Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Men hvor er problemet Kendu?

 

Verken xbox 360 eller PS3 har sitt fulle potensiale satt til verks ennå, så det er ikke slik at gårsdagens spill på disse konsollene var "max" av hva konsollene tåler når det gjelder det visuelle samt det som foregår i bakgrunnen/fysikken.

 

FM3 har en ny grafikkmotor som f.eks er lettere å kjøre kontra den gamle, og at man dermed har fokusert på tyngre systemer som kan fungere i tillegg til den nye grafikkmotoren. Hvem vet?

Det jeg vet er hvertfall at Forza og Forza 2 var gode spill, så da syns jeg det kan være litt tåpelig å påstå at de tar et skritt tilbake kontra det de har gjort hele tiden, å forbedre sitt franchise. Tapt ytelse pga en skademodell ville jo vært katastrofalt og absolutt ikke noe som burde være der når spillet skal gå "gold".

 

Dekk fysikk er jo lagt til ala Live for Speed, et av de punktene jeg ser mest frem til å teste ut ettersom dette er en av de punktene som burde være der i en ordentlig simulator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Verken xbox 360 eller PS3 har sitt fulle potensiale satt til verks ennå

 

Rart hvordan enkelte faktisk kan tro dette er sant. Selv i dag finnes det sikkert folk som mener det samme om PS2 også.

 

De kan tweake og finjustere og jukse (lavere textures på enketel ting, blur moition osv) for at vi tror det skal se bedre ut, men konsoller er kun en maskin akkurat som PC med et hovedkort, grafikk kort, lydkort osv i seg.

Uansett hva man sier og gjør så er hardwaren akkurat den samme som den var for mange år siden.

 

Jeg spilte mere konsoll spill før, men innrømmer at min PC som takler alle spill i Full HD (rendres i 1920x1080, ikke oppskalert som konsoller fra lavere oppløsning, grøss!), gjerne 8x-16AA og detaljer konsollene bare kan drømme om i 60+FPS i ALLE spill så spiller jeg mest PC fortiden :)

 

Konsollen blir mest brukt i dag til avspilling av kaptein sabeltann til min 2 åring :)

 

Når det er sagt så skal jeg sikkert skaffe meg Forza 3, men ikke av den grunn at det er super grafikk (for det er det nettopp ikke) men fordi det er et konsoll bil spill.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

@Avanore:

 

Stort sett heile innlegget ditt fell på sin eigen urimeligheit. Utviklarane blir betre kjend med maskinvara, og kan på den måten utnytte den betre. Ein kan laga betre spel-motorar, som krev mindre og ytar betre. Det ser ein igjen, og igjen. Når FM2 kom, var det kanonbra - no når FM3 kjem - på akkurat same maskinvara, så når ikkje FM2, FM3 opp til strømpelesten.

 

Eit anna eksempel? Gears of War, og Gears of War 2.

 

Sjølvsagt vil ikkje denne utviklinga gå i det evige - men eg er heilt sikker på at det framleis er mykje 'juice' i både PS3 og X360.

Lenke til kommentar
@Avanore:

 

Stort sett heile innlegget ditt fell på sin eigen urimeligheit. Utviklarane blir betre kjend med maskinvara, og kan på den måten utnytte den betre. Ein kan laga betre spel-motorar, som krev mindre og ytar betre. Det ser ein igjen, og igjen. Når FM2 kom, var det kanonbra - no når FM3 kjem - på akkurat same maskinvara, så når ikkje FM2, FM3 opp til strømpelesten.

 

Eit anna eksempel? Gears of War, og Gears of War 2.

 

Sjølvsagt vil ikkje denne utviklinga gå i det evige - men eg er heilt sikker på at det framleis er mykje 'juice' i både PS3 og X360.

 

Som jeg sa, de kan tweake og tweake, men hardwaren (desverre) er og blir det samme.

Du av alle vet nok det at jeg har hatt mange timer foran konsollene, men tiden går og for min del er konsollene vi har i dag utdatert og gammelt.

Du ville nok hatt endret synspunkt om du også ble vant til å spille i 1920x1080, AA og krystallklar textures og FPS som ikke dukker under 60. Når du da skrur på konsollen etter en lang dvale og tester et par spill der, blir det desverre ikke heeeelt det samme for å si det mildt.

