Gå til innhold

Burde jeg

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt wiien min ganske lenge nå, og den står mye stille, og hvis jeg selger den på gamestop med alle spillene blir det noe i 4000kr området, som tilfeldigvis blir sånn ca en ps3..

Er det en lur idé å bytte syns dere?

Hører vel med i beregningen at jeg har pc og x360 også da.. (og gba emulator på mobilen:p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Det spørs korleis spel du vil ha. 360 har eit mykje breiare bibliotek, og veldig mange bra eksklusive spel (halo gears of war osv..) Eg kommer ikkje på noke positive sider ved Ps3, da eg er ein hardbarska fanboy. Men har du lyst på ein ps3, så for all del, løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Sjekk spillutvalget først, å bytte fra Wii til PS3 for å oppnå det samme har ingen ting for seg. Om PS3 ikke har noen spill her og nå som fenger deg er det lite vits å investere i en PS3, du oppnår det samme for å si det slik.

Sjekk heller spillutvalget til PS3 og X360 så er du sikker at du får en underholdningsmaskin du har bruk for fra dag 1.

Lenke til kommentar

Jeg har relativt god oversikt over argumentene for og imot hver enkelt konsoll, ettersom jeg jo selger dem, jeg bare klarer ikke bestemme meg:P

Et par ekstra momenter som kanskje burde være med i en vurdering er:

Jeg jobber i spillbutikk og liker å ha prøvd litt bredt, men det er veldig lenge siden det kom noe til wii jeg har vært interressert i.

Jeg har lett etter en blue-ray spiller.

Det er en del spill til ps3 jeg er litt grumpy over å ikke få spilt (mgs4 og gt5 for å nevne et par)

Lenke til kommentar

Om du er interesert i en rå spillmaskin med store multimedia muligheter, som å se filmer fra dataen. Alt fra Blu-ray til gratis trådløs internett. Selfølgelig HOME som gir deg muligheten til å snakke med tusenvis av andre spillere. Titler som Uncharted, Little Big Planet og Killzone 2. Mye spennende med ps3en. Sats på den ^_^

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Var skeptisk til spillutvalget lenge selv, da de eksklusive titlene egentlig ikke appellerte. I den senere tiden har det dog kommet mye bra, og særlig LittleBigPlanet er noe som frister. Når man også ser litt fremover og ser at spill som God of War er på vei er det lett å bli fristet, så det spørs om jeg ikke plukker opp en boks når anledningen byr seg.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Se litt over hva du egentlig trenger med en konsoll, hvilke spill du har lyst på og om det er verdt å ha en ps3 og 360?

Hvis du har en wii som støver ned, og du har lyst på ny konsoll, anbefaler jeg deg å bytte den inn til en ps3.

Det er mange gode titler som har kommet og kommer i form av:

LittleBigPlanet.

Killzone 2.

Ratchet & Clank: Tools Of Destruction.

Uncharted: Drake's Fortune.

Resistance 2.

God of War 3.

Uncharted: 2.

Gran Turismo: 5.

+ masse annet jeg ikke har tatt med.

Tenk litt over om det er vits å bruke penger på en konsoll som på en måte gir deg samme spillfølelsen som det 360 gjør, eller om du heller bare burde spare litt penger.

Er umulig å gi en klar fasit, men en pekepinn og info. er det nærmeste en kommer.

Se på pluss og minus ved konsollen, så gjør du deg opp en mening og husk å ta med hva du isåfall ønsker å bruke konsollen til og hva du trenger den til. :)

Lenke til kommentar
Det spørs korleis spel du vil ha. 360 har eit mykje breiare bibliotek, og veldig mange bra eksklusive spel (halo gears of war osv..) Eg kommer ikkje på noke positive sider ved Ps3, da eg er ein hardbarska fanboy. Men har du lyst på ein ps3, så for all del, løp og kjøp.

Ingen positive sider med PS3? Da har du ikke tenkt deg så nøye om. :p

Med en PS3 får du en del eksklusive spill, blu-ray spiller, gratis online-tjeneste og mye mer. Det blir vanskelig for oss å svare på om du vil ha noe av dette. Du må tenke over hva du får med en PS3, og avgjøre om du har lyst på det.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg mye erfaringer med Wii:) spilt noe hos venner og familie osv, men er jo et artig konsept som jeg som gjest har det mye gøy med. Men av andre hører jeg mye om hvor fort morroa dør ut. Dette går selvfølgelig ikke for alle.

