Gå til innhold

Star Wars: The Old Republic - diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skeptisk. Slåssingen ser veldig kjedelig ute kontra Tera online.

 

Ganske enig der ja, For meg ser dette ut som wow i starwars drakt. Om bare spillet hadde vært hakke bedre grafisk, og et combat system som lignet på force unleashed. DA hadde vi snakket star wars mmo. Men skal jo selvfølgelig prøve det når det kommer ut. Men akkurat nå er jeg også ganske i tvil.

Lenke til kommentar

Skeptisk. Slåssingen ser veldig kjedelig ute kontra Tera online.

 

Ganske enig der ja, For meg ser dette ut som wow i starwars drakt. Om bare spillet hadde vært hakke bedre grafisk, og et combat system som lignet på force unleashed. DA hadde vi snakket star wars mmo. Men skal jo selvfølgelig prøve det når det kommer ut. Men akkurat nå er jeg også ganske i tvil.

 

Yep, kan ikke si det bedre selv.. Det eneste som jeg ser fram til er historien, muligens space combat og rett og slett at det er Star Wars.

Ellers kan jeg si at forhåpningene mine har synket, grafikk og combat systemet imponerer meg ikke..

Vi får vel vente å se, det er da enno lenge til spillet kommer ut.

Lenke til kommentar

Har litt på følelsen SW:ToR blir mer "have good gear and attributes to win" opplegg som i WoW eller i x-antall hundre mmo's. Vil nok si et skill/action orientert combat system som vi ser i f.eks Tera Online der man må bevege seg og dodge unna slag/skudd helt selv vinner mer. Smuggler sitt Cover system er definitivt spennende, så blir nok en av de klassene jeg tester først. Skulle bare ønske combat systemet var litt mer lignende SW: Jedi Academy eller Force Unleashed, da tror jeg det hadde blitt det perfekte Star Wars spillet (for meg i det minste).

Lenke til kommentar

Combatsystem ser heilt greitt ut for meg, og det å introdusere cover til MMORPG er ein bra ting (kjem ikkje til å spele som Smuggler eller Imperial Agent, though)

Eit kampsystem som i TFU ville ikkje gått i PvP, det det raskt er hundrevis av menneske samtidig, og eg forventa ikkje noko nytt til det. Dette er eit skikkeleg online RPG, ikkje ein online grindfest som altfor mange er no.

Berre full voice-acting, fleire spelarar med i samtalar og ein skikkeleg historie er meir enn nok til å få meg til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg den store PVPeren, men det var interessant å se den ene videoen hvor en av utviklerne tilsynelatende direkte innrømmet at en smuggler ikke vil ha sjanse mot en sith i PVP. Dette er en ting jeg selv også har tenkt litt på. Det å kunne bevege seg konstant er ett av de viktigste forsvarene og angrepene i PVP, og når smuggler (og kanskje også imperial agent) er så avhengige av cover-systemet, så vil de ha en kjempeulempe i PVP. Blir spennende å høre og se hvordan PVP vil bli i spillet siden EA ikke vist noe som helst av dette enda.

 

Jeg liker meg best som ranged dps i slike spill, så det blir nok trooper eller bounty hunter på meg, eller kanskje jedi consular eller sith inquisitor som ranged dps hvis det er mulig med klassespesialiseringen som skal komme.

Lenke til kommentar

Utviklerne sa jo at klassene skulle være balanserte sånn at ikke alle velger Sith eller Jedi.. Non-force users får diverse tools imot Jedi/Siths.. som Bounty Hunter som har electro darts som stunner motstanderen eller Smuggler som har Flashbang grenades som er en AoE stun effekt, nok til å løpe vekk fra Melee range om man er imot en Sith Warrior. Vil vel uansett tro dem ikke blir helt hjelpesløse ;)

Lenke til kommentar

Kan også ta en titt Her for å sjekke noen av basic abilitiene dems..

 

Sjekk også:

Der ser man litt combat footage mot force users, bounty hunter som løper rundt å stunner Jedi's samt en Smuggler som bruker flashbang grenades. Dette vil bli veldig nyttig når det kommer til PvP. Troopers har destruktive skytevåpen og mulighet til å klinke ned folk med gunneren om man kommer nærme :p

Endret av TerraZero
Lenke til kommentar
Vi får heller kose oss med force unleashed 2, som kommer i oktober:)

 

Ja, for enern var jo på høyde med hva Bioware vet å levere. Nei, har all tro på at dette blir skambra. Forstår heller ikke hva folk klager på grafikken for. Litt tegneserieaktig grafikk, men også tilsyndelatende detaljert.

Lenke til kommentar

Eg tenkar det same som TerraZero. Ein som kjenner Smuggler-classen vil nok alltids kunne slå ein Sith Warrior, for klassane verkar veldig balanserte for meg.

 

Jeg kommer iallefall til å vente med å kommentere balanse før jeg faktisk har spilt spillet. Er små redd sith og jedi vil bli litt for overpowered siden de strengt tatt er de store kjennetegnene til star wars.

 

Vil også påstå at 1v1 er noe utviklerne ikke bør balansere rundt siden det bør gå på synergi og lagarbeid.

