Djtrance Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg skal nå kjøpe nytt hovedkort og minne siden de gamle er herpa, som hovedkort tenkte jeg på Asus A7N8X Deluxe/GD. Som minne er jeg MEGET usikker, jeg lette etter 512mb minne C2 men fant ingen til "min" pris. En venn trodde vis jeg kjøpte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512 Dual pack, selv om de er c2,5. Jeg er en vanelig spiller, vurderer å kjøpe Barton xp2500(ER det ikke den som er mest overklokkings vennlig av de?) som jeg skal overklokke litt. noen forslag? Mvh Djtrance Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Det står at de ikke er i din prisklasse.. Hva er da din prisklasse? Ellers så er det bare å klokke rammen opp til CL2 da Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 :smile: Jeg holder meg helst under 1200kr på minne fronten. Men det jeg lurte på var om det var noe dere ville forandre på dette? etc hovedkort? Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Noen andre som har noen forslag for bedre minne? dette hovedkortet har jo dual channel.? noen? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ved å klokke fra cl2.5 til cl2 er umerkbart.. såpass liten ytelses forskjell at det ikke er vits. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg skal nå kjøpe nytt hovedkort og minne siden de gamle er herpa, som hovedkort tenkte jeg på Asus A7N8X Deluxe/GD.Som minne er jeg MEGET usikker, jeg lette etter 512mb minne C2 men fant ingen til "min" pris. En venn trodde vis jeg kjøpte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512 Dual pack, selv om de er c2,5. Jeg er en vanelig spiller, vurderer å kjøpe Barton xp2500(ER det ikke den som er mest overklokkings vennlig av de?) som jeg skal overklokke litt. noen forslag? Mvh Djtrance Hvis du skal overklokke, så burde du heller ta en titt på Abit nf7-s eller Epox 8rda3+. Og den twinmos rammen er helt grei den. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvorfor skal du klokke? hva skal du bruke maskinen til. med en 2500+ prosessore fra AMd, er det ikke nødvendig å klokke. Hvis det er et "must" for deg at prosessoren skal klokkes, kjøp Intel. Den har høyre buss og cache, desuten er den MYE mere klokke "vennelig", nettopp pågrunn av dens lave driftstempratur. Ingen tvil om at AMD 2500+ får man mye for pengene, men i dag ser jeg ingen vits i å overklokke denne komponenten. Den er sterk nok, til det du vil kjøre av spill og programmer. Hvis du skal overklokke må du satse mer på ram, som ungår flaskehals mellom prosessor om minne. Det er viktig. (se etter Buss hastighet) 2500+ går selvfølgelig ann å klokke, men tilgjengjeld blir den veldig varm og du trenger en krafitg vifte. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=2740 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=2745 Lenke til kommentar
bambam Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 2500+ barton er en glimrendes overklokkings prossessor ps. jeg ville kjøpt Gail ram. Se hos PSData. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 en av de jeg nevnte over vurderer jeg og kjøpe selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå