulator, med ordentlig g25 støtte!

Og selvsagt et skikkelig "behind enemy lines" spill hadde vært rimelig heftig med dagens teknologi.

Derretter et survival spill, sette opp feller for å fange rådyr til mat. Gjemme maten i trærne før du drat fra leirstedet slik at ikke bjørnene spiser den opp. Klatre i evigheter for å komme opp på fjelltoppen bare for å forstå hvor fortapt i villmarken du er.

Lenke til kommentar

Jeg kom aldri helt inn i Hunter, men det minner meg om Midwinter, som var kanonbra.

I Midwinter var man plassert på en øy full av snø. Onde makter hadde invadert, og det var opp til helten å rekruttere befolkningen på øya til motstandsbevegelsen.

Spillet hadde "alt". Det var ikke lett å ta seg fram i terrenget, selv om man hadde f.eks. snowmobiles, ski, hangglider, snøskuter å ta seg fram med. For å forsvare seg mot fienden hadde man raketter, sniper gevær, etc.

Men skyting var langt fra det viktigste aspektet. For det første var det vanskelig å overleve ute i snøen, for det andre måtte man tenke strategisk. Klarte man å rekruttere nye støttespillere (ikke alle var like gode venner med hverandre), så åpnet det seg nye muligheter. De nye medlemmene av motstandsbevegelsen kunne man nemlig gi nye ordre. På den måten kunne person A sendes ut til hytta til person B og C, mens en selv dro for å sabotere f.eks. et lager slik at det ikke kommer i fiendens klamme hender.

Hele befolkningen på øya (32 stykk) hadde forskjellige stats og egenskaper. Fikk man et skolebarn på laget, så kunne man sende dem trygt bak fiendens linjer. Fikk man den gamle professoren opp til radiotårnet oppe i fjellet, så kunne man blokkere fiendens signaler. Mulighetene og detaljene var fengslende, inspirerende og ekstremt underholdene.

Skjermbilder:

Skjul

post-104-1095199478_thumb.png

Hovedpersonens stats

Ute på ski

post-153-1095202747_thumb.jpg

Hele den snødekte øya

Vil ha remake på denne!

Er det forresten lov å legge ut links til remakes av gamle klassikere på forumet?

Lenke til kommentar
Meget god artikkel! Alle de timene jeg brukte på Street Rod var vel investert. Og det var et betydelig antall!

Var veldig fan av simulatorer da jeg var yngre, så i tillegg til de spillene artikkelforfatteren har ramset opp vil jeg legge til livssimulatoren"Jones in the Fast Lane", handelsbåtsimulatoren "High Seas Trader" og spillet hvor man skal drive sin egen TV-kanal - Mad TV.

Ellers har jeg alltid vært veldig fornøyd med Anno-serien, og da spesielt Anno 1602.

To andre spill i en liten annen retning, er "Pizza Tycoon" og "Constructor". Constructor fikk en oppfølger, men den klarte aldri helt å bygge nok videre på grunnlaget som ble lagt i det første spillet i serien. Begge disse spillene er humoristiske tycoon-spill, hvor målet er å bli ledende i sitt marked. Begge involverer også en tycoon-side, og en mørkere side med mafia og mørkemenn.

WOOOHOOOO

Jones in the Fast Lane har jeg lett etter i mange år nå. Eller var vel heller at jeg prøvde noe lignende i flash. Da kom jeg på at jeg pleide å spille noe sånt når jeg var mindre:D :rolleyes:

husket ikke navnet takk<3

Endret av Rulator
Lenke til kommentar
Jeg kom aldri helt inn i Hunter, men det minner meg om Midwinter, som var kanonbra.

I Midwinter var man plassert på en øy full av snø. Onde makter hadde invadert, og det var opp til helten å rekruttere befolkningen på øya til motstandsbevegelsen.

Jeg antar at du aldri har prøvd Midwinter 2? Det var enda mer likt Hunter enn eneren, men det var også mer variert og dypere enn begge tilsammen. Problemet med Midwinter er at det var bare snø (det ble kjedelig etter hvert) og at antallet kjøretøy var veldig begrenset. I oppfølgeren har du vanvittig mange kjøretøy å velge gjennom... kanskje over 30 forskjellige. Man kunne kjøre på land, i luften, på sjøen, under sjøen... Noen av disse kunne kjøres i flere elementer (f.e. hovercraft både på land og sjø, eller Manta-skipet som kunne fly og kjøres under sjøen). Mulighetene var ubegrenset.

Spillet minner egentlig mye om Far Cry men med mange flere kjøretøy og selvsagt muligheten til å snakke med folk osv. i stede for bare lineær og hjernedød skyting.

En remake hadde etter min mening knust både Far Cry- og The Elder Scrolls-serien.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...