Hr. Jenssen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Jeg satt her om dagen og tenkte at det kanskje er på tide å bytte ut mitt gode gamle Cambridge Soundworks 4.1-anlegg før det smuldrer opp til støv. ... Men ærlig talt, så er høytalere noe jeg ikke har peiling på. Jeg har hatt god erfaring med Creative, det virker som de har gode høytalere til lave priser - men utover dette, er det fint lite jeg vet. Watt og frekvenser og what-not er gresk for meg. Det eneste jeg vet, er at jeg liker høy, klar lyd - med en god, buldrende bass. Uansett, jeg ønsker å kjøpe meg et nytt surround-anlegg, og har sett litt rundt. Prisen er ikke det aller viktigste, men jeg har selvfølgelig lyst på et anlegg som gir meg valuta for pengene. ... Er det egentlig vits med 7.1? Eller er 5.1 like godt? 5.1 er uansett det laveste antall høytalere jeg har lyst til å gå. Jeg har sett litt på Logitech G51, som for tiden selges til redusert pris hos Komplett.no. Er dette et anlegg verd å satse på, eller finnes det bedre alternativ (b.la i forhold til pris) der ute? Kom gjerne med anbefalninger utifra egne erfaringer. Høytalerne skal brukes til alt av lyd i leiligheten. Film, musikk, gaming, osv. På forhånd takk for alle forslag. Endret 17. februar 2009 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg satt her om dagen og tenkte at det kanskje er på tide å bytte ut mitt gode gamle Cambridge Soundworks 4.1-anlegg før det smuldrer opp til støv. ... Men ærlig talt, så er høytalere noe jeg ikke har peiling på. Jeg har hatt god erfaring med Creative, det virker som de har gode høytalere til lave priser - men utover dette, er det fint lite jeg vet. Watt og frekvenser og what-not er gresk for meg. Det eneste jeg vet, er at jeg liker høy, klar lyd - med en god, buldrende bass. Uansett, jeg ønsker å kjøpe meg et nytt surround-anlegg, og har sett litt rundt. Prisen er ikke det aller viktigste, men jeg har selvfølgelig lyst på et anlegg som gir meg valuta for pengene. ... Er det egentlig vits med 7.1? Eller er 5.1 like godt? 5.1 er uansett det laveste antall høytalere jeg har lyst til å gå. Jeg har sett litt på Logitech G51, som for tiden selges til redusert pris hos Komplett.no. Er dette et anlegg verd å satse på, eller finnes det bedre alternativ (b.la i forhold til pris) der ute? Kom gjerne med anbefalninger utifra egne erfaringer. Høytalerne skal brukes til alt av lyd i leiligheten. Film, musikk, gaming, osv. På forhånd takk for alle forslag. Jeg har G51 stående hjemme, og det fungerer helt greit. Settet har gode innstillingsmuligheter og låter meget bra sett opp mot prisen. Har også prøvd litt andre 5,1-sett, og av de til mellom 700 og 1 500 kroner jeg har testet er G51 blant de beste. Og når prisen er helt nede i under tusenlappen ser jeg ingen grunn til å ikke satse på det. Har du lyst til å bruke mer penger kan du selvsagt går for et sett med 7.1, digitale innganger og så videre, men om de bare skal brukes sammen med pc-en uansett, ser jeg vel ikke helt poenget... Det du har er det gamle Creative Cambridge Soundworks i hvit/grå, med fire små satelitter og en liten sub? Som kom med skikkelig pinglete stativt til bakhøyttalerne? Har/hadde det samme selv, men har ikke brukt det på snart 10 år. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 No har eg egentlig ingen erfaring med rimelige 5.1 sett, sett bort ifra Logitech sitt Z-5500 som eg har hatt noen år sjøl. Har blitt brukt mye til film og spill, og må vere noe av de bedre kjøpene eg har gjort! Det funker fjell til sitt formål, og man kan prestere å få politiet på døren ein fuktig kveld i samvær med det gode felleskap :rolleyes: Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det du har er det gamle Creative Cambridge Soundworks i hvit/grå, med fire små satelitter og en liten sub? Som kom med skikkelig pinglete stativt til bakhøyttalerne? Har/hadde det samme selv, men har ikke brukt det på snart 10 år. Hehe. De e rætt. Det begynner å bli en god del år siden jeg fikk dette. Stativet husker jeg ikke engang. Jeg festet høytalerne til veggene. Ellers, takk for svarene. Jeg skal også sjekke ut Z-5500, så får vi se hva jeg ender opp med. Om noen andre har andre anbefalninger, er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Sitter selv med Cambridge 5.1 Den er 10 år gammel og arvet etter heftig bruk at fattern, og fungerer fortsatt bra. Aldri opplevd en eneste feil Kvalitet på gamle ting er det hvertfall. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341556 er jo helt herlig. En kompis av meg har den. Kjipt på lan når han er den eneste som faktisk hører noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Fikk G51 sette for en liten uke siden, herlig bra saker Anbefales. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har hatt Logitec Z-5500 i 2 år nå. Anbefales på det varmeste Lenke til kommentar
TwoDogs Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor ikke bare gå for ett hi-fi hjemmekino anlegg når man først er i gang? Har selv en 5.1 forsterker med 100 watt per utgang... -t Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det ligger jo for eksempel en viss prisforskjell der. Og så har man dette med at noen kanskje ikke har bruk for det, for lite plass, får ikke brukt det pga lytte vegger osv. Folk er rett og slett forskjellig. Men jeg er litt enig med deg om at det iallefall burde brukes noen ekstra kroner om man først skal kjøpe lyd. Kjøp iallefall noe som kan brukes til mer enn bare èn ting. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har hatt Logitec Z-5500 i 2 år nå. Anbefales på det varmeste Da er vi 2. Ikke av den beste sorten, men holder i massevis Mye lyd for penga! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå