Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe nytt hovedkort og minne siden de gamle er herpa, som hovedkort tenkte jeg på Asus A7N8X Deluxe/GD.

Som minne er jeg MEGET usikker, jeg lette etter 512mb minne C2 men fant ingen til "min" pris. En venn trodde vis jeg kjøpte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512 Dual pack, selv om de er c2,5.

Jeg er en vanelig spiller, vurderer å kjøpe Barton xp2500(ER det ikke den som er mest overklokkings vennlig av de?) som jeg skal overklokke litt.

noen forslag?

Mvh Djtrance

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal nå kjøpe nytt hovedkort og minne siden de gamle er herpa, som hovedkort tenkte jeg på Asus A7N8X Deluxe/GD.

Som minne er jeg MEGET usikker, jeg lette etter 512mb minne C2 men fant ingen til "min" pris. En venn trodde vis jeg kjøpte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512 Dual pack, selv om de er c2,5.

Jeg er en vanelig spiller, vurderer å kjøpe Barton xp2500(ER det ikke den som er mest overklokkings vennlig av de?) som jeg skal overklokke litt.

noen forslag?

Mvh Djtrance

Hvis du skal overklokke, så burde du heller ta en titt på Abit nf7-s eller Epox 8rda3+. Og den twinmos rammen er helt grei den.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du klokke? hva skal du bruke maskinen til. med en 2500+ prosessore fra AMd, er det ikke nødvendig å klokke.

Hvis det er et "must" for deg at prosessoren skal klokkes, kjøp Intel. Den har høyre buss og cache, desuten er den MYE mere klokke "vennelig", nettopp pågrunn av dens lave driftstempratur.

Ingen tvil om at AMD 2500+ får man mye for pengene, men i dag ser jeg ingen vits i å overklokke denne komponenten. Den er sterk nok, til det du vil kjøre av spill og programmer.

Hvis du skal overklokke må du satse mer på ram, som ungår flaskehals mellom prosessor om minne. Det er viktig. (se etter Buss hastighet)

2500+ går selvfølgelig ann å klokke, men tilgjengjeld blir den veldig varm og du trenger en krafitg vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...