Gå til innhold

To nye Lionhead spill


TearJacK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal analysere litt, så ser plottet i Justice ut til å være "alle mot en", jamfør f.eks. filmen/serien "The Fugitive" der Dr. Richard Kimball blir offer for et justismord og må leve et liv på rømmen for å bevise sin uskyld.

 

Ut i fra konseptbildene er det en vri på dette. Det første bildet viser et flykrasj fra det som gjerne kan være nåtid. Antageligvis er dette ment å være en katalysator for det dominerende scenarioet som følger; "ensom mann på flukt fra loven i et fremtidsaktig samfunn".

 

Jeg gjetter på at dette blir et førsteperson/tredjeperson gun n' run, á la Half Life 2.

 

 

Survivors er lagt til et postapokalyptisk samfunn rammet av naturkatastrofer, der spillmekanikken ser ut til å dreie seg rundt overlevelse og samarbeid. Konseptbildene viser flere forskjellige gruppemedlemmer med forskjellig klær og utstyr. Av bildene kan man også se at det er lagt mye vekt på navigering i terreng. Derfor er det grunn til å anta at dette vil bli et survival action RPG. Dette underbygges også av at konseptnavnet er nettopp "survivors".

 

 

Jeg synes "survivors" ser mest lovende ut. Det ser også ut som det spillet det er lagt mest arbeid i mht. konseptutvikling. Masse potensiale og en spennende setting.

Lenke til kommentar
Tja, det spørs hva du legger i flopp det. I mine øyne er begge B&W-spillene og det siste tilskuddet til Fable-serien flopper i forhold til de forventningene som ble bygd på forhånd. Er vel ingen hemmelighet at Peter Molyneux er veldig flink til å love mye og gjennomføre halvparten av det han har lovt :)

Kunne ikke vært mer enig. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis bare om kritikkflopping, men Fable II var for meg en personlig skuffelse. Hadde forventet mye mer fra den kanten - ikke minst fordi jeg hadde brukt så mange timer og kos på orginalen. B&W klarte heller aldri helt å fenge meg.

 

Men "The Movies" derimot var et helt alright spill. Koslig, lunt og lærerikt.

Endret av credible
Lenke til kommentar

Det er lett å la seg rive med av stilig concept art, men dette ser veldig interessant ut! Likte spesielt Justice, som ga meg en Blade Runner feeling. Når det gjelder Peter M. og hans "tall tales" så er det noe man rett og slett bare må se igjennom. Han er en notorisk overdriver, som kommer av at han brenner veldig sterkt for prosjektene sine. Det er jo bra, men når han lover deg månen så bør du ikke vente mer enn en ganske stor hvit ost. Fable 2 var et veldig bra spill i mine øyne, men det var ingen revolusjon, og jeg følte aldri ekte kjærlighet slik Peter hadde lovet meg. Lionhead er en meget talentfull gjeng, og jeg gleder meg til deres neste prosjekt.

Lenke til kommentar

Nja, vi får se. Det er vel ingen av disse spillene som er i utvikling uansett, dessuten er det gamle konsepter.

 

"These are old projects that we're no longer working on," a spokesperson for the company told GamesIndustry.biz.

 

Lionhead skal forøvrig holde en tale på GDC, talen heter Lionhead Experiments Revealed - Så da får vi vel høre hva de driver med.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...