TearJacK Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei. har en 40Gb PS3 (37Gb) når jeg teller alt jeg kan se under Games og Games utility er det ca 10GB som er borte. finner heller ikke noe måte og se hva som er på hdd, hater og ikke ha kontroll over hva som er lagret der. noen tips? Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Quote fra et annet forum :heh, well, the 80GB actually formats to 74GB. Then, when you turn on the system for the first time, you are actually going to have something like sixty-something GB free, because the PS3 system reserves the rest for Admin purposes. Dette er da 80 gigen så det er vel noe mindre på 40Gben Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 jøss, det var vell mye, så da er det egentlig ca 27GB på 40GB? Lenke til kommentar
Raoul Duke_InnleggNO Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Her er en fin artikkel om dette med advertert diskplass vs. faktisk diskplass; http://compreviews.about.com/od/storage/a/ActualHDSizes.htm Based on this, for each Gigabyte that a drive manufacturer claims, they are over reporting the amount of disk space by 73,741,824 Bytes or roughly 70.3 MB of disk space. So, if a manufacturer advertises an 80 GB (80 billion bytes) hard drive, the actual disk space is around 74.5 GB of space, roughly 7% less than what they advertise. Så på en 40GB disk vil da faktisk størrelse tilsvare ca. 37GB, hvor mye som er reservert for selve operativsystemet og andre "admin-purposes" vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 jøss, det var vell mye, så da er det egentlig ca 27GB på 40GB? Nei, det er proposjonalt. For det første så er produsentene litt kjipe når det kommer til det å opplyse om hvor stor en disk er. De regner en gigabyte som 1000megabyte, mens det praktisk talt er 1024. Dette er ikke så farlig når vi snakker om disker på 10-20gb. Men når du kommer opp i 100 og kanskje 200gb så vil du merke at store mengder av den lovte dataen er borte. Samme er det på de med 80gb. Så en 80gb blir 78gb. En 500gb blir 488gb i realiteten. På playstation er det også pluss de som er reservert til administrative handlinger. Setter du opp at du også vil ha en partisjon til linux, så blir den også 10gb, som du ikke får tilgang til gjennom XMB. Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 ja derfor jeg skrev 37gb som er den tilgjengelig. men 10GB som er satt av til annet er vell mye. så altså jeg kan bruke 27GB, siden jeg ikke finner de 10GB, hva som blir brukt til det. Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis du har Home er vel det 3,7 GB. Men 10 hørtes mye ut, ja Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 er det noen måte og se hva som er på disken, slik man kan på xbox? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du kan gå på game data. Der ligger alt som er blitt installert av spill. Det kan fort spise opp GB. (gigabyte, ikke great britan ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå