Gå til innhold

Savage 2 - Det beste fra alle sjangre! [*NÅ GRATIS*]

Anbefalte innlegg

ad2cbe4e78f471c18e4af5204cde0a52.PNG

Nå some Savage 2 (endelig) har blitt gratis for alle sammen, vet jeg at flere har blitt interesserte i å prøve ut dette fantatiske spillet. Spillet har vært i mange forandringer siden release i vinter (2008), for den som prøvde spillet på den tiden anbefales det å prøve det nå, alt har blitt så mye bedre, polert, nye units, forandret på en ny og bedre melee, du vil ikke tro det før du ser det med dine egne øyne :).

Er du en som liker å kommandere (noe ala warcraft 3?), eller liker du FPS, kanskje liker du RPG sjangeren og sist men ikke minst tredjeperson? Savage 2 har samlet det beste fra alle spill sjangere, en veldig unik sjangertype og fortjener en større spillerbase!

Hva er Savage 2?

Vi har tidligere fortalt om det onlinefokuserte action/strategispillet Savage 2. Nå har vi blitt fortalt at det er blitt gratis å spille, og at demokontoer har blitt omgjort til fullversjon-kontoer. Savage 2 er et sanntidsstrategispill der de individuelle enhetene styres av menneskelige spillere (som opplever det hele som et actionspill). - Gamer.no

Hvordan bli med?

Hjemmeside

Lag konto (gratis)

Last ned spillet

Bilder:

ss156_tn.jpgss154_tn.jpgss149_tn.jpgss135_tn.jpg

ss138_tn.jpgss142_tn.jpgss131_tn.jpgss153_tn.jpg

ss155_tn.jpgss150_tn.jpgss137_tn.jpgss139_tn.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Personlig synes jeg spillet var altfor ubalansert og uhyre laggete på internett, i tilegg til at LAN-funksjonen ikke funker med mindre man er seks stykker eller flere, noe som trekker ned karakteren mange hakk for min del.

Lenke til kommentar

Når var det du prøvde spillet sist? Helt siden desember har Savage 2 blitt oppdatert med et helt nytt slåss system, samt fjernet majoriteten av bugs og ubalanser.

Spillet er helt annerledes enn da du forhåpentligvis prøvde dette, tror det vil bli en positiv overraskelse.

En review av Savage 2 som ble skrevet nylig i og med at de gamle reviewene ikke holder pga. de massive forandringene --> http://www.truegameheadz.com/blogheadz/sav...nging-the-game/

En video som viser de nyeste forandringene (fra 1.7.0, vi er nå i 1.7.9):

Human - Scout gameplay (se i HD):

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg spilte det i slutten av januar, så jeg vet ganske godt hvordan det er, og til tross for at det var et genialt spill så var det fortsatt for mye lag og småting som plaget meg med det til at det ble det helt store.

Lenke til kommentar
Laster det ned nå, i følge reviews er det litt komplisert, såvidt jeg har skjønt er det et "rts" der man spiller hver enkelt unit? Noen tips/triks, evt en god guide for en som aldri har spilt savage spillene før?

Du kan ta en titt her --> http://www.savage2guide.com/index.php/Main_Page

Det beste er vel å se på flinke spillere spille eller spille sammen med en venn som kan spillet :).

Jeg spilte det i slutten av januar, så jeg vet ganske godt hvordan det er, og til tross for at det var et genialt spill så var det fortsatt for mye lag og småting som plaget meg med det til at det ble det helt store.

Hvis du er interessert i å gi spillet en ny sjanse kan vi nok spille på en mindre server for å forhindre lag, blir veldig morsomt når man spiller med venner/clan :).

Moderatornotis: Merget en dobbelpost. Snorre.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Ny patch kommer ut idag!:

Version 1.8.0

-------------

*** We strongly recommend removing any installed interface mods before applying this patch. The authors of such mods will need to need to evaluate the changes in this patch and make updates as necessary.

Interface:

- New server browser

* Quick connect button - connect to a populated server with the best possible ping. Will fall back to an empty server if all populated servers are full. Checkbox for official servers only or all servers.

* View persistent item vault items from the server browser.

* Various improvements, more information, and clarification of interface elements.

Voice commands and Notifications:

- Completely new set of voice commands and audio notifications.

* Roles are as follows: human commander, human announcer (notifications), human action player, beast commander (Ophelia), beast announcer (notifications), beast action player.

* Added specific structure under attack notifications.

* Full set of commander-specific voice commands.

* Squad-member-specific and squad-officer-specific voice command menus (will only show the appropriate menu).

* New "Your skill is unmatched!" kill streak notification at 15 kills.