I ps3 har du mange muligheter og mange spill kommende og faktisk nå endelig en del spill ute som gjør den verdt de 4000, tok sin tid før sony hadde de ekslusivene som rettferdigjør et kjøp.

Men som et lite tips, hvis du går igjennom dette, kan du få cash utav det du vil bytte inn? for du får ps3en billigere enn 4000 en del steder. Kanskje ikke mer enn 500kr billigere, men det er et spill slengt på toppen av det, ellers får du bytte i en lbp bundel eller lignende=)

lykke til med valget ihvertfall.

Lenke til kommentar

Sjølv har eg Wii - I byrjinga var det ganske artig med Wiien, mange gode titlar som Super Mario Galaxy, Super Smash Bros, Zelda, Wii Sports, Mario Kart, Mario Charged Strikers etc. Men blei sjølvsagt lei av desse spela og etterpå kom det ikkje fleire kule spel til Wii. Det stoppa heilt opp. År og dag sidan eg har kjøpt eit spel til Wii (Utanom om Guitar Hero: World Tour, men det er jo ikkje akkurat det mest eksklusive spelet til Wi...). Eg hadde glatt bytta ut min Wii til ein PS3, sjølv om eg hadde hatt meir lyst på ein Xbox 360, men som sagt: det har du jo fra før :p

Lenke til kommentar

Etter min mening er det ganske tåpelig å selge Wii'en nå som den virkelig begynner å få spill.

Nintendo har en spennende lineup med Legend of Zelda Wii, Kirby Wii, Pikmin 3, Another Code, Sin & Punishment 2, Endless Ocean 2 og Punch-Out 2. De lager også wiimakes av Pikmin 1 og 2, Metroid Prime 1 og 2 og Donkey Kong: Jungle Beat. Man må også huske på at Monolithsoft(Baten Kaitos), Retro Studios(Metroid Prime 1-3) og EAD Tokyo(DK Jungle Beat og Super Mario Galaxy) ikke har annonsert sine neste prosjekt.

EA har sagt at 50% av støtten deres vil gå til Wii. De vil også øke antallet core-spill. Dead Space og Spore Hero er to eksempler på dette. Spillene Boom Blox: Bash Party og EA Tennis(med MotionPlus-støtte) bør også nevnes.

Square Enix har begynt å støtte konsollen. Dragon Quest X er annonsert til Wii. Crystal Chronicles: Crystal Bearers er også på vei.

Sega er i ferd med å bli en av Nintendo's største støttespillere. House of the Dead Overkill har nettopp blitt lansert, og MadWorld og The Conduit er like rundt hjørnet. Sonic & the Black Knight, Virtua Tennis og Mario & Sonic at the Winter Olympics er også på vei.

Marvelous Software kommer med blant annet No More Heroes 2 og det lovende RPG/RTS-spillet Little King's Story. De skal også utgi Rune Factory Frontier, Arc Rise Fantasia, Muramasa: The Demon Blade og Valhalla Knights: Eldar Saga

Namco skal gi ut Klonoa: Door to Phantomile, Tales of Symphonia 2 og Tales of "Ten"(det neste spillet i hovedserien). Sky Crawlers og Fragile ser også lovende ut, men det er usikkert om de vil komme ut i vesten.

Ubisoft ser ut til å ta Wii mer seriøst enn før. Broken Sword 1(remake), TMNT Smash Up og Red Steel 2

Av andre spill har man også: Kizuna, Overlord: Dark Legend, Spyborgs, Monster Hunter 3, Cursed Mountain og Indiana Jones & The Staff of Kings(Fate of Atlantis følger med)

En liten huskeliste for hvilke spill man bør se opp for: Legend of Zelda Wii, Kirby Wii, Pikmin 3, Sin & Punishment 2, Dragon Quest X, Crystal Chronicles, Crystal Bearers, MadWorld, The Conduit, Little King's Story, No More Heroes 2, Muramasa: The Demon Blade, Tales of "Ten" og Monster Hunter 3

Selv solgte jeg Wii'en min i fjor. Jeg angrer egentlig ikke på at jeg gjorde det der og da. Release-kalenderen post-SSBB og frem til nå har vært bortimot en knusktørr ødemark. Men akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde en. Lineupen kan etter min mening sammenlignes med PS3 og 360 sine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...