Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei ikke når det er helt feil, WaW har ingenting til felles med Battlefield Vietnam, har ingenting med Vietnam å gjøre og du har heller ingen tett skog å bevege deg gjennom. COD spillene er og forblir utrolig arkade og generisk. Battlefield Vietnam var ordentlig krig og er blant beste spillene som har vært i Battlefield serien. Så bare reagerer på å hele tatt sammenligne det med WaW.

wow, det var en tett skog...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville foretrukket alternativ historie: tredje verdenskrig cirka 1985. Tenk deg bare scenarioet. Den store stygge russiske bjørnen har tasset over grensa og h*lvetet bryter løs. Du kan spille som amerikansk soldat/Marine, britisk SAS-soldat, vest-tysk soldat, eller norsk vernepliktig(!) med alle de leketøy dette medfører. Nevner kjapt M16, AG3, SA80, MP5, M4, Carl Gustav, AK-74, Dragunov, RPG-7, etc. Dette kan bli bra saker, og tenk bare på multiplayeren!

Lenke til kommentar

Er ikke kommet noe info, men jeg kjenner smått en av utviklerne i spillet, Alex Royce, og han drev og postet masse bilder fra Kina og Japan osv på et forum vi begge er på. På bildene var det både han og mange andre fra Infinity Ward, og også mange bilder av militære kjøretøy, bygninger osv. Dette viser til at de har dratt ned dit for å få referanse bilder ++.

Lenke til kommentar
Jeg personlig ville foretrukket alternativ historie: tredje verdenskrig cirka 1985. Tenk deg bare scenarioet. Den store stygge russiske bjørnen har tasset over grensa og h*lvetet bryter løs. Du kan spille som amerikansk soldat/Marine, britisk SAS-soldat, vest-tysk soldat, eller norsk vernepliktig(!) med alle de leketøy dette medfører. Nevner kjapt M16, AG3, SA80, MP5, M4, Carl Gustav, AK-74, Dragunov, RPG-7, etc. Dette kan bli bra saker, og tenk bare på multiplayeren!

Gjør om datoen til 2010, så snakker vi. + litt nyere våpen. Har du sett ''Framtidens våpen'' på Discovery Channel?

Lenke til kommentar

Gjør om datoen til 2010, så snakker vi. + litt nyere våpen. Har du sett ''Framtidens våpen'' på Discovery Channel?

*host* cod4 foregikk i 2011. isåfall ville vel framtidens våpen vært med i cod4 óg?

men jeg likte forslaget til Eeobroht, spille som norsk soldat hadde vært kjempenice.

Endret av Såpe
Lenke til kommentar

Har ingen ting i mot et vietnam spill i COD serien.

Skjønner heller ikke hvorfor ikke 2.verdenskrig spill aldri gir deg muligheten til å spille som både Allierte og Tyskerne.

Ellers har jeg heller ikke noe imot et 2ww spill som har satt handlingen her i Norge, noe àla filmen " Ni Liv". :)

Kanskje Funcom kommer med et spill til filmen "Max Manus"? :D

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvorfor ikke 2.verdenskrig spill aldri gir deg muligheten til å spille som både Allierte og Tyskerne.

Ellers har jeg heller ikke noe imot et 2ww spill som har satt handlingen her i Norge, noe àla filmen " Ni Liv". :)

Hvem vet!? De kommer jo med AoC til 360, så alt kan skje ;)

Lenke til kommentar

Det finnes vel spill hvor man får spille som tyskere, men da hovedsaklig strategispill. Ellers har man jo Battlefield 1942 som lar en spille som både tyskere og japanere om man ønsker det. Men det er et relativt rendyrket multiplayer-spill som ikke tar for seg så mye av selve historien rundt andre verdenskrig. Litt av problemet er nok at andre verdenskrig fortsatt er for nært tidsmessig sett, til at det ville være legitimt å gi ut et spill hvor man kan spille som de "onde". Det er fortsatt gjenlevende fra krigen som lever idag, og å utvikle et spill hvor man får kjempe for riket som henrettet seks millioner jøder ville ikke være helt ok.

Man kan selvfølgelig poengtere med at den jevne tyske soldat sannsynligvis slett ikke var nazist, men kjempet for fedrelandet og familien sin. Kanskje følte de seg tvunget til å delta i krigen. At man får spille som tysker betyr ikke nødvendigvis at de trenger å representere karakterene i spillet som de største Hitler-tilhengerne. Men det er et følsomt historisk tema dette her, og det tar nok litt tid før noen tør å utvikle et spill hvor spilleren får delta på den tyske siden.

Lenke til kommentar

Likte det forslaget:)

Lenke til kommentar

Likte det forslaget:)

Jeg også, men heter det ikke AK-47? Det står AK-74 i posten :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...