* Team and enemy team upkeep unmet notification sounds.

* New stronghold/lair damage notifications - (Heavy damage at 60%, burning/fading at 35%, nearly destroyed at 15%, and victory/defeat at 0%).

Squad Officer:

- Squad officer orders (opened by pressing 'F') now uses action player sound set - can now tell the difference between officer and commander orders.

- Squad officer follow order modified to "Defend target" - can be used to issue defend unit and defend building orders.

- Rally command reworked - has new audio notification and issues a move order to the officer. Can be used as an officer flag.

Balance:

Hunter:

- Wingspin duration reduced to 3 seconds from 6 seconds.

- Wingspin cooldown time lowered to 20 seconds from 30 seconds.

- Wingspin block meter damage increased from 19 per hit to 25 per hit. Three strikes from a wing spin should fully break a player's block meter.

Shaman:

- Chant of Restoration now uses about 29% less mana.

Misc:

- Fixed several outdated ability descriptions.

Lenke til kommentar

Spillet er ekstremt morsomt når du spiller med venner. Har hørt mye blandet om Darkfall Online, blir nok mange som returnerer til Savage 2 når noen forstår at Darkfall egner seg for "hardcore" MMORPG PVP spillere.

Hvis noen er interessert i å spille idag eller imorgen, PM meg eller skriv her så kan vi spille sammen ;).

Endret av EvilLeader
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Laster det ned nå, i følge reviews er det litt komplisert, såvidt jeg har skjønt er det et "rts" der man spiller hver enkelt unit? Noen tips/triks, evt en god guide for en som aldri har spilt savage spillene før?

Du har sikkert funnet det ut for lenge siden, men jeg nevner det i og med at sjansen for at denne tråden kommer til å bli funnet av andre som ikke har spilt før og som lurer på det samme som deg.

Når du starter spillet for første gang kommer det opp en beskjed som ber deg om å prøve deg på en toturial som tar deg gjennom alle basic tingene med spillet (gjennom hele greia blir du guida av en stemme som forteller deg hva du skal gjøre).

Etter du er ferdig med det vil du få beskjed om å bruke practise for å sette deg inn i alle classene og unitsene (dette er veldig kjekt å ha gjort før du hiver deg ut i en massiv battle).

Etter du har testa dette noen ganger vil du ha nok ferdigheter til å prøve "The real deal" ;)

Spillet ser kanskje innviklet ut på trailers og andre filmer på YouTube etc.

Mine erfaringer:

Hvis du har god erfaring med FPS (CS, BF2, CoD4 etc) vil du ha inne det vi kaller aim, noe som hjelper deg en del på veien.

Har du spilt andre spill som Oblivion vil du ikke ha noe problem med å venne deg til 3personssystemet i Savage 2.

Samt hvis du har spilt spill som WoW, AoC eller noen andre MMORPG's så vil dette også ha en viss positiv effekt på evnen din til å fatte opplegget med stats og abilities.

Tips!

Hold deg til andre spillere. (De har ofte mer peiling enn deg hvis det er din første gang)

Hør på hva den voica veiledende stemmen har å si. Han er faktisk ikke bare i veien ^^

Hvis du ikke har betalt 10 dollar for å få tilgang på Match Replay funksjonen så prøv å søk etter Savage 2 match replay på Google eller Youtube. Det er masse kule replays der som kan være til hjelp med å forstå hvordan du skal beskytte dine units/buildings eller ødelegge motstanderens units/buildings.

See you on the battlefield!

- Cocho

Lenke til kommentar

Spiller fortsatt jeg, Cocho hva heter du på Savage 2?

Aldri sett noen ved navn Cocho :), kjører en norsk clan så hvis du er interessert bare si ifra :).

For dere som virkelig vil se replays (kanskje det beste replay systemet av alle spill) så kan dere ta en titt på http://s2howto.com/component/replays/, bare si ifra hvis dere vil ha en spesifikk kamp så kan jeg legge den ut der slik at alle kan laste ned :).

Heter EvilLeader i spillet, liker å spille på litt mindre servere 20-26 spillere ;). Har spilt i over 1 år nå, spillet er veldig morsomt, hyppige med oppdateringer, det er fortsatt aktivt, så kom igjen folkens!

Lenke til kommentar
Jeg heter Lexiboij. Hva heter du? :)

Heter evilleader :D.

Ja, veldig trist at dårlige gratis spill får mer oppmerksomhet, som f.eks Operation 7, Silkroad Online etc. Savage 2 er fantastisk, med grafikken og den unike spillbarheten, hvilket server pleier dere å spille på? Henger mye på Nordic 1 eller CZ & SK serveren ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...