Gå til innhold

Anmeldelse: Street Fighter IV (X360/PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg husker Street Fighter 2 fra jeg var en liten guttunge, men jeg er ikke interessert i å legge ned så mye tid i et spill jeg føler jeg får så lite igjen for som i et slossespill.

 

Noen som kan si noe om hvordan Mortal Kombat vs Marvel er i forhold til SF4? Tenker mest på vanskelighetsgrad.

 

Har null erfaring med buttonmashing, bare vet at jeg ikke egentlig liker genren. Men jeg er hypp på å utvide horisonten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synest det er lettest å sitte med kontrollen på (ene) fanget når jeg spiller slike spill, men da kommer jeg støtt og stadig borti de utrolig irriterende R2 og L2 som mildt sagt sitter på undersiden av PS3 kontrollen. ARGH! Fikk snabla lyst å file bort den nederste delen av de knappene.

Etter å ha ødelagt hendene mine med snømåking og SFIV så har jeg nesten konkludert med at PS3 kontrollen er søppel. :rolleyes:

 

RAAAGE! :angry:

 

Synest spillet er bra, men tror jeg må ha meg en sånn madcatz kontroller eller den fjøla som er enda større. :)

Har du prøvd disse? http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/...S3/Product.html

For meg ble det en ny verden med PS3 kontrollen som jeg hittil nesten har hatet

Lenke til kommentar

fikk såvidt testa online i går. jeg møtte folk med blinkende latency.. Altså den har jo X anntall hakk grønn/rød (good/bad) de folka jeg fikk kontakt med så viste det ingenting og latency merket blinket. Ikke positivt med andre ord.

 

Det lagga en del, men var faktisk spillbart. Tipper det var en nisse i japan eller noe. Jeg vant så fikk masse bling rewards:) blir vel lettere å finne folk fra freddan;)

Lenke til kommentar

Etter å ha vingla litt fram og tilbake, fall eg til slutt for fristelsen, og la inn ei bestilling på dette spelet. I utgangspunktet er eg litt skeptisk til heile sjangeren, som eg synest har stått ganske stille sidan Virtua Fighter. Spela er vanlegvis polerte og får gode karakterar, men gir relativt lite for pengane.

 

Likevel fall eg altso for fristelsen denne gongen. Kvar gong eg tenkte at det vart for dårleg valuta for pengane, fekk eg auge på eit skjermskot der det var t.d. Ryu vs Guile, eller Dhalsim vs E.Honda, og då vart nostalgien sterkare enn den kritiske sansen. :)

 

Ryu - E. Honda - Blanka - Guile

Ken - Chun Li - Zangief - Dhalsim

 

Kay

Lenke til kommentar
Spilte mye street fighter på SNES. Har ikke konsoll, og det er synd akkurat nå, for dette så sykt bra ut!

 

Tekken, ta deg en bolle :p

 

Street Fighter IV har en sinnsykt lang vei for å komme i nærheten av Tekken. Der har du langt mer tekniske ferdigheter og ikke noe superkrefter med i bildet. Street Fighter er typisk standard 2d bevegelses kampspill. Street Fighter er morroe spill men Tekken forblir det mest seriøse slåssespillet for min del :)

Lenke til kommentar
Etter å ha vingla litt fram og tilbake, fall eg til slutt for fristelsen, og la inn ei bestilling på dette spelet. I utgangspunktet er eg litt skeptisk til heile sjangeren, som eg synest har stått ganske stille sidan Virtua Fighter. Spela er vanlegvis polerte og får gode karakterar, men gir relativt lite for pengane.

 

Likevel fall eg altso for fristelsen denne gongen. Kvar gong eg tenkte at det vart for dårleg valuta for pengane, fekk eg auge på eit skjermskot der det var t.d. Ryu vs Guile, eller Dhalsim vs E.Honda, og då vart nostalgien sterkare enn den kritiske sansen. :)

 

Ryu - E. Honda - Blanka - Guile

Ken - Chun Li - Zangief - Dhalsim

 

Kay

 

Er enig med deg, og jeg falt også for nostalgien og la inn en bestilling. Hadde mye gøy med Street Fighter på SNES. Pleide som regel å være Ryu, Blanka eller E. Honda. Slet alltid med Dhalsim og de lange armene og beina hans. Vega var også en tøff nøtt siden han hoppet og spratt hele tiden.

Lenke til kommentar
Spilte mye street fighter på SNES. Har ikke konsoll, og det er synd akkurat nå, for dette så sykt bra ut!

 

Tekken, ta deg en bolle :p

 

Street Fighter IV har en sinnsykt lang vei for å komme i nærheten av Tekken. Der har du langt mer tekniske ferdigheter og ikke noe superkrefter med i bildet. Street Fighter er typisk standard 2d bevegelses kampspill. Street Fighter er morroe spill men Tekken forblir det mest seriøse slåssespillet for min del :)

 

Street Fighter har mer dybde enn Tekken. Tekken er et spill hvor man kan button mashe seg til seier, dette er noe du sjeldent ser i Street Fighter spillene. Dessuten har Tekken noen seriøse problemer med karakterene sine. Eddie/Christie f.eks burde rett og slett bli kasta ut av spillet. Joa Street Fighter har hatt disse problemene selv, men i Street Fighter 4 er de borte. Jeg tviler på at Tekken 6 kommer til å fjerne disse problemene som fortsatt eksisterte i Tekken 5. Men Tekken er herlig når du vil duke it out med noen som ikke har rørt et slåss spill før (Så lenge de ikke tyr til broken characters.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...