 

Grafikken ser greit ut for min del, tror svært få her har spilt MMO? Age of Conan er vel det eneste med virkelig god grafikk og sist jeg spilte føltes det lite massivt siden alt var instansiert opp for å fordele spillere i de samme sonene.

 

Og kamp systemet dere foreslår tviler jeg går bra i ett MMO pga antall personer og latency. Det er sikkert morsomt at 40 stykk hopper rundt og svinger febrisk med lyssabel i beste buttonmash stil, men tror levetiden på det blir heller liten.

 

Er faktisk litt skeptisk til at gruppen skal holde samtaler, ser for meg en drittsekk i gruppen som ødelegger for resten ved å ta dårlige valg :p

Lenke til kommentar

Angående samtaler: Jeg leste et sted at det var "rolling" som avgjorde hvem som fikk svare i samtaler, og at en hadde en 2 minutter lang frist på å avgi svar. Hvis dette er sant, så kan det bli kjipt å spille med folk som ikke vil det samme som deg. Skal se om jeg finner kilden.

Lenke til kommentar

Grafikken ser greit ut for min del, tror svært få her har spilt MMO?

 

Må si meg enig... Grafikk er så utrolig mye mindre viktig enn gameplay, spesielt om det går på bekostning av ytelse.

 

Og kamp systemet dere foreslår tviler jeg går bra i ett MMO pga antall personer og latency. Det er sikkert morsomt at 40 stykk hopper rundt og svinger febrisk med lyssabel i beste buttonmash stil, men tror levetiden på det blir heller liten.

 

 

Darkfall sier jeg bare. 100% aim-basert, 100% latency-trøbbel, og likevel helt avsindig underholdende.

Lenke til kommentar

Har prøvd darkfall og tror det hadde blitt litt mer kaotisk om alle der kunne hoppe 3 meter opp i luften og gjøre akrobatiske viftinger med XXL glowsticks.

 

Visse ting er MMO desverre ikke helt klar for enda, 100% aim fører ofte til problemet når svært mange skal sammen. Darkfall syns jeg iallefall viste det. Age of Conan (som sikkert er bra, for all del) tok i stor grad Massive ut av MMO med høy grafikk som gjør at man må begrense antall personer på skjermen samtidig.

Lenke til kommentar

Har prøvd darkfall og tror det hadde blitt litt mer kaotisk om alle der kunne hoppe 3 meter opp i luften og gjøre akrobatiske viftinger med XXL glowsticks.

 

Absolutt :D

 

Men det skal sies, i de tilfellene der latency og andre ytelses-messige begrensninger IKKE står i veien øker et slikt system mestringsfølelsen ekstremt i forhold til det "vanlige" systemet, og det er som regel en god ting. :)

 

Er også lettere å balansere, ettersom det viktigste å få rett i et slikt system er forholdet mellom hvor lett det er å treffe og hvor mye skade det gjør (her feilet Darkfall delvis) - hvis man treffer alt på skjermen med en spell bør det ikke gjøre store skaden, mens en sniper rifle som krever ekstrem presisjon godt kan gjøre sparke fra seg.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Eg tenkar det same som TerraZero. Ein som kjenner Smuggler-classen vil nok alltids kunne slå ein Sith Warrior, for klassane verkar veldig balanserte for meg.

Grafikken ser greit ut for min del, tror svært få her har spilt MMO? Age of Conan er vel det eneste med virkelig god grafikk og sist jeg spilte føltes det lite massivt siden alt var instansiert opp for å fordele spillere i de samme sonene.

 

Er faktisk litt skeptisk til at gruppen skal holde samtaler, ser for meg en drittsekk i gruppen som ødelegger for resten ved å ta dårlige valg :p

 

Lord of the Rings Online har ein utruleg bra grafikk også. Eg har sjølv ingen problemar med grafikken.

 

Viss nokon gjer det blir du kvitt dei, sjølv ville eg blitt forbanna viss nokon hadde gjort det (viss det berre var å øydeleggje just for the heck of it, hadde dei derimot øydelagd pga. rollespeling så blir det jo berre artig å skjelle dei ut)

 

Angående samtaler: Jeg leste et sted at det var "rolling" som avgjorde hvem som fikk svare i samtaler, og at en hadde en 2 minutter lang frist på å avgi svar. Hvis dette er sant, så kan det bli kjipt å spille med folk som ikke vil det samme som deg. Skal se om jeg finner kilden.

 

Dette er rollespeling, og når du rollespelar så må du avgjerde (enten OOC eller IC) om kva planen er. Viss du blir misfornøgd med det andre seier så kunne det openbart blitt unngått med å snakke med andre.

Trur også at dei som ikkje bryr seg om samtalar og sånt gjerne lar andre bestemme planen og kva dei skal bestemme seg for.

Dessuten så har jo folk i røynda forskjellig meiningar og forskjellige måtar å reagere på situasjonen, så det blir realistisk.

 

Mykje kan gå gale i samtalane, men like mykje kan gå gale i raids viss ein bestemmer seg for å fucke opp. Det skjer ikkje ofte, så eg tviler på at det skjer ofte under samtalane heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...