 

Forza 3 skal jeg nok ha, da spillet er i 60 FPS og så er det jo bil spill på konsoll ;)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Vi vet alle at konsoller har større begrensninger enn det datamskiner har, men å si at det ikke finnes utvikling innenfor konsollene er som å si at det ikke finnes ytelsesforskjell mellom alkohol og bensin i biler. Hardwaren forandrer seg kanskje ikke, men det er heller ikke hardwaren som bestemmer hvordan softwarwn vil se ut. Frem til den neste generasjonen konsoller kommer ut vil vi fortsette å se fremskritt i itnyttelsen av hardware. PS2 er jo et strålende eksempel.

Lenke til kommentar
Rart hvordan enkelte faktisk kan tro dette er sant. Selv i dag finnes det sikkert folk som mener det samme om PS2 også.

Rart hvordan folk åpner kjeften sin for å spytte ut ting de har null peil på.

 

 

De kan tweake og finjustere og jukse (lavere textures på enketel ting, blur moition osv) for at vi tror det skal se bedre ut, men konsoller er kun en maskin akkurat som PC med et hovedkort, grafikk kort, lydkort osv i seg.

Uansett hva man sier og gjør så er hardwaren akkurat den samme som den var for mange år siden.

Se på det som en bil.

 

Idag har vi muligheten til å ta ut mer effekt av en motor fra 1980 tallet kontra det de kunne på den tiden. Samme hardware, men med mer erfaring, kunnskap.

 

Slik er det med hardware. Se på grafikkkort som et eksempel.

Noen oppdateringer til dem får dem faktisk til å bli 20-30% mer effektive enn de var ved lansering, og dette kan de gjøre med konsollene også. Så jo, både x360 og PS3 har fremdeles muligheter for å bli forbedret, selv uten at man må bytte noe hardware, så lenge man bare tar bedre bruk av det som allerede er der.

 

 

 

Som jeg sa, de kan tweake og tweake, men hardwaren (desverre) er og blir det samme.

Hva er forskjellen? Det er jo akkurat det det handler om.

De lærer hardwaren å kjenne og gjør den bedre.

 

Eksempel:

Samme hardware i PC'en min oppførte seg totalt annerledes fra bios oppdatering til en annen.

På den første klarte jeg å klokke CPU'en min opp til 4,18 ghz, mens med den nye bios oppdateringen klarte jeg å få den opp til 4,30.

 

Slik er det med all hardware.

 

 

Du av alle vet nok det at jeg har hatt mange timer foran konsollene, men tiden går og for min del er konsollene vi har i dag utdatert og gammelt.

Du ville nok hatt endret synspunkt om du også ble vant til å spille i 1920x1080, AA og krystallklar textures og FPS som ikke dukker under 60. Når du da skrur på konsollen etter en lang dvale og tester et par spill der, blir det desverre ikke heeeelt det samme for å si det mildt.

 

Forza 3 skal jeg nok ha, da spillet er i 60 FPS og så er det jo bil spill på konsoll ;)

 

Hva har dette med ytelses økning av konsollene å gjøre?

 

Noen spill er bedre på PC mens andre spill er bedre/lettere på konsoll.

Lenke til kommentar

Nye bilder lagt ut ja, og en av de bilene jeg merkelig nok gleder meg mest til er denne:

http://forzamotorsport.net/en-us/media/ima...creenshot/1299/

 

Lage en old-school drifter av den, men breie kantfelger, senke den max, og en 350-400 hester burde holde! :)

 

Selvsagt, denne blir også artig:

http://forzamotorsport.net/en-us/media/ima...creenshot/1294/

 

For det meste ellers, blir det vel amerikanske muskelbiler. Håper bare det kommer flere nye av disse, enn de som er bekreftet hittil..

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt Forza 3 fra Absoluttspill for den nette sum av 438,- inkl. frakt. Hvordan klarte jeg det spør dere? Jo, ved hjelp av en taktisk bespart rabattkode fra da de klarte å sende meg en Nintendo DS jeg ikke hadde bestillt B)

 

Kanskje det mest geniale bruk av rabattkode akkurat nå for tiden ja! :)

 

Jeg selv har bestilt Collectors edition. Måtte bare ha minnepennen og nøkkelknippet. Men 749 - grøss og gru! :D Så er jeg over middels bilinteressert også da! ;)

 

Gleder meg SJUKT til denne:

FM3_Muscle_39_2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...