Sephiroth Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg lurte på om jeg kan kjøre en HDD på FAT32 (den HDD som OSet ligger på) og andre HDD med NTFS?? Og i det hele tatt kan jeg flytte data mellom FAT32 & NTFS. For så å formatere FAT32 disken å gjøre den om til NTFS. Sephiroth Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Svaret er ja på begge spørsmål, men du trenger w2k eller xp for å lese ntfs disken. I win98 kan du ikke lese ntfs disken. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Oki takker... Kjører XP så det skal ikke vere no problem :smile: Sephiroth Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Du trenger ikke å formatere for å konvertere til NTFS. Kommandoen "convert c: /fs:ntfs /v" vil konvertere en fat/fat32 partisjone (i dette tilfellet c: partisjonen) til NTFS. Partition Magic kan også brukes. Gå inn på hjelp funksjonene i XP og søk på "convert fat to ntfs" for å sjekke ut alle de forskjellige parametrene du kan bruke. Du bøk nok også kjøre en chkdsk/f og defragmentere disken for sikkerhetsskyld før du gjør dette. [ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-02-03 23:35 ] Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Er ikke du CCNA og MCP i Windows 2000 du, Sephiroth? Da burde du vite dette. :smile: Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Man kan aldri vere for sikker når det er snakk om DATA (filer) vil ikke risikere å miste noe av det jeg har.. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 05:49, Sephiroth skrev:Man kan aldri vere for sikker når det er snakk om DATA (filer) vil ikke risikere å miste noe av det jeg har.. Jeg tror ikke du bør bruke tittelen MCP, når du spør om det går an å flytte data mellom disker formattert med FAT32 og NTFS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå