Dofty_InnleggNO Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei! I det siste har Xboxen min oppført seg rart. Den har plutselig blitt veldig bråkete, ved full last er den målt til 75 dB. Når jeg starter opp Xboxen brummer den rolig ved rundt 50 dB, også gradvis sakte med sikkert så stiger viftehastigheten til den er på sitt raskeste som er øredøvende. Også hvis jeg starter opp et spill så tar Xboxen helt av, bokstavelig talt. Den høres ut som en jævla Saturn V på vei til månen! Også er det en sånn during hele tiden, med den værste resonansen du kan tenke deg. Kan ikke spille på natta for da vekker jeg foreldrene. De ber meg om å skru ned bassen på anlegget mitt... Til slutt, er dette noe jeg kan fikse selv? Eller går dette på garantien? For det virker som om viftene ikke er i toppform akkurat... Dofty Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Får X-boxen inn nok luft?, den må stå på en åpen plass slik at det kommer mye luft til. Endret 6. juni 2009 av Sputnik Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Høres ut som DVD-drevet i følge din beskrivelse. Lenke til kommentar
CREDiiBLE Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ring Microsoft-support på 800 14 174, og si akkurat det du har skrevet her. Sannsynligvis er de enig i at det er uholdbart og reparerer den gratis for deg. Lenke til kommentar
Dofty_InnleggNO Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Får X-boxen inn nok luft?, den må stå på en åpen plass slik at det kommer mye luft til. Står helt åpent under skjermen i TV-hylla. Høres ut som DVD-drevet i følge din beskrivelse.Det er viftene, fordi den bråker selv om det ikke er en DVD i drevet. Ring Microsoft-support på 800 14 174, og si akkurat det du har skrevet her. Sannsynligvis er de enig i at det er uholdbart og reparerer den gratis for deg. Da gjør jeg det, etter 1 mnd Gold går ut. Får en 1 måneders av MS, men på den måten har jeg Gold litt lenger. Endret 20. februar 2009 av Dofty Lenke til kommentar
CREDiiBLE Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ring Microsoft-support på 800 14 174, og si akkurat det du har skrevet her. Sannsynligvis er de enig i at det er uholdbart og reparerer den gratis for deg. Da gjør jeg det, etter 1 mnd Gold går ut. Får en 1 måneders av MS, men på den måten har jeg Gold litt lenger. Lurt og utspekulert. Just how I like it Lenke til kommentar
quadra800 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Mitt umiddelbare inntrykk er at CPUen blir forbannet varm. Det har sannsynligvis noe med kjølepastaen å gjøre. Selv skiftet jeg kjølepasta på min gamle 3.2GHz P4, og den sank fra 100°C til 50°C. Hvis kjøleren i Xboxen din har løsnet eller på annen måte ikke sitter patent på plass, kan kjølepastaen flyte ut og, i tillegg til overoppheting, forårsake et forferdelig griseri inni konsollen. Det kan også hende at kjøleribbene er fulle av støv. Men det beste du kan gjøre er nok å sende den inn til Microsoft. PS! Hvis det er overoppheting av CPU som er problemet kan du, før eller siden, forvente deg en uventet stopp i spillingen. Da går nemlig CPUen til helvete! Endret 20. februar 2009 av magne Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Eg har AKKURAT samme problem. Men eg tar bare på høy lyd på TV'en og så blir det ikkje så ille. Lenke til kommentar
Dofty_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Prøvde å induce(husker ikke norskt ord for det) RRoD ved å plassere en varmevifte og blåse inn i siden på Xboxen mens jeg spilte HAWX, men en sideeffekt av det var at Xboxen ble veldig stille. Så jeg sender ikke inn Xboxen allikevel. Så hvis Xboxen din bråker, ta en varmevifte og blås luft på 80 grader celcius inn på siden mens du spiller! Endret 13. mars 2009 av Dofty Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Kan jo være lort, støv og hybelkaniner som har krypt inn i Xboxen din og gjør det veldig vanskelig for viftene å kjøle den ned... Akkurat som med CPUvifter, vil den øke i fart og derfor støye mer siden den prøver å gi Xboxen den kjølingen den trenger for å ikke bli overopphetet. Lenke til kommentar
Dofty_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Ja, må ha vært noe sånt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Synes det er rart at de ikke snart kan inkludere avtagbase støvfiltre på konsoller på samme måte som man gjør på en del PC kabinetter. Når disse begynner å fylle seg med støv som da er lett synlig fra utsiden, tar man de av, fjerner støvet og setter de på igjen. 2009 og fortsatt ikke standard? Endret 6. juni 2009 av Kendu Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Fordi konsollprodusentene er livredde for at noen skal åpne konsollene, og det med rette. Det er langt flere mindre datakyndige personer eier en konsoll enn en gaming PC, og derfor er det tvilsom business å anbefale kundene å åpne opp konsollen sin. Selv tar jeg bare å blåser kraftig inn i alle åpningene en gang iblant og sette støvsugeren inntil. Ferdig arbeid. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Med støvfilter så mener jeg på utsiden av kabinettet til konsollen som jo mange PC kabinetter har benyttet seg av. Man drar de rett ut av en ramme, renser dem og skyver dem på plass igjen. MS har jo klart å plassere harddisken på utsiden da må de kunne klare å plassere støvfiltre på utsiden? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Viss det er en eldre modell av 360en så bråker mest har jeg erfart Er selv på min 4 360, dem andre bare døde av dem forbanna "feilmeldingene" Men min Elite er rolig og enda roligere når jeg innstallerer spillene dem fåe jeg gidder å innstallere heter det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå